|

میخوای یه آشپزخونه شیک داشته باشی این نکات رو رعایت کن؛ خونه خوشگل داشتن الکی نیستا

آشپزخونه قلب خونَس پس خیلی مهمِ که بتونید خوشگل و جذاب دیزاینش کنید تا وقتی واردش میشید احساس آرامش بهتون دست بده.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- در گذشته خیلیا تصور میکردن آشپزخونه صرفا فضایی برای پخت و پزِ به همین خاطر خیلی به دکوراسیون و چیدمانش توجه نمیکردن اما این روزا از آشپزخونه به عنوان قلب تپنده خونه یاد میشه. در واقع توی خونه های امروزی آشپزخونه فضاییست برای دور هم جمع شده اعضای خونواده.

توی این مطلب میخوایم نکاتی که واسه داشتن یه آشپزخونه دنج و زیبا باید رعایت کنید رو بهتون بگیم پس در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

خلوت نگه داشتن فضای آشپزخونه

جای لوازم پخت و پز، ظرف و ظروف و وسایل برقی روی اُپن و کابینت ها نیست پس این وسایل رو داخل کابینت قرار بدید تا آشپزخونه ظاهری مرتب داشته باشه. میتونید جهت مرتب کردن وسایل و استفاده بیشتر از فضای کابینت از استندهای داخل کابینتی یا شلف های دیواری استفاده کنید. وسایلی که زیاد مورد استفاده قرار می گیرن مثل کفگیر، ملاقه، ادویه ها، روغن و ... رو میتونید به همراه چنتا وسیله تزیینی داخل سینی های دکوراتیو قرار بدید و روی کابینت نزدیک گاز بذارید.

kitchen

استفاده از فرش های شلوغ ممنوع

فرشی که برای آشپزخونه در نظر می گیرید باید از نظر سبک کاملا مطابق با سبک دکوراسیون آشپزخانه باشه. پس اگه دکوراسیون آشپزخانه شما مدرنِ، از فرش های شلوغ و رنگارنگ استفاده نکنید. علاوه بر این باید رنگ فرش با رنگ بقیه وسایل هارمونی داشته باشه تا در نهایت یه فضای دلنشین داشه باشید. به گزارش شایانیوز برای اینکه فضای آشپزخونه دلباز باشه از فرش های شلوغ استفاده نکنید.

kitchen

انتخاب میز غذاخوری مناسب

میز غذاخوری یکی از وسایل مورد نیاز برای آشپزخونس که باید توی انتخاب طرح و مدلش به سبک دکوراسیون آشپزخونتون توجه کنید. علاوه بر این سعی کنید ابعاد و شکلش رو با دقت انتخاب کنید به عنوان مثال اگه فضایی که دارید کوچیکه به جای میز های گرد از میزهای مستطیلی یا مربع استفاده کنید.

s

حواستون به انتخاب پرده باشه

پرده یکی از المان های تاثیرگذار در دکوراسیون داخلیه بنابراین واسه ساختن یه فضای خوشگل باید حواستون به انتخابش باشه. پرده آشپزخونه باید در مقابل شستشو مقاوم باشه چرا که زودتر از پرده قسمت های دیگه کثیف میشه. بهتره از پرده های رنگ روشن واسه آشپزخونه استفاده کنید چرا که رنگ های تیره مانع ورود نور میشن. اگه کاشی های آشپزخونه طرح داره حتما از پرده ساده استفاده کنید. در صورت تمایل میتونید به جای پرده های پارچه ای از پرده های بامبو یا زبرا هم استفاده کنید.

M

اگر دوست دارید یاد بگیرید که چجوری خونه تون رو خوشگل بچینید صفحه چیدمان خونه ما رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • پپپپپپپپ ارسالی در

    پپدپد

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها