|

ترفندای خونگی پاک کردن بدنه یخچال؛ اینجوری تو سه سوت یخچالتُ شیک و براق کن

اینجا قراره کلی ترفند جذاب و سرعتی برای رهایی از لکه های چربی و بدفرم یخچال یاد بگیرین و جذابیت آشپزخونه رو چند برابر کنین.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- توی آشپزخونه هر روز با تعداد بی شماری وسیله سروکار دارین که وجود هر کدوم از اونا برای اینکه یه کدبانوی بی نقص باشین، لازمه. اما بعضی از وسایلا هستن که بیش از بقیه بهشون نیاز پیدا میکنین. به عنوان مثال هود یا گاز که ترفندای خونگی درباره تمیز نگه داشتن اونا گفتیم. اما یکی از اصلی ترین وسایل موجود در آشپزخونه که روزانه به وفور باید از اون استفاده کرد، یخچاله.

برای اینکه بتونین یه یخچال فوق العاده داشته باشین که علاوه بر کاربرد بالاش، زیبایی آشپزخونه رو هم چندین برابر بکنه، پس باید اصول تمیز کردن اون رو به خوبی بدونین. همونطور که میدونین بدنه یخچال همواره در معرض لکه های بسیاری قرار داره که باید با روش مناسبی تمیز بشن تا جذابیت آشپزخونه رو تحت الشعاع قرار نده. اگه میخواین به زیبایی خونتون بیفزایین، ادامه متن رو از دست ندین:

از شر هر چی لکه زرده به همین سادگی راحت شو!

یکی از معضلات اصلی که در اغلب آشپزخونه ها وجود داره و خانوما باهاش درگیر هستن، لکه های زردیه که یخچال به مرور زمان و بخاطر استفاده بیش از اندازه از خود بروز میده. در این مواقع اغلب خانوما فکر میکنن که دیگه عمر یخچال به پایان رسیده و باید یه یخچال نو به خونه بیارن. اما بهتره بدونین که واسه رهایی از این مشکل و برای اینکه نیازی به خرج های اضافی نباشه، بهترین راه استفاده از شوینده های خونگی خواهد بود.

q

w

جوش شیرین و سرکه یکی از بهترین گزینه ها برای رفع این مشکله. بدین منظور کافیه فقط مقداری از سرکه رو روی یه دستمال نخی تمیز بریزین یا به کمک یک افشانه بدنه یخچال رو به طور کامل از شر لکه های زرد رها کنین. همچنین از ترکیب آب و جوش شیرین به مقدار لازم که باید یه خمیر بسیار متناسبُ در نهایت به شما بده که نه رقیق باشه و نه غلیظ، با لکه های بدشکل روی بدنه یخچال خداحافظی کنین.

gf

بدنه یخچالت رو اینجوری برق بنداز!

بعضی از خانوما دوست ندارن که فقط و فقط یه آشپزخونه تر و تمیز داشته باشن و میخوان همه وسایلشون حتی یخچال هم برق بزنه. تو این شرایط پیشنهاد ما اینه که محلول آب به همراه جوش شیرین استفاده کنین. به این معنا که دیگر نباید به دنبال درست کردن خمیر جوش شیرین باشید و رقت اون باید بالا باشه.

همچنین اگر میخواین از سرکه بدین منظور کمک بگیرین، بهترین راه اینه که مقداری از سرکه رو بدرون یک افشانه بریزین و با استفاده از اون بدنه یخچال رو حسابی برق بندازین. توجه داشته باشین که استفاده از شوینده های شیمیایی و قوی میتونه آسیب بسیار زیادی به بدنه یخچال وارد کنه.

r

روش تمیز کردن یخچال سیلور

یکی از یخچال هایی که میشه گفت تو بیشتر آشپزخونه ها دیده میشن و جذابیت فضا رو افزایش میدن، یخچال های سیلوره. این یخچال ها به دلیل شفافیت بدنه بیرونی و زیبایی خاصی که رنگ نقره ایشون داره، کمی لکه یا گرد و خاک میتونه زیبایی ظاهری اون رو تحت الشعاع قرار بده.

در این شرایط توصیه می کنیم از روغن بچه واسه تمیز کردن بدنه یخچال استفاده بشه. برای این کار کمی از روغن رو روی دستمالی که پرز نداره بریزین. سعی کنین از یک جهت مشخص دستمال آغشته به روغنُ روی بدنه یخچال بکشین و به حالت رفت و برگشتی این کارو نکنین. با این کار علاوه بر تمیز کردن بدنه یخچال، براقیت خاصی به ظاهر آشپزخونتون ببخشین.

d

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها