|

روش اصولی پخت یه رب انار مَلس و سنتی؛ این خوشمزه رو بزن تنگ فسنجون ببین چه میکنه!

اینجا قراره نحوه پخت رب انار خوشمزه، خوش آب و رنگ و ملس رو به روش سنتی یاد بگیرین تا از این به بعد فسنجون رو با چاشنی متفاوتی بزنین به رگ!

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- تا به اینجا ترفندای خونگی زیادی برای روش های خوشمزه تر کردن غذا و نگهداری طعم های موندگار از طریق خشک کردن و فریز کردن یاد گرفتین. حالا بهتره یکم برین سراغ درست کردن خوشمزه های دیگه ای که موندگاری بعضی دیگه از طعم ها مثل انار رو برای شما به ارمغان میارن. بی تردید انار یکی از جذاب ترین و خوش طعم ترین میوه ها به شمار میاد که خیلی جاها میشه از طعم ترشش استفاده کرد.

اما از اونجایی که پیدا کردن یه رب انار اصل که هم طعمش خوب باشه و هم رنگ و لعابش خیلی سخته، اینجا قراره ترفند درست کردن رب انار ملس و خونگی رو به شما یاد بدیم. اگه دوست دارین فسنجون و لواشک های خوشمزتون رو با چاشنی رب انار شیک و مجلسی خوشمزه تر کنین، تا آخر این متن با ما همراه باشید:

ff

مواد لازم پخت رب انار ملس و خوشمزه

همونطور که میدونین برای درست کردن هر چیزی باید مواد اولیه خوبی هم براش انتخاب کرد. رب انار هم همینطوره که باید برای پختنش از مواد اولیه خوبی کمک گرفت تا نتیجه مطلوبی بهتون بده. واسه اینکه بتونین 1 کیلو رب انار در نهایت داشته باشین، بایستی 8 کیلوگرم انار بخرین. این انارها هر چقدر دارای پوست نازک تر و کیفیت بهتری باشن، رب انار ملس تری رو به شما میدن. همچنین برای 1 کیلو رب انار تقریبا 1 قاشق چای خوری هم نمک لازم خواهد بود.

gg

آماده سازی انار

در مرحله اول باید انارها رو خیلی تمیز بشورین و تمامشون رو دان کنین. بعد از این کار باید تمام انارها رو آب بگیرین که بدین منظور میشه هم از آبمیوه گیری دستی استفاده کرد و هم از نوع برقی اون. حالا یه صافی مناسب انتخاب کرده و انارهایی که آب گرفتین رو از اون رد کنین تا جایی که فقط آب انار باقی بمونه.

jjg

مراحل تهیه رب انار خونگی و خوش رنگ

1. برای شروع مراحل پخت رب انار ابتدا تمام انارهایی که آب گرفتین و از صافی رد کردین رو تو یه قابلمه بزرگ بریزین. سپس سه لیوان آب به اونا اضافه کنین و اجازه بدین روی حرارت ملایم انارها بمونن و آب بندازن. این کار باعث میشه که انارها نرم بشن. بعد از پایان یافتن این مرحله انارها رو توی آبکش بزرگی بریزین تا آب انار از تفاله هاش جدا بشه.

re

2. تو مرحله بعد باید انارها رو دوباره روی حرارت گاز قرار بدین تا زمانی که بجوشه و به آرومی کف روش تشکیل شه. از اونجایی که احتمال سر رفتن آب انار وجود داره، هنگام پخت مدام اون رو به هم بزنید. به طور معمول لازمه که 5 الی 6 ساعت آب انار رو هم بزنین تا زمانی که رنگش تغیر کنه و قُل زدن اون آغاز شه.

gf

3. در این هنگام آب انار داره به تدریج غلیظ میشه، پس باید رب رو مدام به هم بزنین تا نسوزه یا ته نگیره. حواستون باشه زمانی که رب انار رو از روی گاز بر میدارین تا خنک بشه، غلیظ تر خواهد شد. واسه همین هم زیاد روی گاز اجازه غلظت بیشتر رو بهش ندین که دیگه از حالت جذاب خودش خارج میشه.

dd

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها