|

یه کیک خوش بافت و جذاب

طرز تهیه کیک موزی با شکلات و گردو؛ یه طعم بی نظیر که حتما باید امتحانش کنید

کیک موزی با شکلات و گردو

کیک موزی یه کیک لطیف و خوشمزَس که میتونید به صورت ساده یا با خامه فرم گرفته شکلاتی درستش کنید و در کنار خانواده میل کنید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- تا حالا کیک های میوه ای زیادی آموزش دادیم که بینشون کیک موزی هم بوده که اتفاقا با استقبال خوبی از سوی شما کاربران عزیز مواجه شد. توی این آموزش یه رسپی متفاوت برای کیک موزی آماده کردیم که توش شکلات و پودر کاکائو داره مطمئنا میدونید که ترکیب شکلات و موز یه طعم فوق العاده جذاب میده که هیچ جوره نمیشه ازش گذشت.

اگه دوست دارید این کیکُ درست کنید در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا با فوت و فن های تهیه انواع کیک آشنا شید و بتونید خودتون توی خونه این خوشمزه هایِ دوست داشتنی رو درست کنید.

مواد اولیه لازم برای تهیه کیک موزی با شکلات و گردو

آرد 1/5 پیمانه + 1 قاشق غذاخوری

شکر 3/4 پیمانه

تخم مرغ 2 عدد

ماست 1/2 پیمانه

موز رسیده بزرگ 2 عدد

پودر کاکائو 5 قاشق غذاخوری

شکلات چیپسی 1/2 پیمانه

گردو خرد شده 1/2 پیمانه

دارچین 1 قاشق چایخوری

وانیل 1/2 قاشق چایخوری

بیکینگ پودر 1 قاشق چایخوری

جوش شیرین 1 قاشق چایخوری

کره ذوب شده 100 گرم

نمک 1 پنس (یک پنس مقداری است که بین انگشتان شست و اشاره جای می گیرد)

کیک موز و شکلاتی

طرز تهیه کیک موزی با شکلات و گردو

1- اولین قدم برای درست کردن هر کیکی اینِ که مواد اولیه رو به دمای محیط برسونید؛ بنابراین سعی کنید حداقل نیم ساعت قبل از شروع، همه مواد ُ از یخچال خارج کنید و اجازه بدید به دمای محیط برسن.

2- تخم مرغ + شکر + وانیل داخل یک ظرف مناسب بریزید و با دور تند همزن هم بزنید تا کرم رنگ و کش‌دار بشه. در مرحله بعد موزهای له شده رو اضافه کنید و در حد مخلوط شدن هم بزنید. سپس کره آب شده که کاملا از حرارت افتاده + ماست اضافه کنید با همزن بزنید.

creaming-butter-and-sugar-1

3- فرُ روشن کنید روی دمای 180 درجه قرار بدید تا گرم شه. حالا آرد الک شده + پودر کاکائو + جوش شیرین + دارچین + بیکینگ پودر + نمکُ به مواد تخم مرغی کم کم اضافه کنید در حد مخلوط شدن با همزن بزنید. مراقب باشید بیش از حد با همزن نزنید و الا کیکتون سفت و خشک میشه. گردو رو با یک قاشق غذاخوری آرد مخلوط کنید و به موادتون اضافه کنید. در پایان شکلات چیپسی رو هم اضافه کنید. اگه خواستید کیکتون تیره بشه پودر کاکائو رو با کره آب شده مخلوط کنید بعد به مواد اضافه کنید.

4- کف قالب مورد نظر کاغذ روغنی بندازید یا با روغن جامد چرب کنید اگر با روغن مایع چرب کنید می‌سوزه. (اگه خواستید دیواره‌ها رو هم با روغن چرب کنید، حتماً بعد از روغن زدن، دیواره‌ها رو آردپاشی کنید تا مانع پف کردن کیک نشه.) در انتخاب قالب دقت کنید اگر قالب نسبت به مواد کوچیک یا بزرگ باشه نتیجه مطلوبی نمی‌گیرید همیشه باید قالبی رو انتخاب کنید که وقتی مواد کیکُ توش ریختید ۱/۳ از حجم قالبتون خالی بمونه البته همه این موارد نیاز به تجربه داره شاید بار اول متوجه نشید که چه قالبی مناسبِ. بعد از اینکه مواد داخل قالب ریختید چند بار قالبُ آرام به زمین بکوبید تا هواگیری بشه. (همیشه موادُ از وسط قالب داخلش بریزید و به صورت یکنواخت در کل قالب پهن کنید.)

How-To-Grease-a-Pan_720px_landscape

5- قالبُ به مدت 45 دقیقه در طبقه وسط فر با دمای 180 درجه سانتی گراد قرار بدید. معمولاً درجه حرارت و مدت زمان پخت در فر‌های مختلف متفاوتِ به عنوان مثال اگه تو دستور گفته شده دمای 180 درجه به مدت 45 دقیقه ممکنِ در فر شما با این دما و مدت نتیجه مطلوب حاصل نشه البته نگران این موضوع نباشید با چند بار استفاده از فر متوجه میشید که چه دما و مدت زمانی برای پخت کیک‌ها در فر شما مناسبِ.

6-  به گزارش شایانیوز تا 20 دقیقه اول به هیچ عنوان در فرُ باز نکنید، چون پف کیک می‌خوابه بعدش برای اینکه متوجه شید کیک پخته یا نه سیخ چوبی رو داخلش بزنید اگه از مواد کیک چیزی بهش نچسبید یعنی کیک شما پخته. برای امتحان اینکه کیک پخته یا نه، سیخُ از وسط کیک فرو کنید؛ چون دیواره ها زودتر می‌پزه. وقتی کیک پخت قالبُ فوری از فر خارج نکنید، چون وقتی یه دفعه از گرمای زیاد خارج شه به کیک شوک وارد میشه و پفش می‌خوابه پس ابتدا فرُ خاموش کنید بعد درِشُ باز کنید اجازه بدید چند دقیقه داخل فر خاموش بمونه بعد از فر خارج کنید.

کیک شکلاتی

8- بعد از اینکه کیکُ از فر خارج کردید کمی بهش زمان بدید تا از حرارت بیفته بعد به آرامی دور قالبُ با کاردک یا چاقو در بیارید سپس روی یک توری برگردونید. توری، پنجره‌ای است که برای برگرداندن کیک به جای سینی استفاده میشه و می‌تونید اون از لوازم قنادی‌ها تهیه کنید. اجازه بدید کیک 1 ساعت روی توری بمونه تا کاملا خنک بشه. این کیک میتونید به صورت ساده سرو کنید یا اینکه با خامه فرم گرفته تزئینش کنید. علاوه بر این میتونید روی کیک شکلات آب شده بریزید بعد سطح کیک با شکلات چیپسی پوشش بدید.

 اگه می خوایید لذت یه کیک خونگی رو بچشید صفحه آشپزی ما رو دنبال کنید.

کیک موزی با شکلات و گردو

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها