|

کاربردهای شلف در آشپزخانه؛ همه چی رو که نباس بچِپونی تو کابینت با شلفم میشه دیزاین کرد

شلف یا قفسه های رو باز یه چیزی شبیه طاقچه خونه های قدیمی هستند این روزا در طراحی داخلی آشپزخونه و سرویس بهداشتی خیلی کاربرد دارن.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- چند سالی میشه که شلف در طراحی داخلی ساختمان ها مورد توجه قرار گرفته. این قفسه های رو باز یه چیزی شبیه طاقچه خونه های قدیمی هستند اما خب با ظاهری شیک تر و خوشگل تر. از شلف ها میشه در جای جای خونه مثل اتاق خواب، آشپزخانه، پذیرایی، هال، حمام و دستشویی استفاده کرد. اما کاربردش توی آشپزخانه و سرویس بهداشتی خیلی بیشترِ.

توی این مطلب میخوایم مهم ترین کاربردهای شلف در آشپزخانه رو بررسی کنیم و بهتون بگیم که این قفسه های رو باز چقدر میتونه در کنار کابینت به کارتون بیاد. شلف ها میتونن به عنوان نقطه کانونی آشپزخونه عمل کنند و توجه همه رو به محض ورود به خودشون جلب کنند پس دست کم نگیردشون.

نصب شلف بالای کافه خانگی

این روزها خیلی مد شده که توی آشپزخونه ها یه فضایی کوچکی رو به عنوان کافه در نظر می گیرن و وسایلی مثل چای ساز، قهوه جوش و ... رو توی این فضا قرار میدن. حالا شما میتونید بالای کافه خونگی تون شلف نصب کنید و یه چیزایی مثل انواع ماگ، فنجون، ظرف حاوی قهوه، چای، دمنوش ها و ... رو توش بذارید.

D

نصب شلف در کنج ها و جاهای خارج از دسترس

در آشپزخونه کنج هایی وجود داره که دسترسی بهش سختِ به همین خاطر اگه این فضاها کابینت شده باشه بهتره وسایلی که هر روز باید استفاده کنید رو توش نذارید. حالا شما میتونید به جای کابینت تو این فضاها شلف نصب کنید اینجوری به راحتی بهش دسترسی دارید.

O

نصف شلف کنار هود

در همه آشپزخونه‌ها از اجاق گاز بیش از سایر وسایل استفاده میشه. پس بهترِ وسایل مورد نیاز برای آشپزی در کنار اجاق گاز قرار داده بشه. به گزارش شایانیوز با نصب شلف در کنار هود میتونید لوازم پخت و پز و شیشه‌های ادویه رو توش قرار بدید.

U

نصب شلف دو طرف پنجره

همون طور که میدونید وجود پنجره در آشپزخونه امری ضروری است حالا گاهی اوقات کابینت هایی که در اطراف پنجره نصب میشن از ورود نور به محیط جلوگیری می کنند. در اینجور مواقع با نصب شلف دیواری در اطراف پنجره می توان ضمن تامین محیط کافی برای جای گیری وسایل آشپزخانه، نور کافی را از طریق پنجره ها به داخل هدایت کرد.

Q

نصب شلف در بالای اُپن

یکی از جاهایی که شلف خیلی به کارتون می یاد بالای اپن آشپزخونه است. با نصب شلف تو این فضا میتونید انواع وسایل دکوری مثل ماگ های رنگارنگ، بانکه های طرح دار، گلدون ها و ... توش جا بدید.

DI

اگر دوست دارید یاد بگیرید که چجوری خونه تون رو خوشگل بچینید صفحه چیدمان خونه ما رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها