|

چطوری سیب زمینی تنوری درست کنیم؟

طرز تهیه سیب زمینی تنوری با لیمو و سیر؛ فقط بخور ببین عجب بمبیه لعنتیِ خوشمزه

اگر شما هم مثل اکثر مردم دنیا عاشق طعم و مزه سیب زمینی هستی و هیچ غذایی مثل سیب زمینی تنوری بهت نمی چسبه حتما این دستور پخت رو امتحان کن.

لینک کوتاه کپی شد
2

شایانیوز- در تمام دنیا سیب زمینی سرخ کرده یکی از پرطرفدار ترین و محبوب ترین انواع غذاها و پیش غذا ها به حساب میاد که مردم رسما براش سر و دست میشکنن. از حق نگذریم باید بگیم سیب زمینی به طور کلی یکی از انواع مواد غذایی است که میشه باهاش کلی پیش غذا، خوراک اصلی و حتا ساید دیش و فینگر فود خوش مزه درست کرد، وعده هایی که یا خود سیب زمینی بیس اصلیشون رو تشکیل داده مثل نان سیب زمینی تابه ای و یا وعده هایی که سیب زمینی یه بخش مهم از اون هاست مثل موساکا بادمجان.

بین تمام دستور پخت هایی که در رابطه با سیب زمینی وجود داره یکی دو تا از اون ها از همشون سر تره اونم انواع و اقسام سیب زمینی سرخ کرده و تنوری است. شما تا حالا چند نفر رو دیدید که از سیب زمینی تنوری خوشش نیاد؟ یا مثلا وقتی که مادر ها و مادر بزرگ ها دارن تو آشپزخونه سیب زمینی سرخ می کنند دلشون نخواسته باشه برن و یه پاتکی به سیب زمین ها بزنند؟ بله افرادی که از این وعده ی لذیذ و دلچسب و وسوسه کننده خوششون نیاد خیلی خیلی نادرند.

طرز تهیه سیب زمینی سوخاری

حالا شاید با خودتون بگید دیگه سیب زمینی تنوری که دستور پخت خاصی نداره پس قراره این جا چی رو به اشتراک بگذارید، اما باید بهتون بگیم که قراره با شما طرز تهیه سیب زمینی تنوری با لیمو رو به اشتراک بگذاریم که فقط کافیه یک بار درستش کنید تا ببینید عجب وعده ی دلبریه، اون وقت دیگه دلتون نمی خواد جز سیب زمینی های خودتون تو هیچ کافه و رستورانی سیب زمینی تنوری یا حتا سرخ کرده سفارش بدید.

سیب زمینی تنوری ما هم طرز تهیش آسونه و هم نیاز به مواد خاصی نداره، یعنی قرار نیست هرچی کالباس و پنیر پیتزاست بریزید رو سیب زمینی هاتون و این طوری هنر آشپزیتون رو به رخ بکشید، قراره فقط سیب زمینی بخوریم و از طعمش عشق کنیم.

مواد لازم برای سیب زمینی تنوری با لیمو:

روغن زیتون

نمک

فلفل

مقدار زیادی سیر سرخ شده

آب لیمو ( ترجیحا تازه )

پونه کوهی

کمی جعفری برای تزئین

دوستان برای مواد اولیه ذکر شده میزان، معین نکردیم چون کاملا به سلیقه و ذائقه شما بر می گرده اما چیزی که مسلمه اینه که در استفاده از سیر و لیمو نباید کم بگذارید.

آماده سازی:

به گزارش شایانیوز، در مرحله اول سیب زمینی ها رو بشورید و بدون این که پوستشون رو بکنید قاچشون کنید، دقت کنید که نباید سیب زمینی ها رو خلال کنید، تقریبا باید هر سیب زمینی رو به چهار یا پنج قسمت برش بزنید. بعد روغن زیتون، نمک، فلفل، سیر خورد شده آب لیمو تازه و نهایتا پونه کوهی رو به ترتیب به سیب زمین ها اضافه کندید و بعد خوب هم بزنید تا همه سیب زمینی ها به مواد فوق آغشته بشند.

تو این مرحله سیب زمینی ها رو بریزید توی یک ظرف مناسب و اون ها رو برای 20 دقیقه بگذارید داخل فر 200 درجه، سپس سیب زمینی ها رو خوب هم بزنید و برای 20 دقیقه دیگه داخل فر قرار بدید. سیب زمین های شما آماده اند، وقت اون رسیده با جعفری خرد شده تزئینشون کنید و از خودتون پذیرایی کنید.

طرز تهیه سیب زمینی سوخاری

امیدواریم که شما کاربران شایانیوز از این پیش غذای لذیذ و دلبر لذت ببرید و نظرات و پیشنهاد های خودتون رو با ما به اشتراک بگذارید.

ویدئو از صفحه: repo.kitchen

اگر دوست دارید آشپزی های ما را دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها