|

ترفندهای طلایی خیس کردن برنج؛ با رعایت این نکات عمرا عطر برنج بِپره

برنج ایرانی موقع خیس خوردن عطرش در آب پخش میشه و از آب هم به محیط پخش می گردد بنابراین باید با ترفندی عطر برنج رو حفظ کنید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- از نظر خیلیا یه آشپز خوب کسیه که بتونه برنج رو خوب دربیاره. اگه اهل آشپزی نباشید احتمالا پیش خودتون میگید که برنج پختن که کاری نداره؛ اگه بخوای دمی بذاری که آب و روغن و نمک میریزی بعدم میزاری روی گاز آبکش که کشیده شد دم کنی میزاری و تموم. واسه برنج آبکش هم اگه بدونی کی باید آبکشش کنی دیگه کاری نداره. اگه شما هم چنین تصوری دارید باید بگیم که سخت در اشتباهید پختن برنج به خصوص تو حجم بالا مثل مواقعی که مهمون دارید اصلا کار آسونی نیست و یه عالمه نکته داره. پس کسی که برنج رو خوب درمیاره به خصوص اونایی که پلوهای مخلوط مثل باقالی پلو، لوبیا پلو و دمی گوجه رو خوشمزه درست میکنن قطعا آشپرهای خوبی هستند.

اگه مطالب قبلی ما رو دنبال کرده باشید میدونید که قبلا در مورد اینکه چه کار کنیم تا برنج حسابی قد بکشه صحبت کردیم. توی این مطلب میخوایم بهتون بگیم که چجوری برنج رو خیس کنید تا عطرش حفظ بشه پس در ادامه با ما همراه باشید.

چه کار کنیم که عطر برنج خیس خورده نپره؟

برای اینکه یه برنج خوب داشته باشید که حسابی قد بکشه و اصطلاحا ری کنه حتما از قبل با آب و نمک خیسش کنید. اگه خواستید آبکش کنید به ازای هر پیمانه برنج 1 قاشق غذاخوری نمک اضافه کنید اگر هم خواستید به صورت دمی بار بذارید به ازای هر پیمانه برنج سر قاشق چایخوری نمک بزنید.

z

نحوه خیساندن برنج به این صورتِ که باید با آب ولرم بشوریدش؛ شستن برنج رو تا وقتی ادامه بدید که آبش زلال بشه. سپس آب ولرم + نمک رو بهش اضافه کنید و اجازه بدید حداقل ۲ ساعت و حداکثر ۲۴ ساعت بمونه. به گزارش شایانیوز برای برنج آبکش به اندازه ای آب بریزید که حداقل یک بند انگشت بالاتر از برنج بیاد.

برنج ایرانی موقع خیس خوردن عطرش در آب پخش میشه و از آب هم به محیط پخش می گردد بنابراین موقعی که برنج رو خیس کردید حتما روی ظرف با یک در بپوشانید تا عطر برنج داخل آب محفوظ بمونه. بهترِ برنج خیس خورده رو داخل یخچال نگه دارید چون همان طور که می دونید آب وقتی در دمای محیط می موند بو می گیره لذا ممکنِ برنج رو خراب کنه پس برنج خیس خورده را در یخچال بذارید هر موقع خواستید استفاده کنید نیم ساعت قبل در دمای محیط قرار بدید تا هم دما با محیط بشه.

w

اگر دوست دارید آشپزی های ما را دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها