|

علت تغییر رنگ سیر های داخل ترشی چیه و روش های پیشگیری از آن؛ میشه این سیر ها رو خورد؟

اگه اهل درست کردن ترشی و خیارشور باشید ممکنِ با تغییر رنگ سیر های داخلش بعد مدتی مواجه شده باشید آیا میشه این سیر ها رو خورد؟

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- ترشی در کنار ماست، سالاد و سبزی خوردن جزء مخلفات سفره های ایرانیه که تنوع خیلی بالایی داره. ترشی هفت بیجار، سیر ترشی، ترشی مشهدی، ترشی لیته و ترشی لوبیا سبز از معروف ترین ترشی های ایرانی هستند. از اون جایی که گل کلم پاییز به بازار می یاد این ترشی ها اغلب توی این فصل تهیه میشن. اگه اهل درست کردن ترشی خونگی باشید میدونید که خوب درآوردنش قلقل داره و هرکسی نمیتونه یه ترشی ترد، خوشمزه و خوش رنگ و لعاب درست کنه. توی این مطلب میخوایم یکی از ترفندهای خوب درآوردن توشی رو بهتون بگیم پس با ما همراه باشید.

همون طور که میدونید سیر یکی از سبزیجات مهمِ خیلی از ترشی ها و خیارشورِ. اگه ترشی یا خیارشور درست کرده باشید ممکنِ براتون پیش اومده باشه که سیر‌های داخلش تغییر رنگ دادن و به رنگ سبز آبی دراومدن حتما این سوال براتون پیش اومده که چرا این اتفاق افتاده و اینکه آیا میتونید از این سیر‌ ها استفاده کنید یا نه؟

به گزارش شایانیوز اولین نکته ای که باید بگیم اینِ که اگه با این سیر های رنگی مواجه شدید نگران نباشید این فرآیند کاملاً طبیعیه و تغییر رنگ سیر به این معنا نیست که ترشی شما خراب شده در واقع ترکیبات سیر به گونه‌ای است که وقتی با یک اسید مثل سرکه ترکیب میشه تغییر رنگ میده اما راه کارهایی وجود داره که میشه در مواقعی از تغییر رنگ سیر ها جلوگیری کرد. با ما همراه باشید تا با هم این راه کار ها رو بررسی کنیم.

y

روش‌های جلوگیری از تغییر رنگ سیر در ترشی

۱- به هنگام ترشی انداختن از نمک‌های بدون ید مثل نمک دریا که درشتِ استفاده کنید.

۲- نباید ترشی رو در معرض نور خورشید قرار بدید چون سبب تولید کلروفیل و در نتیجه سبز رنگ شدن سیر میشه.

3- سیر های چینی سریع تر تغییر رنگ میدن در تهیه ترشی از این سیرها استفاده نکنید.

4- سیر ها نباید‌ تر باشن یعنی قبل از اینکه بخواین بریزیدِشون داخل سرکه چند روزی با پوست در مقابل آفتاب قرار بدید تا خشک بشن بعد داخل ترشی استفاده کنید.

در نهایت اینکه گاهی اوقات این تغییر رنگ به نوع سیر و خاکی که در آن رشد کرده است ربط دارد و ممکن است اقدامات فوق را هم انجام بدید اما باز هم سیر تغییر رنگ بده مثل سیر های چینی که معمولاً تغییر رنگ میدن.

اگر دوست دارید آشپزی های ما را دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها