|

چطور پوستی سالم و زیبا داشته باشیم؟

پوست سالم و شفاف داشتن هم فوت کوزه گری داره؛ بَس محصول رو محصول خریدن این نکاتُ بقاپ

برای زیبا تر شدن آرایش کافی نیست و شما باید به فکر سلامت و زیبایی طبیعی پوست و موهای خودتون باشید که با چند تا ترفند ساده هم به دست میاد.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- این روز ها بیشتر از گذشته خانوم ها به فکر سلامت و زیبایی پوست و مو خودشون هستند درحالی که علی رغم تمام تلاششون و تمام محصولات مراقبتی و زیبایی ای که استفاده می کنند گاهی اوقات اون نتیجه ای که باب میل خانوم هست به دست نمیاد. مسئله اینجاست که انواع محصولات آرایشی و بهداشتی ای که این روز ها در بازار وجود دارند اگر با پوست شما سازگار باشند و شما به درستی از اون ها استفاده کنید می تونند تا حدودی بر سلامت پوست شما تاثیر بگذارند اما پیش از اون یک سری نکات ساده ای وجود دارد که اگر به اون ها توجه نکنید تلاش شما در استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی برای بهبود وضعیت پوستیتون تا حد زیادی خنثی میشه.

با توجه به موضوع مهمی که در بالا مطرح شد ما می خوایم در ادامه چند نمونه از تأثیرگذارترین مواردی رو با شما به اشتراک بگذاریم که بعد از رعایت کردن اون ها متوجه خواهید شد که تا چه اندازه می تونند در سلامت و زیبایی پوستتون همین طور دیر تر چروک شدن پوست شما تاثیر گذار باشند و روند مراقبتی شما رو ارتقا بدند.

چطور پوستی سالم و  زیبا داشته باشیم؟

چطور پوستی سالم و  زیبا داشته باشیم؟

1.صورت خودتون رو زیر دوش نشورید

به طور معمول افراد از آب داغ برای دوش گرفتن استفاده می کنند، همون طور که می دونید آب داغ باعث شل شدن و چروک شدن پوست میشه از طرف دیگه ممکنه که شما در حمام از صابون های معمولی برای شستشوی صورتتان استفاده کنید که به دلیل این که می توانند PH پوست شما را بهم بریزند به سلامت پوستتان آسیب میزنند.

2.صورتتون رو به صفحه نمایش گوشی هوشمندتون نچسبونید

هر چند وقت یک بار صفحه گوشی هوشمند خودتون رو تمیز می کنید؟ فکر می کنید که نمایشگر موبایل شما تمیز است؟ باور کنید که این طور نیست. صفحه نمایش موبایل ها خیلی کثیف تر از چیزی هستند که به نظر می رسند برای همین هم جدای از این مسئله که باید آن را مرتب تمیز کنید بهتر است از چسباندن صفحه نمایش به صورتتان هنگام صحبت کردن با موبایل خودداری کنید.

چطور پوستی سالم و  زیبا داشته باشیم؟

3.شستن صحیح صورت بعد از ماسک خیلی مهمه

به گزارش شایانیوز، توجه داشته باشید که ابدا نباید بعد استفاده از ماسک صورت خودتون رو با آب داغ بشورید. همون طور که قبل تر هم اشاره کردیم آب داغ برای سلامت پوست مضر است چرا که باعث شل شدن، ایجاد چروک و همچنین باز شدن منافذ پوستی می شود، بنابراین خوب است که صورت خودتون رو با آب سرد یا ولرم بشورید.

4.برای پوست سالم رژیم غذایی سالم داشته باش

اگر به دنبال این هستی که پوستی سالم و زیبا داشته باشی باید حواست به نیاز های اون هم باشه. پوست سالم به آب کافی نیاز داره و اگر این نیاز مهم اون رو تامین نکنی پوست شما چروک و یا شل میشه، بنابراین روزی هشت لیوان آب نوشیدن رو ابدا از یاد نبرید. یکی دیگه از نیاز های پوست سالم خوردن غذاهای سالم است، فست فودها، غذاهای تند، شکر و چربی همگی بیش از حد برای سلامت پوست مضر هستند و باعث بروز جوش و آکنه می شوند.

چطور پوستی سالم و  زیبا داشته باشیم؟

5.صورتت رو با حوله حموم خشک نکن

حوله حموم اگر چه وسیله ای شخصی است اما به معنای این نیست که شما می تونید برای پوست صورتتون از اون استفاده کنید. غالبا حوله های حمام دارای باکتری هایی هستند که برای سلامت پوست زیان آور می باشند. به طور کلی خوبه این نکته رو در نظر داشته باشید که نباید  هر چیزی رو به صورتتون بزنید، بهتره که حتا از دست زدن به پوست صورت هم، مگر در زمانی که می خواید محصولی رو بزنید خود داری کنید چرا که ما معمولا از تمیزی دست هامون غافل می شیم و ممکنه اون ها آلوده باشند.

برای زندگی ای بهتر، صفحه زندگی سالم ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها