|

برترین رمان های کلاسیک

هفت رمان عاشقانه کلاسیک که میبرنت تو دل تاریخ؛ با داستان های عشقولانه قدیمی کیییف کن

در ادبیات جهان رمان های عاشقانه کلاسیک از جایگاه بسیار بالایی برخوردارند و ما با آثار شاهکاری رو به رو هستیم که اجتماعی و حتا تاریخی هستند.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- برای کتاب خوان ها و آن هایی که دوست دارند تا در دنیای داستانی کتاب هایشان غرق شوند رمان های عاشقانه همیشه از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده است، به ویژه رمان های عاشقانه کلاسیک که رنگ بوی تاریخ دارند و ما را با سنت ها، طرز تفکر، روزمرگی ها و حتا نوع پوشش و آداب معاشرت گذشتگان آشنا می کنند. وقتی می گوییم رمان های عاشقانه منظور داستان هایِ بی پایه و اساسی نیست که فقط به شرح علاقه یک دختر و پسر جوان می پردازد که حالا، یا به هم میرسند و یا در فراق یکدیگر به سر  می برند، این عاشقانه ها از برترین و قوی ترین آثار ادبی هستند چراکه در لایه لایه داستان مسائلی را مطرح می کنند که شما شاید انتظارش را هم نداشته باشید همچنین شما را با دنیایی خیالی و عاشقانه که بی شک به وجدتان خواهد آورد آشنا می کنند.

هفت عاشقانه کلاسیک

تا به حال به این فکر کرده اید که کاش در گذشته زندگی می کردید و کمی مانند مردمان آن دوره میزیستید؟! مرد های اسب سوار و کلاه بر سر، و خانم هایی که پف دامنشان و موهای بافته شده شان آن ها را شبیه به عروسک ها می کرد، خانه هایی که بیشتر به قصر شبیه بودند و مراسم رقص و آوازی که دوره ای برگزار می شدند؟ در ادامه ما با همراه باشید تا هفت مورد از عاشقانه ترین رمان های کلاسیکی را به شما معرفی کنیم که می توانند شما را به دل تاریخ و زمان های گذشته ببرند و با تاریخ و فرهنگ نهفته آن دوران آشنا کنند. نیازی نیست تا برای عاشقانه خواندن همیشه به سراغ جین آستن و یا شارلوت برونته بروید؛ ما لیستی متفاوت تر برای شما آماده کرده ایم.

1.مادام کاملیا اثر الکساندر دوما

احتمالا وقتی نام اکساندار دوما را می شنوید قبل از هر چیزی به یاد عبارت مشهور " همه برای یکی، یکی برای همه " و شاهکار جاوید او سه تنفنگدار می افتید، بله درست است اما مادام کاملیا را نمی توان به او نسبت داد، در اصل مادام کاملیا شاهکار پسرِ این نویسنده مشهور فرانسوی می باشد که دقیقا جا پای پدر گذاشته و این عاشقانه فاخر را خلق کرده است. مادام کاملیا اثر اکساندر دوما پسر، یکی از عاشقانه ترین هایی است که می توانید به سراغش بروید. عشقِ بی حده پسری ثروتمند به زنی بدکاره و خانواده ای که سخت مخالف این دلباختگی هستند.

بهترین عاشقانه های کلاسیک

2.ربکا اثر دافنه دوموریه

بدون شک در بین شاهکار های کلاسیک عاشقانه باید نام ربکا را ذکر کرد، داستانی عاشقانه که رنگ و بوی روانشناختی دارد و جزو معدود آثار عاشقانه ایست که روایتگرِ یک داستان مرموز و پر از سوال است.شاید به همین خاطر هم هست که کارگردان مشهور آلفرد هیچکاک دست روی این اثر گذاشت و در سال 1940 فیلمی به اقتباس از آن به روی پرده برد که بسیار هم مورد توجه قرار گرفت.

منحصر به فرد ترین ویژگی این کتاب این است که دوموریه به قدری در توصیف و شخصیت پردازی ربکا موفق و تاثیر گذار عمل کرده است که اگرچه او زنده نیست اما حضورش در داستان بیشتر از هر کس دیگری احساس می شود.

بهترین عاشقانه های کلاسیک

3.قصر آبی اثر لوسی ماد مونتگومری

تا به حال شده با خودتان فکر کنید اگر فقط یک ماه یا یک سال دیگر زنده بودید چه می کردید؟ در این مدت چگونه زندگی می کردید و چه تغییراتی را به وجود می آوردید؟ لوسی ماد مونتگومری نویسنده ی شهیر کانادایی که بیشتر او را به خاطر اثر خارق العاده اش آن شرلی می شناسیم در قصر آبی به زیبایی هر چه تمام تر به این موضوع می پردازد و روایتگر دختری زیبا و دوست داشتنی است که در آستانه سی سالگی متوجه می شود فقط یک سال دیگر زنده خواهد ماند و برای همین هم تصمیم می گیرد تا به دنبال آرزوهای خود برود. قصر آبی یک داستان بیاد ماندنی و خارق العاده است که از خواندنش خسته نخواهید شد.

بهترین عاشقانه های کلاسیک

4.اوژنی گرانده اثر انوره دوبالزاک

مگر می شود موضوعی عاشقانه در میان باشد فرانسه و ادبیات آن در آن جایی نداشته باشد؟! مادام کاملیا تنها شاهکار عاشقانه فرانسوری این لیست نیست. عاشقانه های کلاسیک فرانسوی به قدری دل فریب و دوست داشتنی هستند که نمی شود به این راحتی از میان آن ها یک یا دو اثر را انتخاب کرد.

انوره دوبالزاک با خلق اوژنی گرانده نه تنها شما را با زندگی اشرافی قرن نوزدهم فرانسه آشنا می کند بلکه به خاطر واقع گرایی و صداقتی که در توصیف و بیان جزئیات به خرج داده است، زوال و مشکلات این طبقه از جامعه را نیز به شما نشان می دهد و همزمان نیز یک داستان عاشقانه را برای شما آغاز می کند که قطعا برایتان جذاب خواهد بود.

بهترین عاشقانه های کلاسیک

5.زنان کوچک اثر لوییزا می آلکوت

به گزارش شایانیوز، به احتمال بسیار زیاد حتا اگر تا به حال کتاب زنان کوچک را نخوانده اید، فیلم و یا انیمیشنِ سریالی آن را تماشا کرده اید، داستان چهار خواهر که به همراه مادر و مستخدمشان در یک خانه قدیم زندگی می کنند و هر کدام سخت در تلاش هستند تا با مشکانتی که در سر راه آن ها و خانوده شان قرار دارد مقابله کنند. لوییزا می آلکوت به زیبایی هر چه تمام تر نشان می دهد که در بحبوحه جنگ داخلی امریکا زنان با چه مشکلاتی دست و پنجه نرم می کردند.

بهترین عاشقانه های کلاسیک

6.عقل و احساس اثر جین آستن

به هر حال زمانی که سخن از عاشقانه های کلاسیک به میان می آید نمی توان نامی از جین آستن نبرد اما نیازی نیست که خود را به غرور و تعصب و یا اِما محدود کنید، اگرچه این دو اثر بسیار مشهور و محبوب می باشند اما تنها شاهکارهای این نویسنده انگلیسی نیستند. عقل و احساس اولین رمان جین آستن می باشد که الحق باید از آن به عنوان یکی از آثار ماندگار ادبی قرن هجدهم انگلستان نام برد.

عقل و احساس داستان دو خواهر است که یکی با عقل و یکی با احساس خود در داستانی عشقی پا می گذارند و هر کدام فرجامی متفاوت خواهند داشت. نکته ی بسیار جالب توجه در رابطه با این کتاب این است که جین آستن داستان را به نوعی به پایان می رساند که خواننده خودش تصمیم بگیرد عقل بهتر است یا احساس.

بهترین عاشقانه های کلاسیک

7.دزیره اثر آن ماری سلینکو

همه ی عاشقانه ها ساخته تخیل و رویاهای نویسندگان نیستند، بعضی از آن ها تاریخی و حقیقی اند. دزیره یکی از عاشقانه ترین رمان های کلاسیکی است که می توانید در هر دوره ی زمانی ای به سراغ آن بروید. دزیره شما را به دل تاریخ می برد و در کشاکش جنگ ها و لشکر کشی های ناپلئون بناپارت گم می کند. داستان عاشقانه ژنرال بزرگ فرانسه، ناپلئون بناپارت و اوژنی برنادین دزیره کلاتری، دختر حریر فروشی که بعد ها به مقام ملکه ی اتریش می رسد. اگر چه این کتاب در زمره ی آثار تاریخی قرار نمی گیرد اما آن ماری سلینکو تلاش کرده است تا کتاب خود را بر پایه تمامی اتفاقات تاریخی و جز به جز خاطرات شخصی دزیره که در دفتر خاطرات خود نوشته است، به رشته تحریر در بیاورد.

بهترین عاشقانه های کلاسیک

لازم به ذکر است که تمامی آثار ذکر شده در بالا به فارسی ترجمه شده اند و شما می توانید با خیال راحت به خواندن آن ها بپردازید.

به نظر شما کاربران شایانیوز چه کتاب های دیگه ای باید در این لیست قرار بگیرند؟ نظرات و پیشنهاد های خودتون رو با ما به اشتراک بگذارید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها