|

ترفندای خونگی واسه خشک کردن آلبالو؛ اینجوری طعم ترش و جذابش به سادگی حفظ کن!

اینجا قراره ترفندای خونگی برای خشک کردن آلبالو یاد بگیرین که علاوه بر حفظ ویتامین های اون، طعم جذابی رو به شما هدیه میده.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- آلبالو یکی از خوشمزه ترین و پرطرفدارترین میوه های تابستونه به شمار میاد که در هر حالتی خوشمزه است. از ترشی و مرباش تا آلبالوی خشک شده دلبرانه هایی هستن که تو هر فصلی آدم دوست داره داشته باشه و با خوردنشون کیف دنیا رو بکنه.

خیلی از خانوما عاشق اینن که تو فصل فراوونی آلبالو اونو خشک کنن تا بتونن همیشه از طعم و خواص بی نظیرش لذت ببرن. اغلب هم این کارو انجام میدن، اما میگن مثل آلبالوهای خشک شده بیرون نمیشه و طعم اونا انصافا یه چیز دیگه اس. حالا اینجا قراره دوتا روش جذاب بهتون یاد بدیم که آلبالوهای خشک شده بیرونی رو بذاره تو جیبش. پس ادامه متن رو از دست ندین. 

1. خشک کردن آلبالو با فر

آلبالو خشک طرفدارای زیادی داره و علاوه بر اینکه با این کار میتونین طعم خاص و دلرباشُ همیشه تجربه کنین، میشه تو هر فصلی از خواص و ویتامیناش هم بهره مند شد. واسه همین هم باید تمام مراحل رو با دقت کامل انجام بدین تا آلبالوهاتونُ به بهترین فرم ممکن خشک کرده و طعمی فراموش نشدنی برای خود خلق کنید.

اولین روشی که برای خشک کردن آلبالو بهتون پیشنهاد میدیم استفاده از فره که یه آلبالوی خشک و خوش طعم رو بهتون هدیه میده. یکی از مهم ترین نکته هایی که باید در کنار خشک کردن آلبالو مدنظر قرار بدین، نوع آلبالوهاییه که برای این کار مناسبه. این آلبالوها باید کاملا رسیده و درشت باشن و هیچ گونه لکه ای روشون نباشه.

hch

سپس اونا رو خیلی خوب با آبی که خنک باشه بشورین و تمام آلبالوها رو از ساقه هاشون جدا کنید. حتما بعد از اینکه آلبالوها رو تمیز شستین، با یه دستمال یا کهنه تمیز اونا رو خشک کنین. بهتره بدونین زمانی که از فر برای خشک کردن آلبالو استفاده میشه بایستی تمام آلبالوها بدون هسته باشن.

jgh

حالا آلبالوها رو روی سینی مخصوص فر بچینید و فر رو روی دمای 74 درجه سانتی گراد و مدت زمان 3 ساعت تنظیم کنید. در این مرحله سینی رو توی فر قرار بدین. حواستون باشه زمانی که آلبالوها یکم چروک شدن باید دمای فر رو روی 57 درجه بذارید. آلبالوها باید 16 الی 24 ساعت توی فر بمونن تا نتیجه مطلوبی به شما بدهند.

chg

2. خشک کردن آلبالو با نور آفتاب

یکی دیگه از روش هایی که خیلی طبیعیه و طعم بی نظیری از آلبالو رو برای شما به یادگار نگه میداره، استفاده از نور آفتاب واسه خشک کردن آلبالو است. اول تمام ساقه های آلبالو رو از جاش خارج کنید و تمیز بشورین. حالا وقتشه که آلبالوها رو به مقداری که دوست دارین نمک پاشی کنید. سپس تمام آلبالوها رو روی پارچه نخی و تمیزی بریزید و به مدت 1 الی 3 روز باید بذارین تا آفتاب بخوره.

awsda

زمانی که آلبالوها بعد از این مدت خشک شدن باید اونا رو تنها به قصد آبکش بشورید و دوباره نمک پاشی کنید. حالا یه ساعت بذارین زیر نور آفتاب تا آلبالوهای خشک و جذابی داشته باشید. اینو بدونین که برای خشک کردن آلبالو با این روش نباید هسته های اونو جدا کنید.

fv

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها