|

دهیدراته شدن پوست یعنی چه؟

پوست خشک با دهیدراته زمین تا آسمون فرق داره ها؛ صفر تا صدش رو گفتم از علت تااا درمان

تا حالا شده احساس کنی که پوستت از خشکی داره ترک می خوره اما همچنان جوش می زنی و هیچ جوره هم خوب نمیشه چون مشکل اصلا چیز دیگه است.

لینک کوتاه کپی شد
2

شایانیوز- با دنبال کردن صفحه زندگی سالم ما مطمئن تا به حال بار ها با این مطلب از جانب ما مواجه شدید که هیچ چیزی به اندازه داشتن پوست و موی سالم نمی تونه باعث زیبا تر شدن شما بشه و برای همین هم هست که همیشه همه افراد به ویژه خانوم ها به دنبال راه هایی برای دستیابی یا حفظ سلامت مو ها و پوست خودشون هستند اما گاهی علی رغم تمام کارهایی که ما برای سلامت و درخشش پوستمون انجام میدیم با بن بست مواجه میشیم. یکی از مشکلاتی که خیلی از افراد با اون دست و پنجه نرم می کنند، به خصوص  با آغاز فصل های سرد سال، دهیدراته شدن پوست است.

دهیدراته شدن پوست یعنی چه؟

آیا پوست دهیدراته همان پوست خشک است؟

اولین و مهم ترین نکته ای که باید بهش توجه داشته باشید اینه که پوست دهیدراته با پوست خشک تفاوت داره. به طور کلی پوست افراد شامل یکی از گزینه های زیر است:

  • پوست چرب
  • پوست خشک
  • پوست مختلط
  • پوست حساس

علاوه بر این که نوع پوست ذاتی است باید این نکته رو در نظر داشته باشید که نمیشه اون رو تغییر داد و تنها کاری که شما می تونید انجام بدید اینه که با رعایت روتین های پوستی و مراقبتی وضعیت پوستتون رو تعدیل کنید؛ اما دهیدراته شدن یک وضعیت است که ممکنه برای هر کسی با هر نوع پوستی صورت بده. بنابراین حتا اگر شما پوست چربی هم داشته باشید ممکنه دچار دهیدراته شدن بشید که همین امر وضعیت سلامت پوستتون رو وخیم تر میکنه و باعث میشه که پوست شما چربی مازاد تولید کنه و نهایتا منجر به بروز جوش و آکنه شود.

پوست دهیدراته چه علائمی دارد؟

به گزارش شایانیوز، حالا اگر می خواید بدونید که آیا پوست شما دهیدراته شده است یا نه باید ببینید که آیا هیچ یک از علائم ذکر شده در زیر را دارید یا نه:

  • خارش پوست
  • چین و چروک اضافی و بیش از حد
  • کدر و خسته به نظر رسیدن پوست
  • پوسته پوسته شدن پوست

دهیدراته شدن پوست یعنی چه؟

چرا پوست دهیدراته می شود؟

همان طور که گفتیم شما با هر نوع پوستی ممکن است به این وضعیت مبتلا شوید اما علت این دهیدراتگی چیست؟ معمولا مهم ترین عامل آن کم آبی بدن است که به سرعت بر روی پوست نمود پیدا می کنه. شستشوی پوست با شوینده نامناسب نیز می تونه باعث دهیدراتگی بشه. مصرف الکل، کافئین و تغییرات آب و هوایی هم از گزینه های محتمل و شایع دیگری هستند که ممکن است باعث کم آبی پوست شما بشند.

چطور پوست دهیدراته را درمان کنیم؟

اگر شما دچار چنین وضعی شدید اولین کاری که باید انجام دهید این است که مصرف آب خود را بالا ببرید، فراموش نکنید که شما باید روزانه هشت لیوان آب مصرف کنید تا پوستتان، موهایتان و حتا لب هایتان با کم آبی مواجه نشوند. با توجه به این که استفاده از شوینده نامناسب ممکن است باعث بروز چنین اتفاقی شود، تغییر شوینده و انتخاب محصولی که با پوست شما سازگاری بیشتری داشته باشد قطعا در متوقف کردن این روند موثر خواهد بود. استفاده از آبرسان، تونر و ضد آفتاب مناسب نیز همگی می توانند در درمان پوست دهیدراته تاثیر گذار باشند.

دهیدراته شدن پوست یعنی چه؟

برای زندگی ای بهتر، صفحه زندگی سالم ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها