|

طرز تهیه خوراک بادمجان؛ عشاق بادمجون بشتابید که یه غذای آسون و خوشمزه براتون آوردیم

اگه طرفدار بادمجان هستید توی این مطلب با ما همراه باشید چون قراره یه غذای خیلی آسون، خوشمزه و کم هزینه باهاش درست کنیم.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- بادمجان از اون سبزیجاتی است که بین ایرانیا خاطرخواه زیاد داره به خاطر همین هم یه عالمه غذای نونی و برنجی مثل میرزاقاسمی، کشک بادمجان، قیمه بادمجان، مسمای مرغ و بادمجان، موساکا و ... باهاش درست میکنن. اگه شما هم جزء طرفداران سینه چاک ایشون هستید در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا با هم یه غذای خوشمزهِ باهاش درست کنیم.

امروز قراره با هم خوراک بادمجون درست کنیم. برای تهیه این غذای جذاب علاوه بر بادمجان به گوجه فرنگی، سیر، پیاز، فلفل دلمه ای و یه سری ادویه و چاشنی نیاز داریم.

مواد اولیه لازم برای تهیه خوراک بادمجان

بادمجان بزرگ 5 عدد

گوجه فرنگی 3 عدد

فلفل دلمه ای 1 عدد

پیاز بزرگ 1 عدد

سیر 5 حبه

رب 1/5 قاشق غذاخوری

زردچوبه 1 قاشق چایخوری

فلفل سیاه 1/2 قاشق چایخوری

فلفل قرمز 1/2 قاشق چایخوری

نمک به میزان لازم

روغن مایع به میزان لازم

IM

طرز تهیه خوراک بادمجان

1- برای شروع کار بادمجان‌ها رو خوب بشویید و خشک کنید. با چنگال روشون حفره هایی ایجاد کنید تا بهتر کبابی بشن اگه بادمجان درشت بود مابین حفره هایی که با چنگال ایجاد کردید با چاقو چند شکاف بزنید و کمی روغن روی پوستش بمالید تا پوستش بعد از کبابی شدن راحت کنده بشه.

به گزارش شایانیوز سپس بادمجان‌ها رو با پوست روی شعله متوسط آتش بذارید. کلاهک بادمجان رو جدا نکنید تا در حین کبابی کردن بتونید راحت‌تر بچرخونیدش. در حین کبابی کردن هر چند دقیقه یکبار بادمجان‌ها رو پشت و رو کنید تا همه قسمت‌هاش به صورت یکنواخت کبابی و پخته بشه. بادمجون ها رو میتونید داخل فر گریل کنید اما اگه طعم دودی بگیره خیلی خوشمزه تر میشه.

I

2- پیاز و فلفل دلمه ای رو خلالی خرد کنید. ابتدا پیاز ها رو کمی تفت بدید وقتی که سبک شدن فلفل دلمه ای رو اضافه کنید چند دقیقه دیگه رب تفت داده شده رو اضافه کنید. پوست گوجه فرنگی رو بگیرید مکعبی خرد کنید به همراه سیر له شده داخل تابه بریزید. در تابه رو بذارید اجازه بدید پنج دقیقه با حرارت متوسط بپزن. بادمجون های کبابی رو هم خرد کنید و به همراه ادویه ها به مواد اضافه کنید توی این مرحله آروم هم بزنید تا بادمجون ها له نشن. اگه دوست داشتید میتونید مقداری گوشت چرخ شده هم بهش اضافه کنید. (در صورت تمایل میتونید بادمجون و گوجه رو کاملا ریز کنید اما اگه درشت باشه و زیر دندون بیاد بهتره)

q

اگر دوست دارید آشپزی های ما را دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها