|

کتاب خواندن رو با چی شروع کنیم؟

دوست داری کتاب رو بغل کنی اما با هیچی حال نمیکنی؟ اینم هفت رمان که عاشق کتابت میکنن

کتاب خواندن مسئله مهمیه که نباید بهش بی اهمیت بود، حالا اگر شما می خواید که این وضع رو بهبود بدید ما بهتون میگیم با چه کتاب هایی شروع کنید

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- یک سری از مادر پدر ها از وقتی که بچه هاشون خیلی کوچیک هستند شروع می کنند براشون کتاب خواندن و از وقتی هم که بچه مدرسه میره و خواندن یاد میگیره کتاب میدن دستش تا کتاب خوان بار بیاد اما  یک عده ی دیگه از خانواده ها این طور نیستند و اون بچه ها هم اکثرا کشش چندانی به کتاب خواندن پبدا نمی کنند و به قول خودشون خواب رو به کتاب ترجیح میدند و نتیجه میشه این که حتا تو زمان بزرگی هم این افراد کتاب خوان نمیشند. شاید دلیل این که انقدر سرانه ی کتاب خوانی در کشور ما پایینه هم این باشه که خواب طرفدار بیشتری داره تا کتاب، با این حال یک مسئله خیلی بزرگ وجود داره اون هم اینه که اگر شما فقط یک بار یه کتاب خوب و درجه یک بخوانی، بعد از اون به دنیای دل فریب کتاب و ادبیات علاقه مند میشی و دیگه نمی تونی که ازش دل بکنی.

با همه این اوصاف یه سوالی که این جا مطرح میشه اینه که کسی که کتاب خوان نیست چطور می تونه یه کتاب خوب برای شروع پیدا کنه؟ برای حل این مشکل در ادامه ما هفت کتاب بسیار جذاب و دوست داشتنی رو به شما معرفی می کنیم که اگر کتاب خوان نیستید فقط کافیه یکیش رو امتحان کنید تا برای باقی کتاب های لیست مشتاق بشید. اگر هم کتاب خوان هستید کتاب های معرفی شده ما رو نخواندید باز هم بهتون پیشنهاد میدیم که حتما وقی رو برای مطالعه این کتاب ها در نظر بگیرید.

1.ملت عشق اثر الیف شاکاف

برای مدت ها نام کتاب ملت عشق در هر گوشه و کناری شنیده میشد الحق هم باید اعتراف کنیم که کتاب جذاب و پر کششی است که خواندن آن پر از حس خوب و دوست داشتنی است. ملت عشق یک کتاب شگفت انگیز فلسفی، عاشقانه و عرفانی در ارتباط با مولانا و شمس تبریزی است که خواندن آن را برای ما ایرانی ها لذت بخش تر می کند. به شما قول میدهیم که از خواندن این کتاب پشیمان نخواهید شد.

برای کتاب خواندن با چی شروع کنیم؟

2.شازده کوچولو اثر آنتوان دو سنت اگزوپری

اگرچه شازده کوچولو را نخوانده باشید اما مطمئنا انیمیشن اون رو تماشای کردید و یا دست کم با موضوع اون آشنا هستید. باید بدونید که شازده کوچولو رو یکی از محبوب ترین کتاب های تاریخ ادبیات جهان و البته بهترین کتاب قرن 20 لقب دادند و شازده کوچولو دقیقا همون کتابی است که هر کس باید حداقل یک بار هم که شده این کتاب رو بخونه. شاید براتون جالب باشه که بدونید شازده کوچولو تابه حال به بیش از سیصد زبان دنیا ترجمه شده است و تنها کتاب غیر مقدسی است که به حال به این تعداد زبان ترجمه شده.

برای کتاب خواندن با چی شروع کنیم؟

3.مردی به نام اُوه اثر فردریک بک من

به گزارش شایانیوز، اگر می خواید تازه کتاب خواندن رو شروع کنید قطع به یقین مردی به نام اُوه یکی از بهترین هاست، داستانی که شما بدون شک با اون همزاد پنداری خواهید کرد و چنان خودتون را در دنیای خلق شده توسط بک من گم می کنید که شاید حتا فکرش را هم نکنید. این داستان به قدری کشش دار است که زمین گذاشتن آن کار هر کسی نخواهد بود.

برای کتاب خواندن با چی شروع کنیم؟

4.سه شنبه ها با موری اثر میچ آلبوم

شاید نام این کتاب کمی گیج کننده به نظر برسه و شما با خودتون فکر کنید که چه چیزی ممکنه با خوندن این کتاب در انتظار تون باشه، اما هرگز به پاسخ این سوال نمیرسید مگر این که وقتی رو برای خواندن این کتاب در نظر بگیرید و اون وقته که متوجه میشید سه شنبه ها با موری حرف های زیادی برای گفتن دارد خیلی بیشتر از حجم کتاب و این هنر میچ آلبوم است که می تواند انقدر مختصر اما کامل و شفاف صحبت کند.

برای کتاب خواندن با چی شروع کنیم؟

5.پاستیل های بنفش اثر کاترین اپلیگیت

پاستیل های بنفش اسمی است که شما رو احتمالا به یاد داستان های کودکانه می اندازد که طبیعی هم هست چون این کتاب در اصل برای نوجوانان نوشته شده اما نویسنده این اثر به قدری تاثیر گذار و شگفت انگیز به روایت داستان پرداخته و به ستایش عشق، خانواده، دوستی و موضوعات این چنینی نشسته که هر کسی را با هر سنی به وجد میاره پس دل و به دریا بزنید و فکر نکنید که قراره با یک داستان بچگانه و سطحی رو به رو بشید.

برای کتاب خواندن با چی شروع کنیم؟

6.مرد صد ساله ای که از پنجره فرار کرد و ناپدید شد اثر یوناس یوناسن

شاید در ابتدا نام بلند و بالای مرد صد صاله ای که از پنجره فرار کرد و ناپدید شد برای یک کتاب توجه شما رو به خودش جلب کند و به نظرتون به قدری عجیب و طولانی باشه که همت نکنید تا برای خواندنش وقتی بگذارید اما بهتون قول میدیم که با خواندن این کتاب قراره اوقات خوشی رو سپری کنید و نهایتا هنر و تخیل نویسنده رو عمیقا تحسین کنید.

برای کتاب خواندن با چی شروع کنیم؟

7.کیمیاگر اثر پائولو کوئیلو

یکی از مهم ترین و تاثیر گذار ترین کتاب های نه تنها این لیست بلکه تاریخ ادبیات که بدون شک در درون شما غوغا به پا خواهد کرد رمان کیمیاگر می باشد. کتابی که با خواندنش شما جور دیگری به زندگی و مسیر آن نگاه خواهید کرد. همه آن هایی که به دنبال تحول هستند و امیدوارند تا بتونند تغییری شگرف در زندگیشون به وجود بیارند قطعا از خوندن کیمیاگر شکه خواهند شد.

برای کتاب خواندن با چی شروع کنیم؟

لازم به ذکر است که تمامی آثار ذکر شده در بالا به فارسی ترجمه شده اند و شما می توانید با خیال راحت به خواندن آن ها بپردازید.

شما کاربران شایانیوز کتاب خواندن رو با چه اثری شروع کردید؟ تجربیات و پیشنهاد های خودتون رو با ما به اشتراک بگذارید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها