|

چرا سیب زمینی جادو کن

طرز تهیه سیب زمینی پنیری؛ یه خوشمزه لعنتی که تو سه سوت حاضر میشه و ولوله به پا میکنه

اگه دوست داری تو سه سوت یه غذای فوق العاده راحت و بی دردسر اما خوشمزه و دلبر دست کنی بایپ فقط بری سراغ سیب زمینی پنیری که خفن خوشمزه است.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- هیچی به اندازه یک وعده غذایی که بیش اصلیش سیب زمینی است نمیتونه دل آدم و ببره وسوسه اش کنه که بشینه سر میز غذا و با جون و دل شروع کنه به خوردن. سیب زمینی از اون خوراکی های خوشمزه ایه که هر شکل و هر طعمی که داشته باشه خوشمزه است، از سیب زمینی تنوری بگیر تا نان سیب زمینی تابه ای و رول سیب زمینی، همه این غذا ها به قدری خوشمزه و خوش خوراکن که میشه ازشون به عنوان پیش غذا، عصرونه یا حتا وعده اصلی استفاده کرد.

با توجه به این حجم از محبوبیت بالای سیب زمینی اونم در سطح بین المللی ما می خوایم تا طرز تهیه یه غذای راحت و جذاب با سیب زمینی رو به شما یاد بدیم که انگشتاتون رو هم باهاش خواهید خورد فقط کافیه امتحانش کنید.

طرز تهیه سیب زمینی پنیری

مواد لازم برای سیب زمینی پنیری:

سیب زمینی متوسط: ۴ عدد

کره ۱ قاشق غذاخوری 

پنیر پیتزا: ۳ قاشق غذاخوری ( که یک قاشق اون رو برای روی سیب زمینی ها نگه میداریم )

شیر: یک چهارم لیوان 

قارچ: ۲۰۰ گرم

فلفل دلمه: یک چهارم 

رب گوجه فرنگی: ۱ قاشق غذاخوری 

نمک، پودر سیر، فلفل سیاه، آویشن و ادویه تندوری: یه مقدار دلخواه ( اگر دلتون میخواد میتونید این ادویه ها رو با هر ادویه دیگه ای که دلخواهتونه عوض کنید.

طرز تهیه سیب زمینی پنیری

آماده سازی:

به گزارش شایانیوز، در مرحله اول میریم سراغ سیب زمینی ها و اون ها رو خرد و آب پز میکنیم در همین حال که سیب زمینی ها دارند آب‌پز میشند ما قارچ و فلفل دلمه‌ای ها رو خرد میکنیم و فلفل دلمه ای ها را به همراه مقدار کمی روغن توی یک ماهی تابه تفت میدیم و بعد از مدت کوتاهی قارچ ها را هم بهش اضافه می کنیم، در حالیکه قارچ ها روی حرارت زیاد دارند سرخ می شوند ادویه و رب گوجه فرنگی رو هم اضافه میکنیم و هم میزنیم و با همون حرارت تفتشون میدیم و نهایتا بعد از ۳ الی ۴ دقیقه زیر ماهیتابه را خاموش میکنیم.

در مرحله بعد میریم سراغ سیب‌زمینی‌ها که الان دیگه آب پز شدن و در حالی که هنوز داغ هستند سیب زمینی ها رو توی ظرف می ریزیم و بهشون کره، نمک، شیر، فلفل سیاه، آویشن و پنیر پیتزا اضافه میکنیم و بعد شروع میکنیم به له کردن سیب زمینی ها. بعد از این مرحله کف ظرفی را که در نظر داریم داخل فر قرار بدیم قشنگ چرب می کنیم و سیب زمینی هارو داخل اون پخش میکنیم تا کاملا یکدست بشن و مخلوط قارچ و فلفل دلمه ای مون رو روی سطح سیب زمینی ها پخش می کنیم و اون مقدار اندک پنیر پیتزا ای رو که نگه داشته بودیم روی مواد میریزیم. نهایتا ظرف رو میگذاریم داخل فر از قبل گرم شده تا با دمای ۱۸۰ درجه و حدودا برای یک ربع بمونه و سرخ بشه، اگر دوست دا سد بهتره که چند دقیقه آخری حالت گریل رو روشن کنید تا روی پنیر ها طلایی بشه.

دوستان در نظر داشته باشید رسپی تی کن ما براتون آماده کردیم خیلی ساده و بدون نیاز به مواد اولیه خاصی است اما اگر شما دوست دارید میتونید همزمان با اینکه دارید قارچ و فلفل دلمه ای ها رو روی سیب زمینی ها می ریزید گوشت مرغ و یا هر نوع سبزیجاتی که دلتون می خواد هم بهش اضافه کنید تا هم گیرایش بالاتر بره با هم مطابق سلیقه و ذائقه شما بشه.

طرز تهیه سیب زمینی پنیری

امیدواریم که شما کاربران شایانیوز از این وعده لذیذ و دلبر لذت ببرید و نظرات و پیشنهاد های خودتون رو با ما به اشتراک بگذارید.

اگر دوست دارید آشپزی های ما را دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها