|

غذای جذابمون اصالتا ایتالیایی تشریف دارن

7 راز خوشمزه تر شدن لازانیا؛ اینجوری که میگم درست کن اگه خشک شد با من

لازانیا یه غذای ایتالیای خیلی خوشمزس که در حال حاضر شهرت بین المللی پیدا کرده و توی ایران هم بسیار پرطرفدار شده.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- لازانیا یکی از خوشمزه ترین غذاهای بین المللی است که اصالت ایتالیایی داره. ایشون به همراه بیف استروگانف و پاستا پنه که ایشون هم ایتالیایی هستند بین ایرانی ها خیلی طرفدار پیدا کردن به طوری که کمتر رستوران یا کافه ای رو می تونید پیدا کنید که توی مِنوشون این سه تا غذا نباشه.

درست کردن لازانیا اصلا سخت نیست اما مثل همه غذاهای دیگه نکات مهمی داره که اگه رعایت کنید در نهایت غذای بسیار خوشمزه ای خواهید داشت. توی این مطلب قراره 7 راز خوشمزه تر شدن لازانیا رو بهتون بگیم. پس در ادامه با ما همراه باشید تا با هم این جذابِ خوشمزه رو درست کنیم.

اولین راز خوشمزه تر شدن لازانیا؛ اینجوری ورقه های لازانیا به هم نمیچسبن

لازانیا به دو صورت پیش پخت و معمولی توی بازار موجوده که نوع پیش پختش نیاز به جوشاندن نداره فقط کافیه حدود 3 دقیقه در آب معمولی قرار بدید تا نرم بشن. ورقه ها رو دونه دونه توی آب بزارید چون اگه روی هم قرار بگیرن به هم می چسبن. اگه خواستید از نوع معمولی استفاده کنید باید مثل ماکارونی داخل آب جوشِ حاوی نمک، روغن و زردچوبه بزاریدشُ بعد هم آبکشش کنید. برای اینکه بعد از آبکشی، ورقه ها به هم نچسبن اون ها رو روی لبه آبکش فلزی آویزان کنید یا این که یک حوله تمیز پهن کنید و ورقه ها رو روی حوله قرار بدید این کار باعث میشه ورقه  ها هنگام استفاده به ظرف نچسبن و خرد نشن.

o

دومین راز خوشمزه تر شدن لازانیا؛ چه کار کنیم تا لازانیامون خشک نشه

برای اینکه لازانیاتون خشک نشه باید مواد گوشتی کمی آبکی و شل باشن پس وقتی گوشت و پیاز با هم تفت دادید کمی آب بهش اضافه کنید در ظرف بزارید اینجوری هم گوشت بهتره میپزه هم آبدار تر میشه. همچنین سس سفید هم کمک میکنه که بافت لازانیا لطیف و نرم بشه.

برای اینکه لایه زیری خشک نشه باید ابتدا کف ظرفُ با روغن چرب کنید و یک لایه نازک از سس سفیدُ کف ظرف بریزید و بعد ورقه های لازانیا رو توی ظرف بچینید. همچنین موقع گذاشتن در فر هم با فویل روی ظرفُ بپوشانید با این کارها مطمئن باشید هیچ قسمتی از لازانیاتون خشک نمیشه.

r

سومین راز خوشمزه تر شدن لازانیا؛ حواستون به پنیر پیتزا باشه

در بعضی بسته بندی ها پنیر پیتزای رنده شده رو به صورت تک رنگ (سفید) و در بعضی دیگه به صورت دو رنگ (سفید و نارنجی) می بینید. این پنیر های نارنجی پنیر چدار یا گودا هستند. نکته مهم اینِ که این پنیر های رنگی باید حتما نارنجی باشن وجود پنیر های زرد یا طلایی نشان دهنده استفاده از رنگ های شیمیایی در پنیرِ. این مواد شیمیایی باعث چرب شدن و به روغن افتادن غذاتون میشه و در نهایت طعم نامطبوعی بهش میده.

چهارمین راز خوشمزه تر شدن لازانیا؛ ورقه ها رو به صورت حصیری بچینید

به گزارش شایانیوز بهترِ ترتیب قرار گرفتن ورق های لازانیا در ظرف به صورت حصیری باشه؛ یعنی یک لایه رو  به صورت عمودی داخل ظرف قرار داده و بعد از قرار دادن مواد روی اون، لایه بعدی رو به صورت افقی روی مواد قرار بدید. این کار باعث میشه موقع برش زدن، مواد از لابه لای ورقه ها نریزه.

t

پنجمین راز خوشمزه تر شدن لازانیا؛ داغ برش نزنید

وقتی لازانیا رو از فر خارج کردید، برای 20 دقیقه اجازه بدید تا از حرارت بیفته و کمی خنک بشه، سپس برش داده و سرو کنید در صورتی که داغ برش بزنید از هم می‌پاشه. کلا همه غذاهایی که پنیر دارن برای سرو باید کمی در دمای محیط بمونن تا پنیر خودش بگیره.

ششمین راز خوشمزه تر شدن لازانیا؛ حتما گریل فر رو روشن کنید

در انتهای پخت 5 الی 6 دقیقه فر رو روی حالت گریل قرار بدید تا روی لازانیاتون کاملا طلایی و خوش‌ رنگ بشه. حتما این کار انجام بدید چون مزه پنیر برشته شده بی نظیر میشه.

L

هفتمین راز خوشمزه تر شدن لازانیا؛ سس بشامل به هیچ عنوان حذف نکنید

سس بشامل باعث میشه لازانیا نرم و لطیف بشه بنابراین برای داشتن یه لازانیای خوشمزه باید بتونید یه سس خوب درست کنید. برای تهیه سس بشامل شیر + آردُ با هم مخلوط کنید مواد خوب هم بزنید سپس روی حرارت قراربدید در این مرحله موادُ مدام هم بزنید تا به غلظت برسه وقتی غلیظ شد بهش کره و نمک اضافه کنید بعد از روی حرارت بردارید در نهایت خامه صبحانه رو هم اضافه کنید و هم بزنید تا خامه گلوله نشه. اگه بعد از آماده شدن سس احساس کردید سفت شده چند قاشق شیر بهش اضافه کنید.

اگر دوست دارید آشپزی های ما رو دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

l

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها