|

چطوری قابلمه های روحی رو سفید کنیم؟

ترفندای خونگی واسه تمیز کردن قابلمه روحی؛ با چند تا ماده ساده مثل روز اول برق بندازش

شاید برتون تا حالا بار ها این سوال ایجاد شده که چطور میشه قابلمه های روحی رو تمیز کرد و مثل روز اول برق انداخت؟ ما براتون ترفندای خفن داریم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- اکثر خانم ها و آقایون به تمیزی وسایل خونه خیلی اهمیت میدند مثلا خیلی براشون مهمه که  سینک آشپزخونشون همیشه برق بزنه، یک لکه چربی به روی کابینت ها نباشه و یا مثلا یخچال و ماشین لباس شویی همیشه بوی خوبی بده و کلی موارد دیگه که حتا یک لحظه هم ازش غفلت نمی کنند. حالا اگر شما هم جزو خانه دار های با سلیقه ای هستید که مدام دنبال راهکار ها و ترفند های خونگی هستید ، یه نکته ای مطمئنا ذهنتون رو به خودش مشغول می کنه اونم اینه که چطور میشه قابلمه ها و ظروف روحی رو برق انداخت و سفید کرد؟ شاید حتا تا الان انقدر قابلمه هاتون رو سابیدید و سفید نشدند که دیگه رسما از براق شدن اون ها ناامید شدید؛ پس به خواندن این مطلب ادامه بدید که ما بهتون میگیم چطور باید از پس این مشکل بر بیاید.

ترفندای خونگی واسه تمیز کردن قابلمه روحی

قابلمه روحی رو با آب داغ برق بنداز

وقتی میگیم آب داغ، منظورمون این نیست که شیر آب گرم رو باز کن و با اسکاچ یا سیم بیوفت به جون قابلمه، اگه می خوای الکی کلی انرژی هدر ندی باید کمی هوشمندانه تر عمل کنی. به جای این کار بهتره که قابلمه رو بگذاری روی اجاق گاز و اجازه بدی که قشنگ داغ بشه و یعد یک فنجان آب بریزی داخل قابلمه و حالا صبر کنی تا آب جوش بیاد و یکی دو تا قل هم بزنه. اگر قابلمتون خیلی سوختگی داره و سیاهیش بیش از اندازه است بهتره که کمی مایع ظرف شویی هم به آب اضافه کنید. بعد با یک قاشق چوبی یا یک کارد پلاستیکی اما محکم سعی کنید تا قسمت های سوخته رو بتراشید؛ سوختگی های قابلمه از قبل به خاطر آب داغ شل شدند پس نگران این نباشید که قرار ه کلی انرژی بگذارید.

قابلمه روحی رو با قرص ماشین ظرف شویی برق بنداز

به گزارش شایانیوز، یه راه ساده دیگه یا هم که برای تمیز کردن قابلمه های روحی وجود داره  اینه که کمی آب داخل قابلمه میریزیم و میگذاریمش روی حرارت ملایم تا گرم بشه بعد با قرص ماشین ظرف شویی روی تکیه های سوخته می کشیم تا تراشیده بشند، نهایتا هم با آب و مایع قابلمه رو می شوریم.

ترفندای خونگی واسه تمیز کردن قابلمه روحی

قابلمه روحی رو با آبلیمو برق بنداز

یکی از بهترین راه ها برای تمیز کردن سیاهی قابلمه روحی اینه که داخل قابلمه کمی مخلوط آبلیمو و مایع ظرفشویی بریزید و اجازه بدید که برای چند ساعتی روی گاز بمونه و بجوشه. در ابتدا ممکنه که قابلمتون حتا سیاه تر از قبل بشه اما اصلا جای نگرانی نیست چون بعد از گذشت چند ساعت ظرف شما کاملا سفید میشه.

اگر هم به لیمو تازه دسترسی دارید می تونید چند برش لیمو رو داخل آب بندازید و بگذارید تا حدود 10-158 دقیقه بجوشه و بعد قابلمه رو آبکشی کنید. اگر سوختگی قابلمه خیلی زیاد باشه ممکنه این راه جواب نده اما در غیر این یه روش ساده و بی دردسره.

قابلمه روحی رو با جوش شیرین برق بنداز

اگر اهل بشور و بصاب باشید قطعا می دونید که جوش شیرین مثل آچار فرانسه در تمیز کاری ها  عمل می کنه و هر جایی که نمی دونید چطور باید تمیزش کنید به کار میاد، حتا رفع سیاهی قابلمه روحی. برای این کار شما باید اول از همه بدنه قابلمه رو خوب با آب داغ خیس کنید و بعد روی اون جوش شیرین بریزید و بعد هم روی دیواره قابلمه سرکه بریزید. قاعدتا ترکیب سرکه و جوش شیرین باید باعث ایجاد کف بشه. حالا اجازه بدید تا اون کف نزدیک به 15 دقیقه بمونه و بعد هم با استفاده از سیم ظرف شویی و مایع ظرف شویی شروع کنید به شستن قابلمه و بعد می بینید که خیلی راحت قابلمه شما سفید و براق میشه.

ترفندای خونگی واسه تمیز کردن قابلمه روحی

شما کاربران شایانیوز برای سفید شدن قابلمه های روحی چه پیشنهاد هایی دارید؟ تجربیات و پیشنهاداتتون رو با ما به اشتراک بگذارید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها