|

ترفندای تمیز کردن لکه دیوار گچی؛ با چند حرکت ساده دیوارو به سفیدیِ شیر کن و کیفشو ببر

اینجا قراره ترفندای خونگی رفع لکه های دیوار گچی رو یاد بگیرین و به نگرانی ها درباره پیدایش لکه های نافرم روی دیوار خونه پایان بدین!

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- تا به اینجا ترفندای خونگی زیادی یاد گرفتین که بهتون آموزش میده چطوری میتونین از شر لکه های فرش و کاشی رهایی پیدا کنین. اما از اونجایی که اون قدیم ندیما کاغذ دیواری وجود نداشت و شیطنت بچه ها هم دهه و سال نمیشناخت، یکی از بزرگترین مشکلات خانوما لکه های مختلفی بود که روی دیوار گچی میفتاد و به گمون خیلی از خانوما هیچ جوره نمیشد از دستش قسر در رفت.

دیوار گچی که خیلی سفید و صیقلی هم هست، کافی بود یه ذره لکه مداد شمعی یا آبی روش میفتاد تا کل زیبایی یه دیوار چند متری رو از بین ببره. حالا که کلی خونه قدیمی تو سطح شهرهای مختلف وجود داره یا جدیدا مد اومده که تو یه اتاق فقط یه دیوار رو کاغذ دیواری میزنن، مشکل دیوارهای گچی و لکه های بدفرمش همواره به چشم میخوره. در این مقاله میخوایم روش های خونگی و سرعتی برای رفع لکه های برجای مونده روی دیوارهای گچی رو یاد بگیریم. با ما همراه باشید:

gf

از لکه های مداد رنگی اینجوری خلاص شو!

تا حالا شده بعد از انجام کارای سخت و کسل کننده بیای خونه و ببنی کودک شیطونت زده کل دیوارا رو با مداد رنگی نقاشی کرده؟ این یکی از مشکلاتیه که اینجا میخوایم راه حلش رو بگیم. هر چقدر هم که مداد رنگی روی دیوار گچی جا خوش کرده باشه، با این مراحل میتونین به طور کامل لکه ها رو از بین ببرین.

1. در مرحله اول تیکه های باقی مونده از مداد رنگی رو به طور کامل از روی دیوار بردارین. رد تمام مداد رنگی ها رو میتونین با استفاده از چاقو پاک کنین تا دسترسی به لکه براتون آسون تر باشه. البته توجه داشته باشین که کمک گرفتن از چاقوی تیز ممنوعه.

2. حتما اینجا سوال پیش میاد که تمام ردِ مداد رنگی از بین نمیره؛ پس باید چیکار کرد؟ در جواب میگیم که یه پاک کن بردارین و با حرکات دایره ای سعی کنین لکه مداد رنگی رو از بین ببرین.

3. اما برسیم به لکه! برای لکه بری دیوار گچی از مداد رنگی بهترین راه اینه که یه اسفنج رو بزنین تو آب داغ و با فشردن اون آب های اضافیش رو بگیرین. بعدش با حرکات دایره ای تلاش کنین تا لکه ها به آرومی از بین برن.

4. یه حوله تمیز یا اسفنج بردارین و بعد از رفتن تمام لکه های مداد رنگی از اون برای خشک کردن دیوار کمک بگیرین.

q

dd

لکه های سختِ دیوار گچی رو با چند حرکت ساده محو کن!

یکی دیگه از لکه هایی که باعث میشه زیبایی دیوار خونتون از بین بره، لکه های سخت مثل لکه چسب خواهد بود که از بین بردنش واقعا غیرممکن به نظر میاد. اما برای اینکه بتونین از شر این لکه خلاص شین، ابتدا ماده شوینده ای که خاصیت لکه بری ملایم داشته باشه آماده کنین.

1. ترکیب 1 فنجون آمونیاک، نصف لیوان سرکه سفید و یک ربع لیوان جوش شیرین میتونه همون ترکیب مدنظر ما باشه.

2. حالا این ترکیب رو تو یه سطل آب بریزین و تا زمانی که حباب روش ایجاد شه، صبر کنین. برای اینکه مطمئن بشین هیچ گونه تغییر رنگی روی دیوار گچی به وجود نمیاد، اول یه مقدار از مخلوط به دست اومده رو در بخشی از دیوار امتحان کنین و اگر رنگ اون تغییری نکرد، یعنی میتونین برای کل دیوار ازش استفاده کنین.

3. حالا یه اسفنج نرم رو به محلول شوینده آغشته کنین و با فشردن اسفنج تمام محلول اضافیش رو بگیرین. سپس اسفنج رو با حرکات دایروی روی لکه بکشین تا به طور کامل لکه پاک بشه. اگر هنوز لکه باقی مونده بود میتونین از شوینده با غلظت بالاتری استفاده کنین.

4. همچنین از این ماده شوینده میتونین برای لکه هایی مانند چای، قهوه یا آب هم کمک بگیرین. بی تردید با معجزه این ترکیب در آخرِ کار از تمیزی منحصر به فرد دیوار خونتون لذت خواهید برد.

s

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها