|

چطور کراکت مرغ درست کنیم؟

طرز تهیه کراکت مرغ؛ ساده و بی‌دردسر یه غذا بپز خوشمزه و آس

کراکت مرغ فینگر فودی بسیار خوش طعم و دلچسبه که میشه به عنوان وعده شام هم سرو بشه و ما طرز تهیه اش رو برای شما آوردیم تا دیگه آماده نخرید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- کراکت مرغ از اون دست غذاهای خوش طعم و خوش خوراکی است که چندین نوع رسپی و دستور پخت براش وجود داره و شما دستتون در درست کردن این غذا و ابداع کردن مزه های جدید خیلی بازه، به طور کل شما هر نوع موادی رو که احساس کنید می‌تونه ترکیب خوبی به کراکت مرغتون بده اجازه دارید تا اضافه کنید و اون رو کاملا به سبک و سیاقی که خودتون دوست دارید آماده کنید و از خوردن یک وعده غذای خوش طعم و لذیذ لذت ببرید.

با همه این اوصاف اگر تا به حال خودتون کراکت مرغ درست نکردید و همیشه از انواع آماده اش استفاده کردید در ادامه با ما همراه باشید تا طرز تهیه یک کراکت مرغ لذیذ رو با شما به اشتراک بگذاریم.

طرز تهیه کراکت مرغ

مواد لازم برای ۱۰ عدد کراکت مرغ:

مرغ خام چرخ شده: ۱۶۰ گرم

سیب زمینی پخته: ۹۰ گرم

ژامبون: ۱۰۰ گرم

فلفل دلمه ای: ۱/۵ یک عدد

پودر سوخاری: ۲ قاشق غذاخوری

تخم مرغ: ۱ تا ۲ عدد

پنیر ورقه ای چدار و یا گودا: ۲ ورق

نمک، پودر سیر و فلفل: به مقدار کافی

طرز تهیه کراکت مرغ

آماده سازی:

به گزارش شایانیوز، در مرحله اول سیب‌زمینی رو میگذاریم بپزد و بعد اون رو کنار می‌گذاریم تا خوب خنک بشه، بعد ژامبون و فلفل دلمه‌ای ها رو خیلی ریز خرد میکنیم و مرغ خام رو چرخ میکنیم. وقتی که سیب زمینی ها خنک شد اون ها رو هم رنده می‌کنیم.

تو این مرحله مرغ های چرخ شده رو با ادویه ها، سیب زمینی رنده شده، ۲ قاشق غذاخوری پودر سوخاری، ژامبون و فلفل دلمه‌ای خرد شده با هم مخلوط میکنیم و ورز می‌دهیم. از طرف دیگه پنیر رو به تکیه های کوچک مستطیل شکل برش میدیم، تقریباً میتونید از هر برگ پنیر برای شش کراکت استفاده کنید، اما اگر پر پنیر دوست دارید می تونید مقدار بیشتری پنیر برای هر کراکت در نظر بگیرید. 

در مرحله بعد دستتون رو با کمی روغن چرب کنید تا مواد به دستتون نچسبه، بعد حدودا ۳۵۰ گرم از مواد و بردارید و به شکل کوکو کف دستتون پخش کنید و یک لایه پنیر روی اون بگذارید و شروع کنید به لوله کردن کراکت.

بعد از رول کردن تمام کراکت ها نوبت میرسه به سوخاری کردن اون ها، برای اینکار هر کراکت رو یک بار در تخم مرغ و یک بار در آرد سوخاری غلط بدید و مجددا یکبار دیگه این دو مرحله رو تکرار کنید. پس از آن کراکت هارو برای یک ربع در فریزر و یا نیم ساعت در یخچال قرار بدید تا خوب خودشون رو بگیرند. نهایتا بعد از این مرحله اون ها رو حدودا پنج دقیقه داخل مقدار کمی روغن با حرارت متوسط سرخ کنید.

طرز تهیه کراکت مرغ

در کل این پروسه چند تا نکته کلیدی هست که اگر رعایتشون کنید کراکت های شما لذیذ تر خواهند شد، به این ترتیب که:

  • قبل از چرخ کردن مرغ، اون رو حتما خشک کنید تا آب اضافی نداشته باشه.
  • سیب‌زمینی ها رو حتما اجازه بدید سرد بشند و بعد رنده کنید.
  • کراکت ها رو حتما دو بار در تخم مرغ و آرد سوخاری بغلتونید.
  • موقع سرخ کردن کراکت ها از دمای متوسط استفاده کنید تا مغز پخت بشند.
  • وقتی که در تابه و در حال سرخ شدن هستند حتما از روغن داغ کمی روی کراکت ها بریزید تا هم پودر سوخاری از اون ها جدا نشه و هم اینکه کراکت ها ترک نخورند و زیبایی ظاهرشون حفظ بشه.

امیدواریم شما کاربران شایانیوز از این فینکر فود و غذای خوش طعم لذت ببرید و نظرات و پیشنهاد های خودتون رو با ما به اشتراک بگذارید.

اگر دوست دارید آشپزی های ما را دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها