|

بریم با هم یه حلوای خوشمزه بپزیم

رازهای خوشمزه تر شدن حلوا؛ واسه نذری های محرم خیلی به کارت می یادا

اگه میخواین واسه محرم حلوای نذری درست کنید این نکات حتما رعایت کنید تا حلوایی خوش رنگ و خوشمزه داشته باشید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- این روزها که در آستانه ماه محرم هستیم خیلیا دلشون میخواد نذری بپزن. علاوه بر عدس پلو، شله زرد، حلیم، عدسی، آش شله قلمکار، قورمه سبزی، آش رشته، زرشک پلو با مرغ و قیمه حلوا هم پای ثابت نذری ها می باشد. اگه میخواین واسه محرم یه حلوای خوشمزه درست کنید در ادامه با ما همراه باشید تا 5 راز خوشمزه تر شدنشُ بهتون بگیم.

اولین راز خوشمزه تر شدن حلوا؛ آرد سبوس دار فراموش نشه

آرد سبوس دار مثل آرد نون سنگک بهترین آرد برای تهیه حلوا است. چرا که به دلیل پایین بودن گلوتنش حلواتون لطیف میشه و از کش دار شدنش هم جلوگیری میکنه. اما اگه فقط از آرد سبوس دار استفاده کنید رنگ حلوا خیلی تیره میشه بنابراین پیشنهاد ما اینِ که در تهیه حلوا از ترکیب آرد سفید و آرد سبوس دار با هم استفاده کنید.

دومین راز خوشمزه تر شدن حلوا؛ از ترکیب روغن جامد، مایع و کره استفاده کنید

در تهیه حلوا بهتره از ترکیب روغن جامد، روغن مایع و کره استفاده کنید به این صورت که روغن جامد و کره رو به یک میزان بزنید نصف این‌ها هم از روغن مایع استفاده کنید روغن مایع باعث لطیف‌تر شدن حلوا میشه و کره هم به خوش طعم‌تر شدنش کمک می‌کنه.

x

سومین راز خوشمزه تر شدن حلوا؛ شربت حلوا نباید قوام بیاد

حواستون باشه شربت حلوا نباید قوام بیاد همین که شکر در آب حل بشه کافیه. اگه شربت قوام بیاد حلواتون خشک میشه. همیشه برای تهیه حلوا شربتُ بیشتر از حد معمول درست کنید، چون کیفیت آرد‌ها با هم فرق می‌کنند و ممکنِ از آردی استفاده کرده باشید که به شربت بیشتری نیاز داشته باشه. اگه شربت اضافه اومد می‌تونید نگهِش دارید.

چهارمین راز خوشمزه تر شدن حلوا؛ شربتُ یک دفعه اضافه نکنید

به گزارش شایانیوز شربتُ کم کم به موادتون اضافه کنید و مدام هم بزنید هر بار که شربت اضافه می کنید بخشی از زعفران دم کرده رو هم اضافه کنید. اگه شربتُ یه دفعه به مخلوط آرد و روغن اضافه کنید حلواتون تکه تکه میشه.

3936w0u53

پنجمین راز خوشمزه تر شدن حلوا؛ مدام هم بزنید

هنگام اضافه کردن شهد باید حلوا رو مدام و سریع هم بزنید تا شهد کاملا به خورد حلوا بره و در وسط تابه جمع بشه. از دو طرف دسته‌های تابه رو بگیرید و مدام به چپ و راست تکون بدید تا مواد از کناره‌ها به وسط تابه بیاد و حالت خمیری بگیره.

اگر دوست دارید آشپزی های ما رو دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها