|

ترفندای تمیز کردن کله پاچه؛ با این روش یه کلپچ خفن و توپ بپز و بزن به بدن حالشو ببر

کله پاچه از غذاهای خوشمزه و محبوب ایرانیه که باید پیش از پخت به درستی تمیز شه. اینجا قراره ترفند ساده پاک کردن کله پاچه رو یاد بگیرین.

لینک کوتاه کپی شد
10

شایانیوز- تا به اینجا ترفندای خونه داری زیادی برای نگه داری از مواد غذایی مثل بامیه و خشک کردن آلبالو برای لذت بردن همیشگی از طعم بی نظیرش یاد گرفتین. اما نباید از ترفندای تمیز کردن بعضی مواد خوراکی خوشمزه مثل کله پاچه غافل شد. کله پاچه یا در اصطلاح عامیانه همون کلپچ میون ایرانیا به خوشمزه ترین غذای کل دنیا شهرت داره و خیلیا واسه هر تایمی از شبانه روز خوردنش رو ترجیح میدن.

اما نکته اینجاست که اگه نتونین به درستی کله پاچه رو تمیز کنین تا عین آینه برق بیفته به ظاهرش، هیچوقت از  طعم جذاب اون هم لذتی نخواهید برد. واسه همین هم ما تصمیم گرفتیم تا اینجا ترفندای جذاب و خفن خونگی رو برای تمیز کردن کله پاچه بهتون یاد بدیم. با ما همراه باشید.

hfgh

1. حذف موهای کله پاچه

اولین مرحله ای که باید برای تمیز کردن کله پاچه مدنظر قرار بدین، از بین بردن موهاییه که ظاهر بدی به کله پاچه میبخشه. واسه این کار لازمه یه قابلمه پر از آب رو روی گاز قرار بدین تا بجوشه. سپس کله پاچه رو درونش بذارید تا حرارت ببینه.

این عمل باعث سست شدن موهای کله پاچه میشه و با یه چاقو به راحتی میتونین از شر موهای بدفرم اون رها شین. البته بهتره بدونین با این کار میشه به تازه بودن کلپچ هم پی برد. چون با جوشاندن کله پاچه در صورت تازه بودنش به سرعت موها از بین میره.

2. راه حل خفن سوزوندن موهای کله پاچه

بعضی اوقات پیش میاد که موهای کله پاچه به این راحتیا از بین نمیرن و برای رهایی ازشون نیاز به سوزوندن اونا از ریشه دارید. برای این کار کله رو با یه کپسول قدرتمند و فشار بالا یا روی شعله گاز تحت حرارت قرار بدین و با کشیدن مداوم چاقو روی سطح خارجی کله به نتیجه دلخواهتون برسید. البته اگه از ایجاد بوی بد کله پاچه موقع سوزوندن موهاش خوشتون نمیاد، حتما این کار رو تو فضای باز انجام بدین.

fhf

3. تمیز کردن بینی و دهان کله پاچه

یکی دیگه از قسمت های مهمی که برای شستن کله پاچه باید بهش توجه کرد، بینی اونه. بدین منظور لازمه که حتما کله پاچه رو به طور کامل و دقیق روسوز کرده باشید. بعدش روی زمین یه نایلون بزرگ پهن کنین و از بینی کله پاچه رو با قدرت روی زمین بکوبین. این کار باعث میشه که مجرای بینی به طور کامل از آلودگی ها تمیز بشه. برای تکمیل تمیز کردن بینی با یه شیلنگ تمیز از قسمت پشتی کله آب رو با فشار وارد کنین. این آب باعث تمیز شدن کامل مجرای نای خواهد شد.

برای شستن دهان هم بهتره پیش از این کار یا یه چاقو که به اندازه کافی تیز شده دو طرف دهان رو برش بدین؛ به طوری که فک بالا از پایین جدا شه. سپس دندان ها رو هم میتونین با کمک انبردست بکشین و هم با مسواک تمیزشون کنین که نمای زشتی موقع سرو کله پاچه نداشته باشه.

hhf

4. پاک کردن پاچه

حالا که یه کله درست و حسابی و تمیز رو مهیا کردین، نوبت میرسه به پاچه. برای تمیز کردن این قسمت می بایست چاقو رو بندازین تو فاصله ای که دو تکه سم از هم دارن و با فشار کیسه مویی شکلی که میان شیار در بخش زیرین پاچه وجود داره رو خارج کنید. همین کار برای تمیز کردن پاچه پس از پاک کردن موهاش کفایت میکنه.

فقط بعدش باید برین تو کار پاک کردن نهایی پاچه که با یه قابلمه آب سرد و نیم ساعت حرارت دیدن میتونین از شر سوختگی هایی که ممکنه روی اون باقی مونده باشه راحت بشید.  

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها