|

دکور خونه نقلی

از کوچیکی و دلگیری خونَت خسته شدی؟ اینجوری که من میگم خونه رو بچین و قشنگ حالشو ببر

درسته که این روزها خونه ها اکثرا کوچیک هستن اما با یه چیدمان خوب میشه همون خونه کوچیک رو به اندازه یه ویلا شیک، لوکس و البته دلباز، زیبا کرد

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- این روز ها دیگه خبری از خونه های ویلایی و حیاط های درندشت و سالن های پذیرایی بزرگ نیست و اکثر افراد تو آپارتان های کوچیک با فضاهای تنگ و محدود زندگی می کنند، البته این هم نکته خیلی مهمیه که کلا زمانی که ما در خونه سپری می کنیم نسبت به قبل خیلی کم شده و تایم بیشتری رو در حال کار کردن هستیم؛ با این حال خونه محل آسایش و آرامش ماست برای همین هم خونمون هر شکلی هم که باشه ما همیشه سعی می کنیم تا اون رو به بهترین شکل دکور کنیم و بچینیم تا بتونه حس بهتری رو به ما القا کنه. داشتن یک خونه شیک و ژورنالی کار خیلی سخت و غیر ممکنی نیست فقط باید کمی حوصله و البته سلیقه به خرج بدید.

برای خونه های کوچیک خیلی مهمه که در دکور کردن دقت و تمرکز بیشتری به خرج بدید چون اگر موقع خرید لوازم رو به دقت و متناسب با فضای خونه انتخاب نکنید و موقع چیدمان، اون ها رو اصولی و درست کنار هم نچینید باعث میشه که فضای خونه شما تنگ تر، کوچک تر و حتا دلگیر دیده بشه که طبیعتا این آیتم ها ابدا برای فضایی که قراره مامن شما باشند و بهتون حس خوب القا کنند اصلا مناسب نیستند.

دکور خونه کوچیک

با توجه به این که رعایت اصول در چیدمان خونه های کوچیک خیلی مهمه و نباید ازش سری سری عبور کرد ما تصمیم دارید تا در ادامه چند مورد از مهم ترین نکته هایی رو که خیلی هم کاربردی هستند و می تونند در جذابیت بصری دکوراسیون منزل شما تاثیر گذار باشند باهاتون به اشتراک بگذاریم.

1.خونه کوچیک داری تو انتخاب مبل بیشتر دقت کن

خانوم ها و آقایون خوش سلیقه باید به این موضوع توجه داشته باشند که اگر خونه شما کوچیکه نباید برید سراغ مبلمان سنگین، حجیم و کلاسیک و بهتره که به جاش از مبل های ساده، ظریف و جمع و جور استفاده کنید که دسته های باریک و پایه های ظریف دارند. جالبه بدونید که حتا یک سری از مبلمان هستند که دسته ندارند، البته این سبک از مبل ها استایلی فوق العاده راحتی دارند و باید ببینید که آیا به دکوراسیون شما میان یا نه.

دکور خونه کوچیک

2.خونه کوچیک داری تو انتخاب پارچه مبل وسواس به خرج بده

نه تنها طرح و بدنه کلی مبلمان خیلی مهمه بلکه پارچه و رنگ اون هم در بزرگ و دلباز نشون دادن فضا خیلی تاثیر گذاره به همین ترتیب به شما پیشنهاد می کنیم که از پارچه های ساده و بدون طرح شلوغ و با رنگ های ساده و خنثی استفاده کنید.

به گزارش شایانیوز، یک نکته دیگه در رابطه با مبلمان اینه که سعی نکنید مبل هاتون رو حتما به دیوار ها بچسبونید، بهتره که بین مبل ها ودیوار فاصله وجود داشته باشه.

دکور خونه کوچیک

3.خونه کوچیک داری بیخیال استفاده از گل و گیاه نشو

یکی از راه هایی که باعث میشه چیدمان خونه شما شیک تر و ژورنالی تر بشه اینه که از گل و گیاه در دکوراسیون خونتون استفاده کنید اما طبیعیه که گلدون ها باعث شلوغی فضا میشند و احتمالا قراره که دست و پا گیرتون باشند؛ برای این که این اتفاق نیوفته و شما بتونید از جذابیت گل ها و گیاهانه در خونه خودتون استفاده کنید بهتره که به جای استفاده از گلدون های کوچیک با تعداد بالا، از تعداد کمتری گلدون بزرگ استفاده کنید تا هم جلوه بیشتری داشته باشه هم جای کمتری بگیره.

دکور خونه کوچیک

4.خونه کوچیک داری برو تو کار پرده که خیلی مهمه

خیلی از خونه های کوچیک پنجره های نیمه دارند، یعنی پنجره هایی که تا زمین نمیان و معمولا افراد برای این پنجره ها از پرده های کوتاه استفاده می کنند اما این اشتباهه؛ شمایی که فضای خونت کوچیکه باید حتما از پرده بلند استفاده کنی حتا اگر پنجره خونت نیمه است.

نکته دوم در رابطه با پرده اینه که سعی کنید تا از پرده های حریر و سبک، ترجیحا با رنگ روشن استفاده کنید تا مانع ورود نور به داخل خونه نشید. هیچی مثل نور طبیعی نمی تونه باعث دلباز به نظر رسیدن خونه شما بشه.

دکور خونه کوچیک

مسائلی مثل دیوار های سفید، کفپوش رفلکتیو و کم کردن وسایل غیر ضروری نیز از دیگر مواردی هستند که مطمئنا خودتان هم حدس زده اید تا چه اندازه می توانند در بزرگ نشان دادن فضای خانه تاثیر گذار باشند.

به نظر شما کاربران شایانیوز چه موارد دیگری هست که میشه در طراحی و چیدمان یک خونه کوچیک ازشون استفاده کرد؟ نظرات و پیشنهاد های خودتون رو با ما به اشتراک بگذارید.

اگر دوست دارید یاد بگیرید که چجوری خونه تون رو خوشگل بچینید صفحه چیدمان خونه ما رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها