|

ترفندای خونگی واسه آبلیمو گرفتن؛ اینطوری تلخی آبلیمو رو بگیر و با طعم جذابش کیف کن

اینجا قراره اصول درست و جذاب رو برای گرفتن آب لیمو بیان کنیم. با این روش میتونین یه آبلیموی جذاب و خوشمزه خونگی داشته باشین.

لینک کوتاه کپی شد
2

شایانیوز- تا به اینجا ترفندای خونگی زیادی راجع به از بین بردن بوی بد سینک و لکه بری مبل یاد گرفتین. اگه جزو اون دسته از خانومایی هستین که تو فصل تابستون، خونتون پر از مهمون میشه و بعد کلی تمیز کاری میخواین دلی از عزا دربیارین ولی چیزی پیدا نمیکنین، پس حتما شربت آبلیمو رو تجربه نکردین.

این شربت واسه رفع خستگی و گرمازدگی تو تابستون حسابی جوابه، به شرطی که بتونین یه آبلیموی خونگی بی همتا داشته باشین. واسه همین هم باید روش های درست و اصولی آبلیموگیری رو به خوبی بلد باشین تا شربتی بی نظیر و خفن برای خودتون مهیا کنین. بدین منظور قصد داریم اصول صحیح آبلیموگیری رو از ابتداش براتون توضیح بدیم. با ما همراه باشید.

چه لیمویی واسه آبگیری مناسبه؟

یکی از ابتدایی ترین نکاتی که باید پیش از اقدام برای آبلیموگیری بهش توجه داشته باشید، اینه که بدونین چه لیموهایی بدین منظور مناسب هستن. لیموهای مخصوص آبگیری باید سنگین باشن. چون بی شک هر چی وزن لیمو بالاتر باشه، یعنی آبدارتره و آبلیموی بیشتری برای شما به ارمغان میاره.

این در حالی است که بیشتر افراد دوست دارن لیموهای کوچیک انتخاب کنن، چون معتقدن ترشی بیشتری داره. خب این کاملا به سلیقه شما وابسته اس، ولی لیمو هر چه کوچکتر باشه، علاوه بر حجم آبلیموی کمتری که به شما میده احتمال تلخی اون هم بیشتره.

fwe

بعد از خرید لیموهای خوشمزه چیکار کنیم؟

حالا نوبت به شست و شوی لیموها میرسه. برای این کار باید لیموهای خریداری شده رو از شب تا صبح بذارین تو آب ولرم بمونه تا حسابی نرم بشن و آبگیری به ساده ترین شکل ممکن انجام شه.

حتی بعضی از لیموها که در ظاهر خیلی خشک هستن، با این ترفند حسابی آبدار میشن. در صورتی که برای آبکشی متوجه لیموی کپک زده یا گندیده شدید، حتما به سرعت اونو از بقیه لیموها جدا کنین تا کپک به لیموهای دیگه منتقل نشه.

fsf

fewd

یه توصیه خیلی مهم که درباره گرفتن آب لیمو اینه که وقتی تعداد لیموهاتون زیاد نیس، حتما از آبمیوه گیری دستی کمک بگیرین، زیرا دستگاه ها باعث میشن هسته های لیمو هم با آبش قاطی بشه و حاصل تمام زحماتتون یه آبلیموی تلخ خواهد بود.

sjrhfh

با دستگاه چطوری لیمو رو آب بگیریم؟

پیش از آنکه شروع به استفاده از دستگاه آبمیوه گیری کنین در مرحله اول به طور کامل دستگاه رو بشورین و سریع خشک کنین. بعضی از افراد هستند که دوست دارن آبلیمو رو واسه مدت زمان طولانی نگه دارن. واسه همین توصیه میکنیم از صافی برای گرفتن تفاله های اون استفاده بشه تا از خرابی زودتر از موعد آبلیمو جلوگیری شه.

fwse

سپس آبلیمو رو توی بطری که از قبل تمیز شستین ریخته و دربشُ کاملا سفت ببندید. اگه درِ بطری شل بود و هوا واردش بشه، آبلیمو در مدت کوتاهی خراب میشه. بعضی از افراد عادت دارن که آبلیمو رو برای اینکه بتونن در مدت زمان بیشتری ترش و خوشمزه نگه دارن، اونو میجوشونن.

بهتره بدونین این کار تنها باعث از بین رفتن خواص آبلیمو میشه و تمام ویتامین سی درون اونو از بین میبره. اگه فک میکنین که آبلیموتون تلخ شده یه هویج با ابعاد متوسط رو بذارین تو بطری حاوی آبلیمو و بعد یه روز خارجش کنین. با این کار تمام تلخی آبلیمو جذب هویج میشه و شما یه آبلیمو خفن خواهید داشت.

edf

نویسنده: گلچهره شالو

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها