|

بریم یه چلو گوشت مَشتی با هم درست کنیم

7 راز خوشمزه تر شدن چلو گوشت؛ بیا که کلی نکته مهم و ریزه میزه گفتم

چلو گوشت

چلو گوشت یکی از غذا‌های بسیار خوشمزه و لذیذِ که در کنار ته چین، زرشک پلو با مرغ، باقالی پلو و انواع کباب پای ثابت مهمانی ها و مجالس است.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- چلو گوشت جزء غذاهای اصیل و مجلسی ایرانی است که در کنار ته چین، زرشک پلو با مرغ، باقالی پلو و انواع کباب پای ثابت مهمانی ها و مجالس است. چلو گوشت غذای نسبتا ساده‌ای است، اما مثل همه غذا‌های دیگر نکات و فوت و فن‌هایی دارد که اگر رعایت کنید در نهایت غذای خوشمزه و لذیذی خواهید داشت.

اگه میخواین یه چلو گوشت مجلسی و خوشمزه داشته باشید در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا با فوت و فن های تهیه این غذای خوشمزه آشنا بشید.

اولین راز خوشمزه تر شدن چلو گوشت؛ گوشت گوسفندی یا گوساله؟

 برای تهیه چلو گوشت می‌تونید براساس ذائقه خودتون از گوشت گوسفند یا گوساله استفاده کنید، اما اگر میخواین چلو گوشتی لذیذ داشته باشید بهترِ از گوشت ران یا سردست گوسفند استفاده کنید.

s

دومین راز خوشمزه تر شدن چلو گوشت؛ مزه دار کردن گوشت

گوشت چلو گوشتُ با پیاز نگینی خرد شده، فلفل سیاه، زردچوبه، ادویه کاری و فلفل دلمه ای به مدت 20 دقیقه روی حرارت تفت بدید. حتما از فلفل دلمه ای هایی استفاده کنید که انتهاش 3 برجستگی دارن اون هایی که 4 برجستگی دارن برای خام خوردن مناسبتن.

سومین راز خوشمزه تر شدن چلو گوشت؛ آب قلم فراموش نشه

به گزارش شایانیوز مهم ترین قسمت تهیه انواع خورشت ها از جمله چلو گوشت درست کردن آب اونِ برای تهیه آب خورشت چند تکه قلم گوسفند +  پیاز + هویج + ساقه کرفس + زردچوبه را داخل قابلمه بریزید به قلم ها به اندازه ای که روی اون ها رو بگیره آب اضافه کنید اجازه بدید 3 ساعت با در بسته بجوشه. بعد از 3 ساعت این آبُ صاف کنید و به گوشت تفت داده شده اضافه کنید. اگر وقت و حوصله کافی نداشتید از قرص استاک گوشت استفاده کنید.

a

چهارمین زاز خوشمزه تر شدن چلو گوشت؛ آب سرد به گوشت اضافه نکنید

وقتی گوشت و پیاز را با هم تفت می دهید به هیچ عنوان نباید آب سرد اضافه کنید چون در این حالت گوشت گرم است با اضافه کردن آب سرد به آن شوک وارد می شود و سفت می گردد برای جلوگیری از سفت شدن گوشت به آن آب ولرم اضافه کنید

پنجمین راز خوشمزه تر شدن چلو گوشت؛ نمک آخر سر اضافه کنید

هنگام اضافه کردن ادویه ها به گوشت، نمکُ اضافه نکنید. در این صورت گوشت شما به زمان بیشتری برای پخت نیاز پیدا خواهد کرد. همیشه نمک را بعد از پخت گوشت، اضافه کنید.

o

ششمین راز خوشمزه تر شدن چلو گوشت؛ از دارچین غافل نشید

وقتی خواستید گوشت تفت بدید چوب دارچین بهش اضافه کنید فقط یادتون باشه در انتها از خورشت خارجِش کنید. میتونید از پودر دارچین هم استفاده کنید اما رنگ خورشتتون تیره میشه.

هفتمین راز خوشمزه تر شدن چلو گوشت؛ حدالامکان از زودپز استفاده نکنید

یکی از مهم‌ترین رازهای خوشمزه تر شدن غذاهای ایرانی اینِ که اونُ روی شعله بسیار ملایم بپزید. استفاده از زودپز هر چند باعث میشه غذاتون زودتر بپزه ولی هرگز طعم یک غذای جا افتاده رو بهتون نمیده.

اگر دوست دارید آشپزی های ما را دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

g

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها