|

راهکارهایی برای بزرگ تر نشون دادن فضا

خونَت نقلی و کوچولوئه؟ با رعایت چند تا نکته ساده یه جوری وسایلت و بچین که همه کف کن

اگر خونَت کوچیکه و بهت احساس خفگی میده با یه چیدمان درست در مون کاری کن که چند برابر بزرگ تر و دلباز تر دیده بشه تا قشنگ باهاش حال کنی.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- چیدمان و طراحی داخلی خونه برای هر خانم و آقایی مسئله مهمی است، جدای از بحث زیبایی و القا حس آرامش موضوعی که باعث اهمیت این مسئله میشه اینه که اگر شما یک چیدمان درست و اصولی داشته باشید می تویند کاری کنید که خونه شما بزرگ تر و دلباز تر تز چیزی که هست به نظر بیاد. خب مسلمه اون دسته از افرادی که خونه هاشون متراژ بالایی دارند کمتر گیر این موضوع هستند که چطوری وسایلشون رو بچینند که بهترین استفاده از فضا رو ببرند چون به قدر کافی فضا در اختیارشون هستند اما، اما اون دسته از افرادی که خونه های نقلی و کوچولو دارند چیدمان اصولی خیلی اهمیت بیشتری پیدا می کنه، از چیدمان آشپزخونه گرفته تا حتا دکور کردن ستون وسط خونه.

برای داشتن یک دکور خوب و درست درمون که باعث بشه خونه نقلی و جمع و جور شما بزرگ تر و دل باز تر دیده بشه یک سری ترفند های کاربردی هست که رعایت کردنشون می تونه کمک بزرگی باشه. اگر از این ترفند های کاربردی آگاهی ندارید به خوندن ادامه بدید که ما مهم ترین هاش رو براتون جمع کردیم.

1.کفپوش مناسب برای خونه های کوچیک

یکی از اصلی ترین سوال هایی که ذهن هر صاحب خونه ای رو به خودش مشغول می کنه اینه که کف پوش مناسب برای خونه من چیه؟ دوستان اگرچه فرق های قابل توجه بین انواع کف پوش ها وجود داره اما فرقی نمی کنه که شما کدام یک رو برای خونه خودتون می پسندید اوچه که حائزه اهمیته اینه که شما رنگ کفپوش رو حتما حتما روشن انتخاب کنید. البته یک سری از سرامیک ها هستند که رفلکتیون یعنی باعث باز تاب نور میشند، این نوع سرامیک برای خونه های کوچیک مخصوصا از نوع رنگ روشنش بسیار مناسبه.

راهکارهایی برای بزرگ تر نشون دادن فضا

2.رنگ مناسب دیوار های خونه های نقلی

به گزارش شایانیوز، احتمالا خودتون هم حدس زدید که هیچی بهتر از رنگ های روشن مثل سفید، بژ و کرم باعث روشن تر شدن و بزرگ تر نشون دادن خونه نمیشند. اگر هم دوست دارید که خونتون رو کاغذ دیواری کنید حواستون باشه که هم رنگش روشن باشه و هم طرح خیلی شلوغی نداشته باشه.

راهکارهایی برای بزرگ تر نشون دادن فضا

3.مبلمان مناسب واسه خونه های جمع و جور

برای فضایی که متراژ بالایی نداره شما باید حواستون رو خوب جمع کنید تا مبلمانی رو خریداری کنید که هم به طور مناسب و کاربردی ای فضا رو پر کنند و هم انقدر باعث شلوغی نشن که دیگه جایی برای رفت و آمد وجود نداشته باشه. از طرف دیگه رنگ مبلمان هم خیلی مهمه، برای میز نهار خوری و مبل ها بهتره که از رنگ های روشن مثل کرم، طوسی و حتا رنگ های پاستلی استفاده کنید. از طرف دیگه برای میز جلوی مبل هم خوبه مه از میز های شیشه ای به جای میز های چوبی استفاده کنید که به فضا حجم میدند، میز های حصیری هم انتخاب خوبی هستند اما نیازمند یک سبک خاصی از چیدمانند.

راهکارهایی برای بزرگ تر نشون دادن فضا

4.چیدمان مبل در خونه های با فضای کم

متاسفانه خیلی از افراد فکر می کنند که در سالن نشیمن هرچی مبلمان رو به دیوار ها نزدیک تر کنند فضای سالن بزرگ تر دیده میشه، خب باید بگیم که این باور همیشه درست نیست و به همین خاطر هم بهتره که بین مبلمان و دیوار کمی فاصله بگذارید. چسبوندن میز نهار خوری به دیوار هم شما رو خسته می کنه چون برای هر بار استفاده از اون باید جلو و عقب بکشیدش پس از همون ابتدا فضایی رو برای فاصله دادن اسباب و اثاثیه با دیوار در نظر بگیرید.

راهکارهایی برای بزرگ تر نشون دادن فضا

5..آینه از واجبات خونه های متراژ پایین

آینه ممکنه مهم به نظر نیاد اما هر جور که حساب کنید برای یک چیدمان شیک شما به آینه نیاز دارید. آینه از اون دست لوازمیه که باعث لوکس شدن چیدمان و البته بزرگ تر دیده شدن فضا میشه چون که به فضا عمق می دهد، پس یه آینه بزرگ یا آینه کاری ای زیبا می تونه باعث افزایش جذابیت بصری دکوراسیون منزل شما بشه.

راهکارهایی برای بزرگ تر نشون دادن فضا

6.کابینت مناسب در آشپزخونه یک خونه کوچولو موچولو

این روز ها دیگه تقریبا همه خونه های نوساز یا آشپزخونه اپن دارند و یا آشپزخونه هایی که سر اتاق نشیمن افتادند به همین خاطر هم دید کاملی به فضای اصلی خونه دارند پس انتخاب طرح و رنگ کابیت، یا بهتره بگیم به طور کلی چیدمان آشپزخونه می تونه تاثیر قابل توجهی بر محیط داشته باشه، با این اوصاف وقت خونتون کوچیکه نرید سراغ کابینت های خیلی رنگی مخصوصا از نوع تیره اش.

راهکارهایی برای بزرگ تر نشون دادن فضا

به نظر شما کاربران شایانیوز چه نکات دیگه ای رو باید در چیدمان خونه رعایت کرد؟ نظرات و پیشنهادهای خودتون رو با ما به اشتراک بگذارید.

اگر دوست دارید یاد بگیرید که چجوری خونه تون رو خوشگل بچینید صفحه چیدمان خونه ما رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها