|

ترفندای خونگی تمیز کردن ظروف مسی؛ همشونو تو سه سوت برق بنداز و به قیمه قورمت جلا بده

اینجا قراره ترفندای سرعتی تمیز کردن ظروف مسی و درخشان کردن اونا رو یاد بگیرین و در کنار خوشمزه تر کردن غذاتون، به زیبایی سرو اون بیفزایین.

لینک کوتاه کپی شد
2

شایانیوز- تا به اینجا ترفندای خونگی زیادی واسه تمیز کردن وسایل آشپزخونه مثل هود و گاز یاد گرفتین. اما شاید تابحال براتون پیش اومده باشه که بخواین یه غذای مشتی و سنتی درست کنین مثل آبگوشت ولی هر کاری میکنین حس میکنین یه چی کم داره. بی تردید باید سراغ انبارتون برین و ظروف مسی رو از توش دربیارین.

اگه نگران از بین رفتن رنگ و روی ظروف مسی هستین و دلتون واسه طعم بی نظیر آبگوشت توی این ظروف تنگ شده، پس بیاین با هم ترفندای خونگی تمیز کردن اونا رو یاد بگیریم و اینطوری یه وعده غذایی سالم تر و خوش آب و رنگ تر رو به خودتون هدیه بدین.

ss

ترکیب معجزه آسای لکه بری ظروف مسی

اگه دنبال یه ترکیب خفن واسه از بین بردن لکه های ظروف مسی هستین، پس سرکه و نمک و آرد رو با هم دیگه امتحان کنین و به معجزه بی نظیر این ترکیب فوق العاده ایمان بیارین. واسه دیدن معجزه این مواد بهتره اول با خواص اونا در حوزه از بین بردن لکه های مختلف آشنا شین.

نمک یه خاصیت فوق العاده ضدعفونی کننده داره و میشه با سایشی که روی لکه ها ایجاد میکنه، به معنا واقعی یه ظرف تر و تمیز عین روز اول رو به شما تحویل میده که ترکیبش با سرکه که خاصیت اسیدی داره، میتونه معجزه خاصی رو برای شما رقم بزنه. برای اینکه بتونین از شر هر چی لکه روی ظروف مسی وجود داره رها شید، بهتره آرد رو هم باهاش ترکیب کنین تا با سایندگی بیشتری که ایجاد میکنه، دیگه هیچی واسه تمیز کردن این ظروف کم نداشته باشین.

این ترکیب علاوه براینکه باعث تمیزی کامل ظروف مسی میشه، به درخشان تر شدنشون هم کمک زیادی میکنه. کافیه ترکیب آرد، سرکه  و نمک رو که شبیه یه خمیر میشه، با یک براش روی ظروف مسی بکشید و بعد از سی دقیقه خمیر رو با حوله از روی ظروف پاک کنین.

bb

ظروف مسی رو اینطوری برق بنداز!

یکی دیگه از روش هایی که برای تمیز کردن ظروف مسی خیلی کاربردیه، استفاده از سرکه به همراه جوش شیرینه. جوش شیرین از اون دسته مواد جالبیه که واسه ضدعفونی کردن و لکه بری هر وسیله ای کاملا کاربردیه. برای استفاده از این ماده فوق العاده دیگه نیازی به آرد ندارین و با ترکیب جوش شیرین و سرکه میتونین به راحتی ظروف مسی آشپزخونه رو تمیز و درخشان کنین.

وقتی جوش شیرین رو با سرکه ترکیب میکنین، خمیری به دست میاد که کافیه اون رو با استفاده از یه قلم موی بزرگ روی ظرف مسی بمالید تا جایی که کاملا ظرف رو خمیر بپوشونه. بعد از سی دقیقه خمیر رو از روی ظرف پاک کنین و با حوله نسبت به تمیز کردن سطح ظرف مسی اقدام کنین تا در زیبایی و جذابیت یکه تاز خونتون باشه.

hh

با رب گوجه ببین چی میشه ساخت از ظرف مسی!

شاید تابحال فقط از رب گوجه برای پختن خورشت و به عنوان یه خوراکی خیلی خوشمزه استفاده میکردین، ولی اگه بدونین که میشه ازش برای لکه بری ظروف مسی هم استفاده کرد شوک میشین. واسه این کار تنها کافیه با رب گوجه یه روکش برای ظروف مسی آشپزخونتون درست کنین و بعد از یه ساعت با دستمالی تمیز اونو از بین ببرین. حالا به ظرف مسی که عین روز اولش شده سلام کنین.

dd

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • معصومه ارسالی در

    من سرکه نمک و آرد رو استفاده کردم واقعا عالیه اصلا نیازی ب سایش نیست خیلی ظروف مسی ک داشتیم براق و خوشگل شدن

  • ترانه ارسالی در

    آیا داخل ضرف را با چی تمیز کنیم

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها