|

بریم با هم یه خورشت قیمه جاافتاده بپزیم

7 راز خوشمزه تر شدن خورشت قیمه؛ اینایی که میگمُ رعایت کن خورشتت بی نظیر میشه

خورشت قیمه

خورشت قیمه از اون غذاهایی است که تقریبا همه بلدن و درست میکنن اما مال بعضیا خیلی خوشمزه میشه مال بعضیا هم اصطلاحا چنگی به دل نمیزنه.

لینک کوتاه کپی شد
5

شایانیوز- خورشت قیمه یکی از خوشمزه ترین غذاهای ایرانیه که انواع مختلفی داره اما ما معمولا با دو نوعش یعنی قیمه سیب زمینی و قیمه بادمجان آشنا هستیم. در حالی که در شهرهای مختلف خورشت قیمه رو با آداب خاصی درست می کنند مثلا اصفهانی ها نوعی خورشت قیمه دارن به اسم قیمه ریزه اصفهان در بوشهر و اردبیل هم خورشت قیمه با روشی کاملا متفاوت طبخ میشه. یه قیمه پلو یا قیمه شاه عباسی هم داریم که از ترکیب برنج و خورشت قیمه ساده تهیه می شود که بسیار لذیذ و خوشمزه است.

اگه آموزش های قبلی ما رو دنبال کرده باشید میدونید که قیمه بادمجان، قیمه سیب زمینی و قیمه شاه عباسی رو قبلا آموزش دادیم. مطمئنا توی مطالب بعدی انواع دیگه قیمه رو هم بهتون آموزش میدیم. اما امروز میخوایم 7 راز خوشمزه تر شدن خورشت قیمه رو بهتون بگیم پس با ما همراه باشید.

اولین راز خوشمزه تر شدن خورشت قیمه؛ بدونید لپه دیر پزِ یا زود پز

بهترِ لپه رو از ۲۴ ساعت قبل خیس کنید و چند بار آبش عوض کنید نکته مهم در خصوص لپه اینِ که بدونید دیر پزِ یا زود پز برای این منظور وقتی لپه رو تهیه کردید یک مقدار خیلی کم از اون بپزید تا متوجه بشید چه مدت زمان برای پخت نیاز داره. اگه خواستید لپه رو جدا بپزید به اندازه‌ای بپزید که ۲۰ دقیقه‌ای هم با خورشت بپزد اگر کامل بپزید ۲۰ دقیقه آخر که به خورشت اضافه می‌کنید له میشه. 

t

دومین راز خوشمزه تر شدن خورشت قیمه؛ خورشت روی شعله ملایم بپزید

یکی از مهم‌ترین رازهای خورشت قیمه مجلسی، خوشمزه و جا افتاده اینِ که اونُ روی شعله بسیار ملایم بپزید. استفاده از زودپز هر چند باعث میشه خورشت زودتر بپزه ولی هرگز طعم یک خورشت قیمه جا افتاده رو بهتون نمیده.

e

سومین راز خوشمزه تر شدن خورشت قیمه؛ بادمجون با روغن زیاد تفت بدید

1/3 ظرفی که میخواین بادمجون ها رو توش سرخ کنید روغن بریزید بادمجون تو روغن فراوان سرخ کنید با این روش علاوه بر اینکه بادمجان ها سرخ میشن مغز پخت هم میشن. اگه بادمجونُ با روغن کم سرخ کنید فقط سرخ میشه و برای مغز پخت شدن باید زودتر به خورشت اضافَش کنید و این امر ممکنِ موجب له شدنش بشه.

s

چهارمین راز خوشمزه تر شدن خورشت قیمه؛ از لیموی زرد استفاده کنید

به گزارش شایانیوز برای تهیه خورشت قیمه حتما از لیمو عمانی زرد استفاده کنید لیموهایی که پوستشون تیرَس برای قورمه سبزی هستند. یادتون باشه حتما تلخی لیمو رو بگیرید برای این منظور لیموها را با چنگال سوراخ کنید سپس به مدت 10 تا 15 دقیقه در آب جوش بجوشانید بعد آب آن را عوض کنید 15 دقیقه آخر به خورشت اضافه کنید.

s

پنجمین راز خوشمزه تر شدن خورشت قیمه؛ آب قلم فراموش نشه

مهم ترین قسمت تهیه خورشت قیمه درست کردن آب اونِ برای تهیه آب خورشت چند تکه قلم گوسفند +  پیاز + هویج + ساقه کرفس + زردچوبه را داخل قابلمه بریزید به قلم ها به اندازه ای که روی اون ها رو بگیره آب اضافه کنید اجازه بدید 3 ساعت با در بسته بجوشه. بعد از 3 ساعت این آبُ صاف کنید و به گوشت تفت داده شده اضافه کنید. اگر وقت و حوصله کافی نداشتید از قرص استاک گوشت استفاده کنید.

s

ششمین راز خوشمزه تر شدن خورشت قیمه؛ قیمه رو با گوشت گوسفندی بپزید

استفاده از گوشت گوسفندی، خورشت قیمه رو چرب‌تر و خوش‌طعم‌تر می‌کنه. ولی شما می‌تونید از مرغ هم در تهیه خورشت قیمه استفاده کنید. حتما گوشت ها رو در اندازه های یکسان خرد کنید تا هم زمان بپزن به این نکته توجه داشته باشید گوشتی که برای خورشت قیمه خرد می کنید نسبت به گوشت خورشت قورمه سبزی باید ریزتر باشه.

x

هفتمین راز خوشمزه تر شدن خورشت قیمه؛ از دارچین غافل نشید

اگه تا الان به خورشت قیمه دارچین اضافه نمیکردید خودتون از مزه واقعی این خورشت محروم کردید اصلا قیمه بدون دارچین لطفی نداره. وقتی خواستید گوشت تفت بدید چوب دارچین بهش اضافه کنید فقط یادتون باشه در انتها از خورشت خارجِش کنید. میتونید از پودر دارچین هم استفاده کنید اما رنگ خورشتتون تیره میشه.

a

اگر دوست دارید آشپزی های ما را دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

نویسنده: لیلا ارژنگ

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • ناشناس ارسالی در

    در خورشت قیمه باید از دارچین زعفران وپیاز داع هل وگلاب وکمی پودر گلسرخ استفاده کرد رب وزردچوبه رو تفت داده برای مزه دار شدن آن.خیلی کم.از آب عوره ونیز کمی هم.از روعن.حیوانی یا از کره هم استفاده کرد وبا شعله کم آنرا پخت تا روعن بپندارد لپه راهم باید کمی تفت داده تا وا نرود وشکل خودش رو حفظ کند میشود مانند خورشت نذری

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها