|

کاغذ دیواری بهتر است یا رنگ؟

واسه طراحی خونَت بین کاغذ دیواری و رنگ موندی؟ با یه حساب کتاب ساده نُسخَش و بپیچ

وقتی افراد تصمیم می گرند تا دکوراسیون خونه رو تغییر بدند و یا اون رو بازسازی کنند اولین سوالی که مطرح میشه اینه که کاغذ دیواری بهترِ یا رنگ؟

لینک کوتاه کپی شد
2

شایانیوز- خونه محل آرامش و آسایش ماست برای همین هم باید خیلی حواسمون به زیبایی و نظم و ترتیبش باشه، هستند افرادی که همیشه به دنبال شیک بودن و آراسته بودن تیپ و استایل خودشون هستند اما آن طور که باید و شاید به زیبایی و چیدمان منزل خودشون اهمیت نمی دهند در حالی که نباید این موضوع رو فراموش کنیم که ما زمان زیادی را در خونه به سر می بریم و باید در اون حال خوب و آرامش داشته باشیم بنابراین چیدمان صحیح و دکور مناسب در تمامی قسمت های خونه مهم است از چیدمان آشپزخانه گرفته تا دکور بالکن و تراس.

یکی از مواردی که این روزها در طراحی داخلی منزل خیلی کاربرد داره و مورد استفاد قرار می گیره کاغذ دیواری است اما با ممکنه شما به کیفیت کاغذ های دیواری اطمینان نداشته باشید و هنوز هم رنگ رو ترجیح بدید، و یا اینکه برای استفاده از کاغذ دیواری مردد باشید. برای اینکه بتونید بهتر تصمیم بگیرید در ادامه ما به مهم ترین سوالی که مطمئنا در ذهن همه شما تا به الان شکل گرفته پاسخ میدیم:

کاغذ دیواری بهتر است یا رنگ؟

کاغذ دیواری بهتر است یا رنگ؟

1.توجه به سبک

به گزارش شایانیوز، در قدم اول چیزی که باید بهش توجه داشته باشید اینه که سبک طراحی خونه شما به چه صورتی است، به این معنی که برای مثال شما نباید در یک دکوراسیون مینیمال از کاغذ دیواری استفاده کنید به ویژه انواع طرح دار و پر زرق و برق آن.

کاغذ دیواری بهتر است یا رنگ؟

2.آماده سازی

آماده سازی محیط برای کاغذ دیواری بهتره و زمان کمتری می بره پس اگر با محدودیت زمانی رو به رو هستید کاغذ دیواری گزینه بهتری است چون نصب سریعی داره و کثیف کاری هم نداره. در کل برای رنگ کردن دیواره ا وسایل باید به کل جمع بشند و زمان زیادی هم صرف رنگ کردن میشه.

کاغذ دیواری بهتر است یا رنگ؟

علاوه بر آماده سازی محیط، آماده سازی دیوار هم برای کاغذ دیواری کار راحت تری است. برای استفاده از رنگ شما باید حتما دیوار خونه رو زیر سازی کنید اما برای کاغذ دیواری اگر دیوار منزل شما تو رفتگی، موج، ترک و .... داشته باشه پوشوندن اون ها با کاغذ دیواری کار راحت تری است.

کاغذ دیواری بهتر است یا رنگ؟

3.تنوع

همون طور که قبل تر هم اشاره کردیم توجه به سبک و سیاق چیدمان و دکوراسیون خونه نکته ی خیلی مهمه است؛ حالا بال توجه به این موضوع مسلما از نظر طرح و رنگ دست شما در کاغذ دیواری باز تره و انتخاب های متنوع تری خواهید داشت که می تونید ازشون استفاده کنید.

کاغذ دیواری بهتر است یا رنگ؟

4.کیفیت و دوام

و اما یک نکته ای خیلی خیلی مهمه و باید بهش توجه داشت اینه که قدیم کاغذ دیواری ها اساسا از جنسهای خیلی خوبی ساخته نشده بودند وبرای همین هم زود ور میومدند و زشت میشند اما این روزها اوضاع کاملا تغییر کرده و کاغذ دیواری ها از متریسال کاملا مرغوبی ساخته میشند که کیفیت اون ها رو بالا می بره. در حقیقت از نظر دوام کاغذ دیواری براساس نگهداری و نظافت بین 10 الی 15 سال عمر می کنه در حالی که این زمان برای رنگ به 3 الی 5 سال میرسه.

کاغذ دیواری بهتر است یا رنگ؟

البته در ارتباط با عمر کاغذ دیواری باید این نکته رو در نظر داشته باشید که اگر دیوارتون رطوبت می گیره باید حتما اون رو عایق کنید وچون در این صورت بعد از یک مدت کاغذ ها از دیوار جدا میشند. البته اگر دیوار خیلی رطوبت گیر باشه رنگ هم بعد از یک مدت پوسته پوسته میشه اما نسبت به کاغذ دیواری مقاوم تر عمل میکنه برای همین هم به طور کلی بهتره برای فضاهایی که در اون ها رطوبت زیاده از کاغذ دیواری استفاده نکنید.

کاغذ دیواری بهتر است یا رنگ؟

5.هزینه

نکته دیگه ای که مطمئنا برای همه شما مهم و قابل توجه هزینه انجام این کارهاست. در نظر داشته باشید که هزینه کاغذ دیواری بیشتره اما موندگاری اون هم بیشتره ولی رنگ اگرچه هزینه کم تری میبره هرچند سال باید تکرار بشه، نهایتا ممکنه که هزینه بیشتری رو در مجموع شامل بشه.

کاغذ دیواری بهتر است یا رنگ؟

6.فضا سازی

نکته دیگه ای که اتفاقا در طراحی داخلی خیلی مهمه و باید بهش توجه کنید اینه که رنگ ها چون سطح براقی دارند نور رو بیشتر منعکس می کنند و این کار باعث میشه فضای اتاق مورد نظر شما پرنور تر و بزرگ تر دیده بشه، با این اوصاف اگر خونه شما کوچیک و یا کم نور است بهتره که رنگ رو انتخاب کنید، اما اگر هم همچنان دوست دارید که از کاغذ دیواری استفاده کنید، گزینه های ساده و تک رنگِ روشن انتخاب های بهتری هستند.

کاغذ دیواری بهتر است یا رنگ؟

در کل اما به عنوان کلام آخر باید به شما بگیم که هر انتخابی محاسن و معایب خودش رو داره بنابراین بیشتر از همه دو گزینه است که باید بهش توجه داشته باشید: 1. سلیقه شخصی و 2.هماهنگی در دکوراسیون.

کاغذ دیواری بهتر است یا رنگ؟

شما کاربران شایانیوز کاغذ دیواری رو برای دکورِ خونه خودتون ترجیح میدید یا رنگ؟ نظرات و پیشنهادهای خودتون رو با ما به اشتراک بگذارید.

اگر دوست دارید یاد بگیرید که چجوری خونه تون رو خوشگل بچینید صفحه چیدمان خونه ما رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها