|

طرز تهیه سوپ سیب زمینی؛ یه طعم جدید که کافیه یه بار امتحان کنی حتما عاشقش میشی

سوپ سیب زمینی یه سوپ جذاب که با سیب زمینی، شیر، خامه و یه سری چاشنی و سبزیجات تهیه میشه که به دلیل وجود سیب زمینی بافت نرم و لطیفی داره.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- سوپ یه پیش غذای محبوب در سراسر دنیاست که انواع و اقسام زیادی داره که میتونیم به سوپ کدو حلوایی، سوپ شیر، سوپ بروکلی، سوپ سیب زمینی، سوپ جو قرمز، سوپ ورمیشل، سوپ دال عدس، سوپ پیاز، سوپ شلغم، سوپ کرفس، سوپ گوجه و سوپ سبزیجات اشاره کنیم.

توی این مطلب میخوایم یه سوپ خوشمزه با سیب زمینی درست کنیم. سوپ سیب زمینی یه پیش غذای جذابِ که به دلیل وجود سیب زمینی بافت نرم و لطیفی داره. برای تهیه این سوپ از سیب زمینی، شیر، خامه و یک سری چاشنی و سبزیجات استفاده میشه. اگر دوست دارید طرز تهیه این سوپ خوشمزه رو با همه نکات و فوت و فن هاش یاد بگیرید در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

مواد اولیه لازم برای تهیه سوپ سیب زمینی برای 4 نفر

سیب زمینی متوسط 5 عدد

پیاز متوسط 1 عدد

هویج بزرگ 1 عدد

قرص استاک مرغ 1 عدد

جعفری تازه 2 قاشق غذاخوری

آب 1 پیمانه

شیر 4 پیمانه

ذرت 1/4 پیمانه

خامه 1/2 پیمانه

نمک به میزان لازم

فلفل سیاه به میزان لازم

y

طرز تهیه سوپ سیب زمینی

1- سیب زمینی ها رو تمیز بشورید پوستش رو بگیرید بهش آب اضافه کنید و بذارید آب پز بشن بعد با گوشتکوب برقی یا غذاساز له کنید. برای اینکه سیب زمینی بافت کرمی پیدا کنه بهتره از رنده استفاده نکنید. پیاز رو به صورت نگینی ریز خرد کنید هویج رو هم با رنده درشت رنده کنید.

2- پوره سیب زمینی، هویج و ذرت رو با هم مخلوط کنید شیر هم دما شده با محیط رو بهش اضافه کنید بذارید جوش بیاد بعد قرص استاک مرغ رو با یه پیمانه آب جوش مخلوط کنید و به مواد اضافه کنید. به گزارش شایانیوز اگه دوست داشتید میتونید بهش قارچ هم اضافه کنید که در این صورت باید ابتدا قارچ اسلایس شده رو با کره تفت بدید بعد به بقیه مواد اضافه کنید. بذارید سوپ 20 دقیقه ای روی حرارت بمونه تا جا بیفته توی این مدت مدام هم بزنید تا ته نگیره.

3- آخر سر باید خامه رو اضافه کنید. موقع اضافه کردن خامه باید اونُ با سوپ هم دما کنید در غیر این صورت سوپتون میبره. برای این منظور چند قاشق از سوپ به خامه اضافه کنید هم بزنید بعد به سوپ اضافه کنید. در نهایت جعفری خرد شده + نمک + فلفل سیاه رو اضافه کنید و از روی حرارت بردارید. داخل ظرف مورد نظر بکشید با حلقه های لیمو ترش و جعفری تازه تزئین کنید.

ed

اگر دوست دارید آشپزی های ما را دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها