|

تابستون کجا بریم سفر خوبه؟

هفت مقصد خنک و جذاب که جون میده واسه سفر تو گرما؛ هم فال و هم تماشا در سرتاسر ایران

مهم ترین نکته ای که واسه سفر تابستونی بهش توجه می کنی چیه؟ این که هوا گرم، شرجی و خفه کننده نباشه؟ پس بیا تا من بهت بهترین مقاصد رو بشناسونم

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- سفر کردن به دل طبیعت باعث میشه تا انسان فرصتی رو پیدا کنه که با طبیعت آشتی کنه و به خودش رو به جهان هستی نزدیک تر ببینه. ایران عزیز ما پر است از مناطق دیدنی و گردشگری ای که می تونه دل هرکسی رو به دست بیاره، از شهر های تاریخی و زیبایی نظیر کاشان و همدان گرفته تا بی شمار روستاهای جذاب و دیدنی ای که وقتی به آن ها سفر می کنید دیگه برگشت به زندگی شهری می تونه براتون سخت باشه. بعضی از استان های ایران نظیر کردستان نه تنها قدمت شگرفی دارند بلکه به خاطر طبیعت بکر و دوست داشتنیشان هم مورد تقدید قرار می گیرند.

هفت مقصد خنک واسه سفر تو تابستون

یکی از مهم ترین مسائلی که هنگام سفر بی بر و برگرد باید بهش توجه بشه وضعیت جوی و آب و هوای مقصد یا مقاصد است، خیلی مهمه که شما سفری رو در پیش بگیرید که مطمئن هستید آب و هوا قرار نیست باعث بشه سفر بهتون سخت بگذره و لذت یک تجربه خوب رو از شما دریغ کنه. در ادامه ما به شما هفت مقصد خنک و بسیار دوست داشتنی رو معرفی می کنیم که بهتون قول میدیم به وجد خواهید اومد، مقاصدی که نه تنها آب و هواب مطبوعی در تابستان دارند بلکه از طبیعت خیره کننده ای هم برخوردارند که باور کردنی نیست.

1.سد سلیمان تنگه دهکده آرامش مازندران

وقتی اسم استان مازنداران به زبون میاد بی شک هر کسی پیش پیش میدونه که قراره با یک طبیعت جذاب و سحر آمیز رو به رو بشه. سلیمان تنگه از مناطق طبیعی و دیدنی ساری به حساب میاد که سد عظیمی که در احداث شده زیبایی اون رو بیشتر کرده و ابهت ویژه ای به اون بخشیده.

در نزدیکی سد دهکده گردشگری ای وجود داره که امکانات رفاهی و اقامتی خوبی رو در اختیار مسافران قرار میده، از طرف دیگر خود سد نیز شرایطی رو برای تفریح شما مهیا می کنه، از ورزش ها و تفریح های آبی مثل اسکی روی آب گرفته بازدید از تاج سد و ماهیگری.

در رابطه با اقامت در سلیمان تنگه نیز همون طور که اشاره کردیم دهکده آرامش شرایط بسیار خوبی رو برای اقامت داره اما با این حال اگر شما دوست دارید می تونید با چادر زدن در طبیعت از محیط لذت بیشتری ببرید. نکته ای که در رابطه با این محیط وجود داره اینه که به هیچ عنوان امکان شنا در سد نیست و نباید به هوای ابی به تن زدن عازم سد سلیمان تنگه بشید.

هفت مقصد خنک واسه سفر تو تابستون

2.دریاچه نئور طبیعت بکر اردبیل

در شمال غربی ایران و در حد فاصل استان های گیلان و اردبیل طبیعت بکر و بی نظیری وجود داره که با یک دریاچه محشر مزین شده. برای اون دسته از افرادی که عاشق طبیعتگردی، کوهنوری و دوچرخه سواری کوهستان هستند، دریاچه نئور یه بهشت واقعی است. دریاچه نئور امکانات اقامتی زیادی نداره مگر یک سرویس بهداشتی کوچک و بوفه ای که به خوراکی های محدودی مجهز شده و چند سکو، به همین خاطر هم اگر اهل کمپینگ نیستید شاید کمی به شما سخت بگذرد، اما طبیعت بی نظیری که دارد قطعا شما رو شگفت زده خواهد کرد. یک نکته مهم در رابطه با این دریاچه اینه که آب اون برای شنا مناسب نیست چون در بعضی از قسمت ها گل و لای به حدی رسیده که به حالت باتلاق در اومدند.

به خاطر موقعیت جغرافیایی دریاچه نئور در اطراف اون هم دیدنی هایی وجود داره که اگر شما فرصت داشته باشید، می تونید به اون ها سر بزنید از جمله ییلاق سوباتان، آبشار ورزان، جنگل های لیسار و البته جاده اسالم به خلخال که نیازی به تعریف و تمجید نداره.

هفت مقصد خنک واسه سفر تو تابستون

3. دریاچه سراگاه مرواریدی در نزدیکی تالش

به همون اندازه که نام مازندران بیان کننده وجود طبیعتی زیبا و دلپذیر است، گیلان هم به همون اندازه مشهور و شهره است. جالب است بدونید که دریاچه سراپاه در واقع یک آبگیر است که مردم محلی از اون برای پروش ماهی استفاده می کنند اما آب و هوای بی نظیر و زیبایی چشم نواز اون به قدری بالا است که طبیعت گردان رو مثل یک آهنربا به سمت خودش جذب میکنه. به خاطر این که این دریاچه به نوعی خصوصی محسوب میشه امکان شنا کردن، ماهیگیری و قایقراین در اون وجود نداره.

در بحث اقامت هم باید به شما بگیم از بابت افرادی که طرفدار کمپ کردن هستند هیچ مشکلی وجود نخواهد داشت اما برای اونهایی که به دنبال اقامتگاه می باشند، در روستا کلبه های چوبی ای هستد که گردشگران می تونند اون ها رو اجاره کنند.

هفت مقصد خنک واسه سفر تو تابستون

4.روستای فیلبند محبوب دل ها

یک زمانی نام فیلبند اصلا شناخته شده نبود و فقط کسانی از اون دیدن می کردند که  خیلی زیاد اهل گشت و گذار تو دل طبیعت بودند اما امروزه دیگه مهم نیست که شما تا حالا فیلبند رفتید یا نه اما قطعا اسم اون رو شنیدید، یکی از زیباترین روستاهای مرتفع استان مازندران که به خاطر موقعیت جغرافیایی ای که داره منظره یا فوق العده بکر و چشم نواز رو به شما پیشکش می کنه. از طرف دیگه برای ساکنین پایتخت این روستا یکی از جاذبه های نسبتا نزدیک به حساب میاد که لازم نیست زمان زیادی رو در راه سپری کنند.

اقامت در فیلبند کمی بند و بساط خاص خودش رو داره، البته برای اون هایی که اهل چادر زدن نیستند، این روستا هتل یا اقامتگاه نداره و در اصل چند خونه چوبی کوچیک است که حتا از سرویس بهداشتی های مشترک استفاده می کنند . یکی از مهم ترین دلایلی که این روستا به شهرت زیادی دست پیدا کرده اقیانوس ابر آن می باشد که حقیقتا خارق العاده است.

هفت مقصد خنک واسه سفر تو تابستون

5.جنگل فندقلو بهشتِ باورنکردنی اردبیل

جنگل فندقلو نه تنها به خاطر جنگل درختان فندق بلکه به خاطر دشت زیبای گل های بابونه خود به طرز باورنکردنی ای زیباست، همچنین در این جنگل گونه ای خاص و نادر از گل ها به نام سوسن چلچراغ می روید که نباید فراموششان کرد. البته جدای از این ها در دل جنگل و در ارتفاع 630 متری آبگرم مشه سویی وجود دارد که به لحاظ خواص درمانی برای پا درد و کمر درد مشهور است.

در بحث اقامت این جنگل از مجموعه اقامتی کوچکی برخوردار است که برای گردشگران تدارک دیده شده است، اما این که شما شب مانی در چادر را ترجیح می دهید و یا کلبه به خودتان بر می گردد. و اما یکی از جالب ترین و دوست داشتنی ترین تفریحاتی که در جنگل فندقلو وجود دارد تله کابین سواری است. تله کابین حیران فندقلو بر بالای مسیری بسیار زیبا و چشم نواز به حرکت در میاد که شما از تماشای اون منظره سیر نمی شید. جالبه بدونید که این تله کابین چند کابین VIP هم دارد که از شرایط بسیار لوکسی برخورداره از جمله یخچال و وسایل پذیرایی و صندلی های چرمی بسیار راحت. پیست اسکی روی چمن نیز یکی دگز از تفریحات قابل توچجه این جنگل به حساب میاد.

هفت مقصد خنک واسه سفر تو تابستون

6.رودخانه ارمند جذابیتی باور نکردنی در چهارمحال بختیاری

به گزراش شایانیوز، رودخانه ارمند یکی از زیبا ترین و مهم ترین جاذبه های گردشگری این استان است که به خاطر رفتنینگ یا همان قایق سواری در آب های خروشان شهرت بسیار بالایی دارد. اقامت در نزدیکی رودخانه برای کسانی که اهل شب مانی هستند مثل قند شیرین است ولی همچنان اون هایی هم که ترجیح میدند در یک مکان ثابت اسکان کنند، در ره یاس، در نزدیکی روخانه کمپی احداث شده است که شامل دو خوابگاه، یکی برای خانم ها و یکی برای آقایان می باشد. با این اوصاف سفر به رودخانه ارمند هم لذت بردن از طبیعت بسیار زیبا و بکر است و هم تجربه ای هیجان انگیز از رفتنینگ.

هفت مقصد خنک واسه سفر تو تابستون

7.اوپرت ییلاقی رویایی بین دو استان سمنان و مازندران

اوپرت صرفا یک منطقه ییلاقی و خوش آب و هوا نیست، بلکه یک طبیعت سحر آمیز و جادویی است که اگر فقط یک بار نظاره گر اقیانوس ابر های آن باشید دیگه نمی تونید از اون دل بکنید. اوپرت یک ییلاق شگفت انگیز است که در ذهن نمی گنجد. برای طبیعت گردان و کوهنرواد اوپرت یعنی ابدیت، یعنی فضایی که نمیشه به راحتی از اون دل کند.

برای اقامت در اوپرت مسلما هیچ ترجبه ای جذاب تر از شب مانی در ارتفاع آن هم زیر آسمان درخشان و پر ستاره نخواهد بود اما اگر شما دوست دارید اقامت در خانه های روستایی رو تجربه کنید، می توانید به روستا ها بروید و در خانه ای اجاره ای و یا اقامتگاه های بوم گردی اسکان کنید.

هفت مقصد خنک واسه سفر تو تابستون

آیا شما کاربران شایانیوز تا به حال به هیچ یک از مقاصد بالا سفر کرده اید؟ تجربیات و پیشنهادهای خودتان رو با ما به اشتراک بگذارید.

اگه به سفر و گشت و گذار مخصوصا از نوع طبیعتگردیش علاقه دارید صفحه سفر و ایرانگردی ما رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها