|

نکات مهمی که هیچ جا بهت نمیگن

پوست سالم و درخشان می خوای روتین پوستیت رو منظم کن؛ با این نکته ها تاثیرش ده برابره

داشتن پوست سالم و زیبا آرزوی همه خانوم هاست اما گاها در حالیکه سعی می کنیم با یه روتین خوب به سلامتی پوستمون برسیم در حال آسیب زدن بهش هستیم

لینک کوتاه کپی شد

شاینیوز- این روز ها دیگه کمتر خانومی پیدا میشه که راجع به روتین مراقبتی و زیبایی پوستی خبری نداشته باشه و از سلامت و زیبایی پوستش قافل بشه اما موضوع این جاست که ما آدم ها خیلی وقت ها فکر می کنیم داریم یک کار درست و درمون برای سلامتیمون انجام میدیم اما قافل از این که در همون حین هم داریم به نحوی دیگه به سلامت پوست خودمون آسیب میزنیم. به همین ترتیب خیلی مهمه که حواستون و ریز و درشت یک روتین مراقبتی باشه تا از هر گونه آسیب جانبی ای به پوستتون جلو گیری کنید.

در ادامه ما می خوایم چند تا نکته ساده رو با شما به اشتراک بگذاریم که رعایت کردن اون ها حین اعمال روتین پوستی اصلا کار سختی نیست اما وقتی که انجامشون بدید متوجه خواهید شد که تا چه اندازه در بهبود وضعیت پوستی شما و تاثیر گذاری روتینتون موثر هستند.

پوست سالم و درخشان

نکات مهم روتین مراقبتی که هیج جا بهت نمیگن:

1.از شستن دست ها قافل نشید

شستن دست ها قبل از انجام روتین پوستی یکی از مهم ترین و اصلی ترین کار هایی است که باید انجام بدید چرا که به این ترتیب از انتقال باکتری های دست به صورت جلو گیری می کنید؛ اگر چه که ممکنه به نظرتون بیاد دست های شما تمیز هستند اما به خاطر داشته باشید که دست ها هیچ زمانی برای برقراری تماس با پوست صورت تمیز نیستند.

2.موهات رو جمع کن

جمع کردن مو ها از دور صورت چند تا مزیت داره یکی از اون ها اینه که جلوی دست هاتون رو نمی گیره و به شما آزادی عمل میده تا راحت تر به کارتون برسید و محصولات رو به صورتتون بزنید و دومی که مهم تر هم هست اینه که وقتی موهاتون رو جمع می کنید حواستون هست که تمامی پوستتون به محصولات مراقبتی آغشته بشه و هیچ جایی رو رد نمی دید.

3.حواست به کلینزر باشه

کلینزر یا پاک کننده پوست، محصولی است که آلودگی ها، سموم و چربی های اضافی پوست صورت شما رو پاک می کنه اما نکته ای که در رابطه با این محصولات وجود داره اینه که اگر حجم زیادی از اون رو به صورتتون بزنید نمی تونه به خوبی پوست شما رو تمیز کنه و به عبارتی یک عمل بی فایده خواهد بود پس به مقدار کم و کافی از اون ها استفاده کنید.

می تونید وقتی که کلینزر رو به کف دستتون ریختید  چند قطره آب به اون اضافه کنید چون این طوری راحت تر روی پوست پخش میشه و دیگه احساس نمی کنید که نیازه حجم بیشتری از کلینزر به پوستتون بزنید.

پوست سالم و درخشان

4.ماساژ پوست فراموش نشه

خیلی از افراد وقتی که از شوینده ها یا محصولاتی مثل کلینزر استفاده می کنند، بلافاصله بعد این که تمام پوستشون به مواد مربوطه آغشته شد شروع می کنند به آبکشی اما باید در حقیقت 30 ثانیه با اون پاک کننده صورت خودتون رو ماساژ بدید تا بتونه بهترین عملکرد رو روی پوستتون داشته باشه.

5.از هیچ نقطه ای غافل نشو

به گزارش شااینیوز، هنگام شستشو و ماساژ دادن صورت با محصول حتما حواستون باشه که خط رویش مو، گردن و گوش ها رو هم تمیز کنید چون این کار باعث کاهش آلودگی میشه و از چروک شدن پوست هم جلو گیری می کنه.

6.آب داغ ممنوع

شستن صورت با آب داغ رسما یکی از کارهای ممنوعه است که اصلا نباید برید سراغش و برای شستن صورتتون حتما از آب سرد یا آب ولرم استفاده کنید چون که آب داغ هم باعث شل شدن پوست میشه و هم باعث خشکی اون با این اوصاف ابدا پیشنهاد نمیشه.

7.خشک کردن پوست هم اصول داره

چه از حوله برای خشک کردن پوست خودتون استفاده می کنید چه دستمال کاغذی حواستون باشه که اون رو روی پوستتون نکشید و در عوض با ضربه های ملایم و پشت هم پوستتون رو خشک کنید. اگر براتون سواله که چرا باید بگیم که کشیدن حوله بر روی پوست باعث ایجاد چروک میشه برای همین هم اصلا پیشنهاد نمیشه.

پوست سالم و درخشان

8.مرطوب کننده خیلی مهمه

حتما بعد از اینکه صورتتون رو شستید از کرم مرطوب کننده استفاده کنید تا هم پوستتون مرطوب بشه و هم آبرسانی؛ به این طریق از خشکی بی رویه پوست جلوگیری می کنید.

9.استفاده از حوله تمیز رو دریاب

وقتی میگیم از حوله تمیز استفاده کنید منظور این نیست که حوله شما کثیف است اما حوله ای که برای خشک کردن صورتتون از اون استفاده می کنید باید هر دو روز یک بار شسته بشه چون که آلودگی رو به خودش جذب می کنه و حوله آلوده باعث ایجاد جای جوش و آکنه میشه.

برای زندگی ای بهتر، صفحه زندگی سالم ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها