|

طرز تهیه کوکو سیب زمینی شکم پر؛ ایشون به غایت خوشمزه و خوشتیپ تشریف دارن

کوکو سیب زمینی شکم پر یه غذای خیلی خوشمزس که میتونید داخلش با هر چیزی که دوست دارید از سبریجات گرفته تا مرغ و گوشت پر کنید.

لینک کوتاه کپی شد
3

شایانیوز- کوکو سیب زمینی یه غذای پرطرفدار که از ترکیب سیب زمینی، پیاز، تخم مرغ و یه سری ادویه تهیه میشه. اگه مطالب قبلی ما رو دنبال کرده باشید میدونید که قبلا آموزشش رو بهتون دادیم. توی این مطلب میخواین یه ورژن جدید از کوکو سیب زمینی یعنی کوکوی شکم پر رو بهتون یاد بدیم. اگه دوست دارید طرز تهیه این کوکوی خوشمزه و متفاوت رو یاد بگیرید در ادامه با ما همراه باشید.

داخل کوکو رو با هرچیزی که دوست داشته باشید مثل انواع سبزیجات، گوشت چرخ شده، کالباس، مرغ و انواع پنیر میتونید پر کنید. پس مواد میانی کوکو کاملا سلیقه ای است و به ذائقه شما بستگی داره.

مواد اولیه لازم برای تهیه کوکو سیب زمینی شکم پر برای 4 نفر

سیب زمینی 6 عدد

تخم مرغ 3 عدد

فلفل سیاه ۱/۲ قاشق مرباخوری

پودر سیر یا حریره سیر 1 قاشق مرباخوری

زردچوبه ۱ قاشق مرباخوری

نمک ۲ قاشق مرباخوری

ریحان خشک ۲ قاشق مرباخوری

خامه 1 قاشق غذاخوری

آرد سوخاری به میزان لازم

آویشن به میزان لازم

کنجد به میزان لازم

شیر به میزان لازم

rr

مواد میانی کوکو شکم پر

پیاز ریز خرد شده ۱ عدد

پیازچه خرد شده 1/2 پیمانه

هویج متوسط 1 عدد

قارچ ریز خرد شده ۱۵۰ گرم

فلفل دلمه‌ای ریز خرد شده ۱/۲ عدد

جعفری خرد شده 3 قاشق غذاخوری

فلفل سیاه به میزان لازم

نمک به میزان لازم

طرز تهیه کوکو سیب زمینی شکم پر

1- پوست سیب زمینی رو بگیرید و در قابلمه بریزید برای اینکه در نهایت کوکو نرم و لطیفی داشته باشید سیب زمینی ها را با شیر یا با آب و شیر به صورت مساوی بپزید وقتی سیب زمینی رو روی حرارت گذاشتید به میزانی که روشو بگیره شیر یا مخلوط آب و شیر اضافه کنید کمی نمک، فلفل، آویشن، پودر سیر یا حریره سیر هم بریزید تا خوش طعم تر بشه.

t

2- به گزارش شایانیوز وقتی سیب زمینی ها پخت بذارید خنک بشه سپس با رنده ریز رنده کنید سپس نمک + فلفل + زردچوبه + پودر سیر + ریحان خشک + خامه + کنجد رو هم اضافه کنید و خوب با هم مخلوط کنید. برای پف کردن کوکو و برای این‌که یک کوکوی ترد و پوک داشته باشید باید حتما تخم مرغ‌ها رو در یک ظرف جداگانه خوب بزنید تا کاملا یکدست و صاف بشه بعد از این‌که تخم مرغ‌ها رو خوب هم زدید به مایه کوکو اضافه کنید. اگر مایه کوکو شل بود ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری آرد سوخاری بهش اضافه کنید.

3- پیاز رو به صورت نگینی ریز خرد کنید داخل تابه تفت بدید قارچ ها رو هم ریز خرد کنید و جداگانه تفت بدید. هویج رو رنده ریز بزنید به همراه پیازچه و فلفل دلمه ای ریز خرد شده به مواد اضافه کنید. در نهایت ادویه ها و جعفری رو اضافه کنید و از روی حرارت بردارید.

o

4- یک کاسه آب کنار دستتون بذارید کمی از مواد سیب زمینی رو بردارید و کف دستتون پهن کنید. کمی از مواد گوشتی رو روی سیب زمینی ریخته و دوباره کمی از مواد سیب زمینی رو روش بذارید و اطرافِ کوکو رو صاف و یکدست کنید. حالا داخل تابه روغن بریزید و کوکوها رو سرخ کنید.

اگر دوست دارید آشپزی های ما را دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها