|

ترفندای خونگی پاک کردن میگو؛ یه غذای دریایی شیک درست کن و از خوشگلی میگوهاش لذت ببر

اگه میخوای یه پلو میگو خوشمزه درست کنی، باید روش پاک کردن میگو رو هم به خوبی بلد باشی. اینجا قراره یاد بگیری چطور میگو رو عین آینه تمیز کنی!

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- تا به اینجا ترفندای خونگی زیادی واسه درست کردن پلو ماهی خوشمزه و روش پاک کردن اون یاد گرفتین. حالا بهتره بریم سراغ یکی دیگه از غذاهای دریایی که دل خیلیا واسش میره و بی شک اون چیزی نمیتونه باشه جز پلو میگو. میگو یکی از غذاهای دریایی بسیار خوشمزه و دلچسبِ که در جنوب ایران به روش های مختلفی مثل خورشتی، سرخ کردنی و پلویی آماده میشه.

البته بعضی ها دوست دارن این خوشمزه جان رو حتی تو فر قرار بدن یا کبابی بخورنش. خلاصه که اگه تو خونتون میگو دارین، میتونین کلی غذای تو دل برو و دلچسب باهاش درست کنین. اما پیش از این کار مهمه که روش پاک کردن این جانور دریایی رو بدونین تا پخت و طبخ اون راحت و مطابق میلتون باشه. اینجا قراره ساده ترین و بهترین روش خونگی پاک کردن میگو رو بهتون یاد بدیم، پس با ما همراه باشید.

q

نکات خرید و مراقبتی میگو چی هستن!

اولین نکته ای که باید پیش از پاک کردن میگو ازش خبر داشته باشین، اینه که چطور میگویی مناسبه پخته و بهترین نوع میگو چه خصوصیاتی داره. خب شما برای این کار چندان سختی نیاز نیس بکشین و باید تنها به ظاهر میگو نگاه کنین و اگه رنگ شفاف و صورتی روشن داشت و به اندازه کافی سفت بود، پس یعنی میگو مناسبه.

توجه داشته باشین که میگو رو باید در بازه دمایی 32 الی 38 درجه سانتی گراد نگه دارین. واسه همین به محض اینکه به خونه آوریدش، اونو در یخچال قرار بدین و بعد برای پاک کردن اونا اقدام کنین. همچنین میگو باید تا 48 ساعت بعد از خرید حتما پاک بشه، وگرنه دیگه قابل خوردن نخواهد بود.

fd

میگو رو با اصول درستش بشور!

توجه داشه باشین که میگو رو باید قبل از اینکه بخواین تمیز کنین، حتما شسته باشید. برای این کار تمام میگوها رو در آبکش قرار بدین و با آب سرد نسبت به شستن اونا اقدام کنین. درواقع استفاده از آب سرد باعث میشه که انجماد میگو از بین بره و در عین حال دماش خیلی بالا نره.

r

پاک کردن میگو مرحله به مرحله

1. اولین بخشی که باید برای تمیز کردن میگو مدنظر داشته باشین، اینه که شروع این کار باید از کله میگو شروع شه. بدین منظور بدنه میگو رو بین دستتون قرار بدین و با دست دیگه کله میگو رو به چپ و راست بچرخونین تا کله به طور کامل جدا شه. حواستون باشه که بخش های اضافی میگو رو حتما تو پلاستیک جداگونه نگه دارین و بلافاصله بعد از پاک کردن میگو اونا رو دور بندازین. چون در غیر این صورت احتمال بو گرفتن کل فضای خونه بر اثر موندن طولانی مدت اضافات میگو وجود داره.

w

2. تو مرحله دوم بهتره به سراغ تمیز کردن پاهای میگو برین. واسه این کار شکم میگو رو روبه روی صورتتون بگیرین. سپس با انگشت پاهای میگو رو محکم گرفته و به سمت دم اون  بکشین تا جدا شن. از اونجایی که میگو بدنه خیلی ظریف و حساسی داره، توصیه می کنیم واسه تمیز کردن پاهای میگو سراغ چاقو نرین و اونو از شکل و شمایل نندازین. بعضی اوقات پاهای میگو راحت جدا میشن و میتونین همشونو با یه حرکت جدا کنین، در غیر اینصورت هر کدومشونُ جداگونه پاک کنید.

we

3. واسه مرحله سوم بی شک باید سراغ تمیز کردن بدنه میگو که با جدایی پوستش امکان پذیره برین. با فشار دادن میگو از قسمت دُم، میگو رو از پوستش جدا کنین. برای جدا کردن رگ میگو از یه چاقو با لبه تیز کمک بگیرین. سپس سر مثلثی چاقو رو در بخش سر میگو قرار بدین و با کشیدن آروم اون به سمت دم، رگ اونو در بیارین. رگ سیاه میگو رو در نهایت با چپ و راست کردن چاقو در همون قسمت میشه به طور کامل بیرون آورد. به این ترتیب تنها پختن میگو و سرو اون باقی مونده که با هر روشی که صورت بگیره حسابی دلبره!

ss

sss

s

akhar

xz

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها