|

طرز تهیه پوره سیب زمینی

به شمار سه یه پوره سیب زمینی بپز که همه کف کنن؛ پیش غذا دلبرش خوبه

اگه دنبال یه پیش غذای ویژه و جذاب هستی که هیچکس نتونه دست رد به سینش بزنه باید بری سراغ پوره سیب زمینی اما به این روش خاصی که من میگم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- تا حالا به این فکر کردید که خوشمزه ترین و پرطرفدار ترین پیش غذای دنیا چیه؟ طبیعتا سیب زمینی سرخ کرده، دست کم می تونیم بگیم سیب زمینی سرخ کرده یکی از محبوب ترین و خوشمزه ترین پیش غذا ها در سر تا سر دنیا به حساب میاد. با این همه درست کردن یک نوع سیب زمینی نمی تونه به تنهایی لیست غذاهای شما رو تکمیل کنه، مخصوصا برای ما ایرانی ها که عادت داریم سیب زمینی رو به عنوان غذای اصلی هم سرو کنیم، مخصوصا برای وعده شام؛ بنابراین مهمه که بلد باشیم چند نوع غذا یا پیش غذای مختلف با سیب زمینی درست کنیم که هر بار با یک طعم جدید لذت خوردن غذایی درجه یک رو به خودمون هدیه بدیم. نان سیب زمینی تابه ای، سیب زمینی تنوری و سیب زمینی پنیری تنها تعداد محدودی از نمونه های طبخ سیب زمینی هستند.

اگر صفحه آشپزی ما رو دنبال کرده باشید مطمئنا تا به حال چندین طرز تهیه متفاوت و بسیار جذاب از سیب زمینی سرخ کرده رو یاد گرفتید که هر کدوم هم طعم بهشتی و درجه یک خودشون رو دارند اما اگر دلتون می خواد که یک دستور پخت جدید و تازه یاد بگیرید که قرار نیست تو هر خونه ای وجود داشته باشه، به خوندن ادامه بدید که طرز تهیه پوره سیب زمینی رو برای شما آماده کردیم، البته نه اون پوره ای که تا حالا خوردید.

طرز تهیه پوره سیب زمینی

مواد لازم برای پوره سیب زمینی:

سیب زمینی کوچک یا متوسط

سیر

نمک

فلفل سیاه

روغن زیتون

کره

فلفل قرمز آسیاب نشده ( دانه )

رزماری

آویشن

جعفری خرد شده

پنیر پارمسان

برای مواد اولیه مقدار مشخص نکردیم تا شما هر میزانی که دلتون می خواد از اون ها استفاده کنید، هیچ محدودیتی وجود نداره.

آماده سازی:

به گزارش شایانیوز، در قدم اول باید سیب زمینی ها رو خوب بشویید و آب پز کنید و اجازه بدید که کاملا نرم بشند. پس از اون اجازه دهید که سیب زمینی های شما کمی خنک بشند. دقت داشته باشید تاکید بر شستن خوب سیب زمینی ها به این دلیل است که قرار نیست اون ها رو پوست بگیرید.

زمانی که در انتظار خنک شدن سیب زمینی ها هستید، سیر ها رو به همراه کمی روغن زیتون، نمک و فلفل داخل فر با حرارت 200 درجه سانتی گراد سرخ کنید. پس از اون داخل یک تابه، یک قالب کره بریزید تا آب شود و در مرحله بعد سیر رو که از فر خارج کردید داخل تابه فشار دهید تا عصاره اون خارج بشه و سپس، فلفل قرمز، رزماری، آویشن، نمک و فلفل سیاه به کره و سیر اضافه کنید و هم بزنید و نهایتا سیب زمینی ها رو داخل تابه بریزید و هم بزنید به اندازه ای که مطمئن شوید تمام سیب زمینی ها به مواد داخل تابه آغشته شده اند.

در مرحله بعد ظرف فر رو با کاغذ روغنی بپوشونید و بعد سیب زمینی ها رو به روی اون قرار بدید و با پشت لیوان لهشون کنید، اما نیازی نیست که برای این کار خیلی انرژی بگذارید. حالا مقداری از کره باقی مونده رو مجددا با برس روی سیب زمینی ها بمالید و ظرفتون رو برای مدت 30 الی 15 دقیقه داخل فر با دمای 200  درجه سانتی گراد قرار بدید. نهایتا وقتی که سیب زمینی ها رو از داخل فر خارج کردید کمی پنیر پارمسان روی اون ها بریزید و برای چند دقیقه دیگه داخل فر قرار بدید، به اندازه ای که پنیر ها آب بشند و در آخر برای تزئین کمی جعفری خرد شده به روی اون ها بریزید.

طرز تهیه پوره سیب زمینی

امیدوارم که شما کاربران شایانیوز از این وعده لذیذ و دلبر لذت ببرید و نظرات و پیشنهاد های خودتون رو با ما به اشتراک بگذارید.

ویدئو از صفحه: repo.kitchen

اگر دوست دارید آشپزی های ما را دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها