|

ترفندهای پخت کیک خونگی؛ با رعایت این نکات کیکایی بپز به خوشمزگی کافه قنادی های معروف

اگه دوست دارید خودتون توی خونه کیک هایی به خوشمزگی قنادی های معروف بپزید باید نکاتی رو که در ادامه میگیم رو رعایت کنید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- این روزا قیمت کیکای قنادی ها به دلیل افزایش قیمت مواد اولیه خیلی بالا رفته به خاطر همین خیلیا دست به کار شدن و خودشون توی خونه کیک میپزن اما با این که همه نکات موجود در رسپی رو رعایت میکنن و سعی میکنن از مواد اولیه باکیفیت استفاده کنند بازم از اینکه کیکشون به خوشمزگی کیک های بیرون نیست گلایه دارن.

برای داشتن یه کیک خوشمزه باید یه سری نکات رو رعایت کنید تا کیکتون مثل مال قنادی ها خوش طعم و لطیف بشه. اگه دوست دارید این نکات مهم یاد بگیرید در ادامه با همراه باشید.

1- همه مواد رو به دمای محیط برسونید

هر چیزی که قراره برای تهیه کیک استفاده کنید رو به دمای محیط برسونید. بنابراین حداقل نیم ساعت قبل از شروع کار کره، تخم مرغ، شیر، ماست و ... رو از یخچال خارج کنید. این کار باعث میشه موقع هم زدن هوادهی صورت بگیره و بافت کیکتون سبک بشه. اگه کیکتون بعد از پخت سفت شده یکی از دلایلش میتونه این باشه که شیر، تخم مرغ و .... رو بالافاصله بعد از خروج از یخچال به بقیه مواد اضافه کردید.

RES

2- مواد خشک مثل آرد رو حتما 3 بار الک کنید

 همیشه برای پخت هر کیکی آرد را ۳ بار الک کنید این کار باعث هواگیری و سبک شدنش میشه در نتیجه بافت کیکتون بهتر میشه. نکته مهم دیگه ای که در خصوص آرد باید بهش توجه کنید اینِ که کیفیت آرد‌های موجود در بازار متفاوتِ به همین دلیل متناسب با کیفیت آرد ممکنِ میزانش کمتر یا زیاد‌تر از مقداری بشه که در دستور گفته شده بنابراین موقع اضافه کردن آرد به این مسئله توجه داشته باشید.

Ad

اگه دیدید مواد کیک در حال سفت شدنِ ولی هنوز مقداری از آرد باقی مونده این یعنی آردی که اضافه کردید کافیه و بقیه را نباید اضافه کنید. اگر هم طبق دستور عمل کردید، ولی حس کردید مواد کیک هنوز به اون غلظتی که باید برسه نرسیده یعنی باید کمی بیشتر آرد اضافه کنید بنابراین شما همیشه مقدار آردی که در دستور گفته شده رو تهیه کنید اما ممکنِ این مقدار با توجه به کیفیت آرد کم یا زیاد بشه.

3- قلق جدا کردن سفیده از زرده

اگه در دستور پخت کیک گفته شده که سفیده و زرده رو از هم جدا کنید این کار رو قبل از اینکه تخم مرغ به دمای محیط برسه انجام بدید چرا که وقتی به دمای محیط برسه جدا کردنش سخت تر میشه.

s

4- اینجوری کیکتون بوی تخم مرغ نمیگیره

همیشه موقع هم زدن تخم مرغ چندین بار همزن رو خاموش کنید و اطراف ظرف رو با کمک لیسک تمیز و داخل ظرف بریزید تا ذره‌ای از تخم مرغ به صورت هم نزده داخل کیک نباشه وگرنه با وجودی که از وانیل استفاده می‌کنید کیک بوی تخم مرغ می‌گیرد.

Cl

5- فر رو از یک ربع قبل روشن کنید

 معمولاً درجه حرارت و مدت زمان پخت در فر‌های مختلف متفاوتِ به عنوان مثال اگه در دستور گفته شده دمای ۱۷۵ درجه به مدت ۴۵ دقیقه ممکنِ در فر شما با این دما و مدت نتیجه مطلوب حاصل نشه البته نگران نباشید با چند بار استفاده از فر متوجه میشید که چه دما و مدت زمانی برای پخت کیک‌ها در فر شما مناسبِ. همیشه برای تهیه هر نوع کیک یا شیرینی فر رو از یک ربع قبل روشن کنید تا موقعی که خواستید کیکُ توی فر بذارید فر کاملاً گرم شده باشد.

D

 اگه می خوایید لذت یه کیک خونگی رو بچشید صفحه آشپزی ما رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها