|

اصول چیدمان اتاق نشیمن

دنبال چیدمان خوب واسه اتاق نشیمن می گردی؟ با رعایت این نکته ها یه فضای دنج و راحت بساز

رعایت بعضی نکات در چیدمان اتاق نشیمن می تونه کاری کنه که فضای خونه شما صمیمی و دوست داشتنی و البته شیک و زیبا بشه پس به اون ها حسابی توجه کن

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- اتاق نشیمن مرکز خونه است به خاطر این که فضایی رو محیا می کنه تا اعضای خانواده در کنار هم جمع بشند و با هم وقت بگذارند، به همین خاطر هم اصولا ما زمان زیادی رو در اتاق نشیمن سپری می کنیم بنابراین خیلی مهمه که اون رو طوری دکور کنیم که بتونه بهون احساس آرامش و راحتی بده و همچنین نوعی حس و حال صمیمیت و گرما رو توی خونه ایجاد کنه. در بحث طراحی داخلی و چیدمان خونه هیچ چیزی مهم تر از احساس خوبِ شما نیست چون این شما هستید که باید در اون فضا احساس آرامش کنید و از وقت گذروندن در اونجا حال خوبی داشته باشید، حالا می خواد چیدمان آشپزخانه باشه، یا اتاق خواب و یا اتاق نشیمن.

اصول چیدمان اتاق نشیمن

اگرچه سلیقه شخصی هر کس با دیگری فرق می کنه اما رعایت کردن یک سری اصول سوای از سلیقه است، اون ها به ما کمک می کنند تا هارمونی و تر کیب بندی بهتری رو در فضای خونه خودمون ایجاد کنیم و در عوض از دلگیر شدن فضا و یا در هم و بی نظم به نظر رسیدن اون جلو گیری کنیم. به همین منظور ما می خوایم به شما چند مورد از اصولی رو که رعایت کردنشون در چیدمان خونه باعث میشه تا اتاق نشیمنتون زیبا تر و صمیمی تر باشه به اشتراک بگذاریم.

1.استفاده از فرش مناسب در اتاق نشیمن

یکی از مهم ترین آیتم هایی که در طراحی و دکور کردن خونه باید بهش توجه ویژه داد فرش است چه از لحاظ رنگ و طرح و چه از لحاظ سایز و نحوه پهن کردن. اگر شما می خواید که فضای سالن نشیمنتون طوری باشه که گرما و صمیمیت رو در خودش داشته باشه باید خیلی حواستون به فرش کف اتاق باشه، شما باید از فرشی استفاده کنید که مبلمان رو در بگیره؛ خالی بودن سطح زیادی از اتاق باعث میشه که اون لخت به نظر برسته.

اصول چیدمان اتاق نشیمن

2.استفاده از رنگ مناسب در اتاق نشیمن

این که شما ترجیح میدید در دکوارسیون خونتون از چه رنگ هایی استفاده کنید کاملا به سلیقه شما بر می گرده اما اون چه که در این بین مهمه اینه که باید توجه داشته باشید برای ایجاد یک فضای گرم مهمه که شما از رنگ های گرم هم در رنگبندی فضا استفاده کنید، البته در حد تعادل.

اصول چیدمان اتاق نشیمن

3.استفاده از چوب در اتاق نشیمن

به گزارش شایانیوز، استفاده از وسایل تزئینی چوبی و یا اسباب چوبی هر دو می تونند به سالن شما گرما و صمیمیت خاصی اضافه کنند، به علاوه این که غالبا چوب ها چون ما رو به یاد طبیعت می اندازند حس راحتی و آسایش رو هم برای ما ایجاد می کنند.

اصول چیدمان اتاق نشیمن

4.استفاده از تزئینات در اتاق نشیمن

استفاده کردن از تزئینات در زیبایی چیدمان خونه خیلی موثره اما بعضی از این تزئینات می تونند علاوه بر زیبایی کارآمد هم باشند مثل کوسن ها. کوسن ها می تونند حس و حال تازه ای به خونه شما بدند به علاوه این که به راحت تر کردن مبلمان هم خیلی کمک می کنند. شما می تونید اون ها رو با یه شال مبل بسیار زیبا تکمیل کنید و از نگاه کردن بهشون لذت ببرید.

اصول چیدمان اتاق نشیمن

یکی دیگه از آیتم های تزئینی ای که می تونه حال و هوای خوبی رو در خونه ایجاد کنه تابلو هستند اما ترجیحا تابلو های نقاشی و یا پوستر های عکاسی، بهتر که قاب عکس های خانوادگیتون رو در اتاق نشیمن به دیوار نزنید. اگر دوست دارید که عکس ها خانوادگیتون حتما در اتاق باشند بهتون پیشنهاد می کنیم حتما فضایی رو برای چیدمان اون ها مشخص کنید، مثلا یک شلف دیواری و یا یک میز گرد گوشه اتاق که عکس های شما روی اون ها قرار گرفته.

اصول چیدمان اتاق نشیمن

5.استفاده از گل و گیاه در اتاق نشیمن

استفاده از گل و گیاه در اتاق نشیمن هم باعث جذاب تر شدن و لوکس تر شدن فضای خونه شما میشه و هم برای سلامتیتون خوبه، به علاوه این که گل ها و گیاهان چون نماینده طبیعت هستند که در خونه ما حضور پیدا می کنند احساس آرامش و عشق خاصی رو هم در خونه پراکنده می کنند، اما باید توجه داشته باشید که در استفاده از اون ها زیاده روی نکندی تا سالن نشیمنتون به گلخونه تبدیل نشه.

اصول چیدمان اتاق نشیمن

6.استفاده از پرده مناسب در اتاق نشیمن

اهمیت پرده ها ممکنه در چیدمان خونه خیلی به نظر نرسه اما اون ها برای ارتقا فضای نشیمن شما بسیار مهم هستند اما با این حال نکته ای که نباید فراموشش کنید اینه که هیچ چیزی نمی تونه جای نور طبیعی رو بگیره بنابراین خونه خودتون رو با پرده های کفت و یک تکه نپوشونید و حتما اجازه بدید که نور روز به خونتون وارد بشه.

اصول چیدمان اتاق نشیمن

به نظر شما کاربران شایانیوز چه نکته های دیگه ای هست که باید هنگام چیدمان اتاق نشیمن به آن ها توجه کرد؟ نظرات و پیشنهاد های خودتون رو با ما به اشتراک بگذارید.

اگر دوست دارید یاد بگیرید که چجوری خونه تون رو خوشگل بچینید صفحه چیدمان خونه ما رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها