|

کیک کرامبل با به میوه دلبر تابستونی

طرز تهیه کیک کرامبل گیلاس؛ یه دسر خاص و خوشمزه که دیوونت می‌کنه اساااسی

کرامبل یکی از جذاب ترین شیرینی هایی است که در سرتاسر دنیا کلی طرفدار داره، درست کردن این کرامبل خیلی کار سختی نیست اما طعمش خیلی خوشمزه است.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- مطمئناً شما هم موافق هستید که هیچ چیز مانند یک دسر خوش طعم و خوشگل نمیتونه باعث زیباتر شدن و دلچسب تر شدن یک عصر تابستانی بشه. دسر ها جدای از طعم فوق‌العاده‌ و جلوه بی نظیری که دارند درست کردنشون هم بسیار لذت بخش است. افرادی که عاشق آشپزی کردن هستند همیشه از یک دستور پخت تازه استقبال می کنند حالا اگر این دستور پخت به یک دسر بسیار خوشمزه و پرطرفدار تعلق داشته باشه مطمئناً لذت آشپزی را برای آن‌ها بیشتر میکنه، به همین دلیل ما تصمیم داریم تا طرز تهیه یک دسر بسیار خوش طعم و دلچسب رو با شما به اشتراک بگذاریم که هم درست کردنش لذت بخش خواهد بود و هم خوردنش حس خوب و دوست داشتنی رو به شما هدیه میده.

همونطور که میدونید تابستان پر از انواع و اقسام میوه های بسیار خوش طعم و خوشگل است که استفاده از اونها میتونه دسر شما رو از یک دسر معمولی به یک اثر هنری تبدیل کنه. حالا این دسر جذابی که ما تصمیم داریم با شما به اشتراک بگذاریم اسمش کیک کرامبل گیلاس است.

طرز تهیه کرامبل گیلاس

مواد لازم برای کرمبل:

کرمبل در حقیقت همان خورده هایی است که روی کیک شما قرار میگیره.

آرد: ۹۰ گرم

شکر: ۵۰ گرم

کره: ۷۰ گرم

گردو خرد شده: ۲۰ گرم

پودر دارچین: ۱/۴ قاشق چایخوری

مواد لازم برای کیک:

کره: ۱۰۰ گرم

شکر: ۱۵۰ گرم

تخم مرغ: ۲ عدد

آرد: ۱۹۰ گرم

بیکینگ پودر: ۱ قاشق چایخوری

وانیل: ۱/۴ قاشق چایخوری

گیلاس تازه بدون هسته: ۴۰۰ گرم

باتر میلک: ۶۰ گرم

طرز تهیه کرامبل گیلاس

آماده سازی:

قبل از هرکاری میریم سراغ آماده کردن باترمیلک. ۶۰ گرم شیر رو به همراه یک قاشق چایخوری سرکه سفید مخلوط می‌کنیم و اجازه می‌دهیم که به مدت ۱۰ دقیقه در دمای اتاق بمونه و بعد از ده دقیقه باترمیلک آماده است.

حالا میرسیم سراغ مراحل اصلی آماده سازی. در این مرحله همه مواد کرمبل رو در یک ظرف می‌ریزیم و با هم مخلوط می کنیم و برای نزدیک به ۵ دقیقه همشون می‌زنیم. وقتی که آماده‌شدند کنارشون میگذاریم و میریم سراغ مراحل بعدی.

در این مرحله برای آماده کردن کیک، کره و شکر رو با هم مخلوط می کنیم و خوب هم می‌زنیم تا کاملا یک دست بشند و بعد یکی یکی تخم مرغ ها رو به اون ها اضافه می کنیم و شروع میکنیم هم زدن و کم کم وانیل رو هم به اون ها اضافه می کنیم و دوباره شروع میکنیم به هم زدن تا یکدست بشند.

در مرحله بعد نصف آرد و نصف بیکینگ پودر رو با نصف باترمیلک میریزیم داخل باقی مواد و شروع میکنیم به هم زدن و بعد از حدودا ۳۰ ثانیه هم زدن نصف دیگه اون ها رو به مواد کیکمون اضافه می کنی و به مدت ۲ دقیقه به همزدنمون ادامه می‌دهیم. 

طرز تهیه کرامبل گیلاس

در مرحله آخر قالبی رو که در نظر داریم چرب میکنیم و مواد رو داخل اون می‌ریزیم و روشون گیلاس‌ها رو مرتب میچینیم و بعد هم نهایتا کرمبل رو به آرومی روی گیلاس ها پخش میکنیم. 

حالا که کیک آماده است اون رو حدود یک ساعت میگذاریم داخل فر به دمای ۱۷۰ درجه و اجازه می‌دهیم تا خوب خودش رو بگیره. کیک خوشمزه و پرطرفدار شما آماده است.

امیدواریم که شما کاربران شایانیوز از این کیک خوش طعم که مزه اش واقعا جذاب و دوست داشتنیه لذت ببرید.

عکس ها از صفحه: ashpazi_miti

اگر دوست دارید آشپزی های ما را دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها