|

ترفندای خونگی واسه فریز کردن بامیه؛ اینطوری تموم سال بامیه بزن بَر بدن و کیفشو ببر

بامیه جزو سبزیجات فوق العاده خوشمزس که اینجا قراره ترفند فریز کردن اونو با موندگاری یه ساله یاد بگیرید.

لینک کوتاه کپی شد
3

شایانیوز- اکنون که ترفندای خونگی بی شماری برای داشتن یک خانه جذاب و چشم نواز آموختید و متوجه اهمیت لکه بری مبل و از بین بردن بوی بد سینک شدید، نوبت به این میرسه که فریزرتون رو با سبزیجات خوشمزه پر کنین. بامیه یکی از اون خوشمزه هاییه که خوردنش تو هر فصلی می چسبه و از اونجایی که فقط تو فصل تابستون پیدا میشه، دل آدم تو فصل سرد هم حسابی هوسش رو میکنه.

واسه اینکه نگرانی ای از این بابت نداشته باشید توصیه میشه که اون رو تو فصل فراوونیش فریز کنید که خب اغلب خانوما هم این کار رو میکنن، اما بی توجه به نکاتی که باید طبق اون نسبت به فریز بامیه اقدام کرد. واسه همین هم اینجا قراره نکات مربوط به فریز کردن بامیه رو با شما به اشتراک بذاریم تا طعم دلچسب خورشت بامیه همیشه براتون زنده باشه.

چهار چشمی بامیه رو انتخاب کن!

یکی از نکاتی که قبل از فریز کردن بامیه باید بهش توجه کنید، نحوه انتخاب بهترین نوع بامیه است. همیشه دقت داشته باشید که بامیه هایی که میخواین انتخاب کنید همگی دارای پوست سبز باشن و اونایی که متمایل به زرد هستن اصلا برندارین. علاوه براین از خریدن بامیه هایی که آبکی هستند و ظاهرشون کهنه میزنه هم اجتناب کنید.

به جای اون بهتره بامیه هایی که سایز کوچیکی دارن و اغلب هم ترد هستن رو بخرید تا طعم ماندگاری به خورشت بدین. بامیه های تازه همیشه دارای بوی خوبی هستن که نشون میده اونا طبیعین و حسابی هم تازه ان. واسه همین با بو کردن بامیه ها بهترین نوعشون رو انتخاب کنید.

wsew

sefds

مرحله به مرحله پیش برو و بامیه ها رو عین روز اولشون نگه دار!

در مرحله اول لازمه بامیه هایی رو که تازه خریدین به خوبی بشورید. بدین منظور از ترکیب آب و سرکه سفید کمک بگیرین. این ترکیب به خاطر سرکه ای که داخلش داره حسابی آلودگی ها و باکتریهای بامیه رو در جا از بین میبره و بامیه ها رو به تمیزترین حالت ممکن درمیاره.

hnhv

حالا بامیه ها رو باید به درستی از ساقشون جدا کنین. یکی از نکاتی که اغلب خانوما موقع پاک کردن بامیه بهش توجه نمیکنن، نحوه درست جدا کردن ساقشونه. واسه این کار باید با چاقو به آرومی عین یه دایره اطراف بامیه رو طی کنین. در صورتی که خیلی چاقو رو درون بامیه فرو ببرید، باعث میشه بذرهای درونش پیدا بشه و موقع پخت شکل بدی به خودش بگیره و سریع هم خراب شه.

sef

سپس بامیه ها رو تو آب جوش به مدت 3 تا 4 دقیقه بپزید. اگه سایز بامیه هاتون بزرگه، پس زمان بیشتری برای پختن اونا لازمه. البته برخی افراد علاقه ای به پختن بامیه پیش از فریز کردن ندارن. ولی ما این کار رو برای حفظ آنزیم ها، طعم و بوی خوش آن توصیه می کنیم.

در مرحله آخر تمام بامیه ها رو ابتدا کف سینی بریزین که در بعضی موارد خانوما بامیه ها رو تکه میکنن و سپس توی سینی میچینن. ترجیحا سعی کنین سینی فلزی بردارید تا سرما راحت تر به بامیه ها انتقال پیدا کنه. حالا سینی رو تو فریزر بذارین تا به طور کامل یخ بزنه. پس از اون بامیه ها رو خارج  کنید و توی کیسه فریزری بذارین و سپس به فریزر منتقل کنین. با این کار تا یک سال بامیه هاتونُ عین روز اولش نگه دارید.

jhjk

hb

ih

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها