|

شاهکارهایی که نباید از دست داد

هفت فیلم سینمایی که نتوانستند اسکار بگیرند؛ عجایب آکادمی اسکار که همه را شوکه می کند

اسکار شاید معتبر و قدر باشد اما همیشه هم درست نمی گوید؛ ما فیلم هایی را معرفی می کنیم که در اسکار موفق نبوده اند اما از بهترین ها هستند.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- آکادمی اسکار یکی از معتبر ترین و معروف ترین مراسمی است که هر ساله برگذار می شود و برترین های دنیای سینما و تلویزیون را در شاخه های مختلف مشخص می کند. یکی از اصلی ترین جایزه های این جشنواره، جایزه اسکار بهترین فیلم می باشد، اما واقعیت ماجرا این است که لزوما هر اثری که در اسکار می تواند به این جایزه دست پیدا کند اثر درجه یکی نیست و تنها دلیل کسب این عنوان نیز برتری کلی آن بر دیگر نامزد های دوره نیست و می تواند دلایل دیگری از جمله مسایل سیاسی داشته باشد. از طرف دیگر شاهکارهایی در دنیای سینمای جهان وجود دارند که علی رغم استقبال بی حد مخاطبان و تحسین و تمجید منتقدین موفق به کسب این جایزه نشده اند.

جالب است بدانید که یکی از اصلی ترین حاشیه هایی که همیشه در ارتباط با جشنواره اسکار وجود دارد این است که برخی معتقدند این آکادمی در ارتباط با انتخاب برترین ها سو گیری دارد و بسیاری از نامزدهایی را که لایق دریافت جایزه می باشند نادیده می گیرد.

در همین راستا ما تصمیم داریم تا هفت فیلم شاهکار و جاوید را به شما معرفی کنیم که موفق به کسب عنوان بهترین فیلم در جشنواره اسکار نشده اند اگرچه لیاقت آن را داشته اند.

1.دوازده مرد خشمگین – 1957

امکان ندارد که اهل تماشا کردن فیلم های سینمایی باشید و نام 12 مرد خشمگین را نشنیده باشید. این فیلم سینمایی تقریبا در تمامی لیست هایی که به معرفی فیلم های برتر می پردازند حضور دارد. 12 مرد خشمگین یک فیلم ساده است با دوازده شخصیت بی نام و ثابت که تقریبا بیشتر آن در یک لوکیشن فیلم برداری شده است، یک اتاق. داستان درباره هیئت منصفه دادگاهی متشکل از دوازده نفر است که باید در ارتباط با گناهکار بودن یا نبودن جوانی به اتهام قتل تصمیم‌گیری کنند.

امتیاز IMDb : 9.0/ 10

امتیاز Rotten Tomato : 100/ 100

هفت فیلم سینمایی که نتوانستند اسکار بگیرند

2.اینک آخرالزمان – 1979

اینک آخرالزمان یک فیلم سینمایی جنگی، حماسی و ماجراجویانه است که رسما شما را میخکوب می کند. بسیاری از منتقدان این سینمایی را یکی از مهم ترین و تاثیر گذارترین فیلم های تاریخ سینما به حساب می آورند. این فیلم سینمایی که در میانه جنگ ویتنام رخ می دهد برگرفته از اثر معروف جوزف کانراد، دل تاریکی، می باشد.

امتیاز IMDb : 8.5/ 10

امتیاز Rotten Tomato : 98/ 100

هفت فیلم سینمایی که نتوانستند اسکار بگیرند

3.رستگاری در شاوشنک – 1994

رستگاری در شاوشنک، درامی که در بین دیوارهای تنگ و خسته کننده زندان شکل می گیرد، فضایی که اگر چه محدود و محبوس کننده است اما اندی نمی تواند شرافت و عزت خود را فدای آن کند، به آن تن در می دهد اما تا زمانی که عزتش به خطر نیفتاده است. رستگاری در شاوشنک یک فیلم درجه یک و تاثیر گذار است که شما را منقلب خواهد کرد.

" ... امید چیز خوبیه؛ شاید بهترین چیزها؛ و هیچ چیز خوبی هرگز از بین نمیره ... "

امتیاز IMDb : 9.3/ 10

امتیاز Rotten Tomato : 91/ 100

هفت فیلم سینمایی که نتوانستند اسکار بگیرند

4.نجات سرباز رایان – 1998

شاید دردناک باشد که باید در لیست معرفی بهترین ها از دو فیلم سینمایی جنگی نام برد اما واقعیت این است که جنگ دردناک است و ما نمی توانیم دردناکی آن را احساس کنیم مگر به کمک همین دست آثار. نجات سرباز رایان به کارگردانی استیون اسپیلبرگ یکی از ماندگارترین و دردناک ترین فیلم های تاریخ سینما است که با استقبال غیر قابل باوری از سمت مخاطبین رو به رو شد و الحق که سزاوار دریافت جایزه بهترین فیلم است.

امتیاز IMDb : 8.6/ 10

امتیاز Rotten Tomato : 93/ 100

هفت فیلم سینمایی که نتوانستند اسکار بگیرند

5.امیلی – 2001

به گزارش شایانیوز، بدون شک امیلی یکی از عاشقانه ترین و رمانتیک ترین فیلم هایی است که در تاریخ سینمای جهان به روی پرده رفته است و مورد استقبال کم نظیر مخاطبین نیز واقع گردیده. امیلی یک داستان عاشقانه کم کلام است که شما را با خود همراه می کند و به دل یک روایت ناب و عجیب عشقی می برد.

امتیاز IMDb : 8.3/ 10

امتیاز Rotten Tomato : 89/ 100

هفت فیلم سینمایی که نتوانستند اسکار بگیرند

6.قوی سیاه – 2010

اگر از تماشای فیلم های پیچیده و روان شناختی لذت می برید بدون شک قوی سیاه شما را سِحر خواهد کرد. این فیلم نه تنها توانست نظر مخاطبین را حسابی به خود جلب کند و فروش خوبی را در گیشه به دست بیاورد بلکه از دید اکثر منتقدین نیز فیلمی درجه یک و قابل تحسین عنوان گرفت.

امتیاز IMDb : 8.0/ 10

امتیاز Rotten Tomato : 85/ 100

هفت+فیلم+سینمایی+که+نتوانستند+اسکار+بگیرند

7.میان ستاره ای – 2014

مگر ممکن است کسی تا به این لحظه نام سینمایی میان ستاره ای را نشنیده باشد؟! شاهکار کریستوف نولان که رسما همه را متحیر می کند. میان ستاره ای همان طور که از اسمش پیداست داستانی است در میان آسمان ها و در بین سیارات. بدون شک این فیلم یکی از بهترین های تاریخ سینماست که نباید از دست داد.

امتیاز IMDb : 8.3/ 10

امتیاز Rotten Tomato : 73/ 100

هفت فیلم سینمایی که نتوانستند اسکار بگیرند

به نظر شما کاربران شایانیوز چه فیلم های دیگه ای باید در این لیست قرار بگیرند؟ نظرات و پیشنهاد های خودتون رو با ما به اشتراک بگذرارید.

اگر به تماشای فیلم و سریال علاقه دارید صفحه سریال و سرگرمی ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها