|

کدبانو جون از الان به فکر ناهار و شام پنج شنبه باش؛ پیشنهادم رشته پلو و خواراک مرغِ

اگه از الان به فکر ناهار و شام پنج شنبه اید با ما همراه باشید تا با هم یه رشته پلو و خوراک مرغ و قارچ خوشمزه بپزیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- اگه شما هم مثل خیلی از مامان باباها صبح که از خواب بیدار میشید از خودتون میپرسید که ناهار و شام چی بپزم حتما ما رو دنبال کنید چرا که هر روز یه منوی غذایی جذاب براتون داریم. پس دیگه دغدغه اینکه شام و ناهار چی بپزید رو نداشته باشید.

برای ناهار و شام پنج شنبه رشته پلو و خوراک مرغ و قارچ رو در نظر گرفتیم. اگه دوست دارید طرز تهیه و نکات این دو تا غذای خوشمزه و جذاب یاد بگیرید در ادامه با ما همراه باشید.

رشته پلو یه گزینه جذاب واسه ناهار

رشته پلو یه غذای جذاب ایرانیه که میتونید به صورت ساده یا با خرما و کشمش و گوشت مرغ یا گوشت چرخ سرو کنید. بریم با هم یه رشته پلوی جذاب بپزیم.

مواد اولیه لازم برای تهیه رشته پلو برای 4 نفر

برنج 2/5 پیمانه

رشته پلویی 2 پیمانه

کشمش 1 پیمانه

پیاز داغ 1 پیمانه

پیاز 1 عدد

خرما 10 عدد

کره 100 گرم

گوشت چرخ شده 300 گرم

زردچوبه 1/2 قاشق چایخوری

ادویه کاری 1/2 قاشق چایخوری

فلفل سیاه 1/2 قاشق چایخوری

نمک به میزان لازم

روغن مایع به میزان لازم

Re

طرز تهیه رشته پلو

1- برنج خوب بشورید سپس با کمی نمک خیس کنید. بعد برنج روی گاز بذارید صبر کنید تا جوش بیاد کمی که جوش خورد باید رشته پلویی را به دو یا سه قسمت خرد کنید و بهش اضافه کنید و هم بزنید و کمی روغن هم اضافه کنید و صبر کنید تا آب برنج تمام بشه و بعد رشته پلو را دم بذارید. وقتی که خواستید رشته رو اضافه کنید آردی که کف بسته رشته جمع شده رو اضافه نکنید چون باعث خمیر شدن برنج میشه.

2- برای تهیه کوفته قلقلی گوشت + پیاز رنده شده + فلفل سیاه + زردچوبه + ادویه کاری + نمک را کاملاً با دست ورز بدید. بهترِ گوشت رو در ظرف در بسته چند ساعت در یخچال استراحت بدید سپس کوفته‌ها رو درست کنید در تابه مورد نظر چند قاشق روغن بریزید و روی حرارت متوسط رو به بالا قرار بدید بذارید گوشت خودش بگیره.

w

تا وقتی که گوشت خودش رو نگرفته با قاشق هم نزنید فقط هرز گاهی به کمک دسته تابه گوشت‌ها رو جا به جا کنید که نسوزه بعد از اینکه گوشت خودش رو گرفت حرارت رو متوسط کنید و اجازه بدید خوب سرخ بشه در این مرحله، چون گوشت خودش رو گرفته میتونید با قاشق همِش بزنید.

به کوفته‌ها برای اینکه بپزه آب اضافه نکنید، چون گوشت آب میندازه پس اجازه بدید با آب خودش بپزه نکته مهم دیگه در فرآیند پخت گوشت اینِ که بعضی وقتی پیاز رو رنده میکنن کاملاً آبش میگیرن و فقط تفاله‌های پیاز به گوشت اضافه میکنن که در نهایت کوفته ها بوی زهم میگیره. برای گرفتن آب پیاز وقتی اون رنده کردید کنار بزارید آبی که ازش جدا میشه رو بگیرید بقیه پیاز به گوشت اضافه کنید اصلا نیازی به فشار دادن پیاز نیست.

r

3- به گزارش شایانیوز داخل یه تابه دیگه مقداری روغن بریزید و پیاز داغ درست کنید. کشمش رو هم از نیم ساعت قبل با آب ولرم خیس کنید بعد با کمی کره و روغن مایع روی حرارت متوسط تفت بدید وقتی کره آب شد از روی حرارت بردارید. هسته خرما رو هم بگیرید در یک تابه کمی کره و روغن مایع بریزید و حدود ۲ تا ۳ دقیقه تفت بدید. ده دقیقه پایانی دم کشیدن برنج 100 گرم کره سرد رو خرد کنید و روی برنج بریزید. بعد از اینکه برنج آماده شد داخل دیس بکشید با خرما + کشمش + پیاز داغ + گوشت قلقلی تزئین کنید.

Re

خوراک مرغ و قارچ یه غذای خوشمزه واسه شام

خوراک مرغ و قارچ یه غذای آسونِ که هم میتونید برای ناهار با برنج سرو کنید هم برای شام با نون میل کنید. این غذای خوشمزه رو میتونید با انواع سبزیجاتی که توی خونه دارید درست کنید پس یه رسپی دقیق و مشخصی نداره هر چیزی که دوست داشته باشید رو میتونید بهش اضافه کنید.

F

مواد اولیه لازم برای تهیه خوراک مرغ و قارچ برای 4 نفر

سینه مرغ 400 گرم

پیاز متوسط ۱ عدد

رب گوجه فرنگی 1/5 قاشق غذاخوری

فلفل دلمه سبز کوچک ۱/۲ عدد

فلفل دلمه رنگی کوچک ۱/۲ عدد

آب لیمو ترش تازه 2 قاشق غذاخوری

زردچوبه 1 قاشق چایخوری

فلفل سیاه 1/2 قاشق چایخوری

آویشن 1/2 قاشق چایخوری

دارچین 1/2 قاشق چایخوری

جعفری تازه 2 قاشق غذاخوری

پیازچه 2 قاشق غذاخوری

قارچ 8 عدد

سیر 3 حبه

نمک به میزان لازم

روغن مایع  به میزان لازم

ac

طرز تهیه خوراک مرغ و قارچ

1- سینه مرغ رو مکعبی برش بزنید داخل تابه بریزید به اندازه ای که روشون بگیره بهش آب اضافه کنید بذارید جوش بیاد وقتی که جوش بیاد میبینید که روی آب کف سفید ایجاد شده حالا آب خالی کنید مرغ رو دوباره بشورید. پیازها رو نگینی ریز خرد کنید سیر رو هم له کنید مقداری روغن داخل تابه بریزید مرغ رو بهش اضافه کنید زردچوبه و فلفل رو هم بریزید در ظرف بذارید تا مرغ با آب پیاز بپزه.

2- قارچ و فلفل دلمه ای رو خرد کنید و تفت بدید. رب رو هم جدا تفت بدید. وقتی که مرغ پخت اینا رو بهش اضافه کنید ادویه ها رو هم اضافه کنید چند دقیقه ای بذارید روی حرارت بمونه تا مزه ها با هم ترکیب بشن. سپس آب لیمو ترش اضافه کنید و از روی حرارت بردارید داخل ظرف مورد نظر بریزید و پیازچه و جعفری خرد شده رو بهش اضافه کنید و نوش جان کنید. در صورت تمایل میتونید بهش سیب زمینی، گوجه فرنگی، لوبیا سبز، بادمجان، کدو و ... اضافه کنید.

IM

اگه تو شام و ناهار فرداتون موندید صفحه پیشنهاد سرآشپز شایانیوز را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها