|

طرز تهیه کیک هویج گردو

کیک هویج و گردو دوای بی حوصلگی عصر های پاییزی؛ هم خوشمزه است هم پر طرفدار

اگه عصرونه تو خونه شما وعده ثابت و شش ماه دوم سال هیچ وقت از قلم نمیوفته، پس یاد بگیر که چطور کیکی جذاب و پرطرفدار درست کنی که رو دستش نباشه

لینک کوتاه کپی شد
2

شایانیوز- وقتی صحبت از کیک های خونگی به میون میاد مطمئنا یکی از اولین گزینه هایی که به ذهن هر کسی میاد کیک های ترکیبی هویج و گردو هستند که طعم نیمه شیرینی دارند و به همین دلیل هم غالبا به مزاج همه افراد خوش میان. حالا که پاییز و روز های کوتاهش داره شروع میشه مطمئنا این که بلد باشید یه دسر خوشمزه و جذاب درست کنید حسن بزرگی به حساب میاد و چی می تونه جذاب تر از یک کیکی باشه که موقع درست کردنش بوی خوش کل خونه رو برداره و با یه استکان چای طعم بی نظیری رو در عصر پاییزی تجربه کنید.

طرز تهیه کیک هویج و گردو

مواد لازم برای کیک هویج و گردو:

تخم مرغ: 3 عدد

آرد شیرینی پزی: 1 پیمانه

شکر: 1 پیمانه سر خالی

هویج: 3 عدد متوسط که باید رنده بشن

گردو خرد شده: نصف لیوان

روغن مایع: نصف لیوان

پودر هل: نصف قاشق چایخوری

پودر دارچین: 1 قاشق مرباخوری

بیکینگ پودر: 1 قاشق غذاخوری

آماده سازی:

به گزارش شایانیوز، در مرحله اول برای درست کردن این کیک خوشمزه باید بریم سراغ الک کردن آرد، بیکینگ پودر و هل، بعد از این کار یک کاسه بزرگ بر یم داریم و تخم مرغ ها رو درش می شکنیم، شکر و به اون ها اضافه می کنیم و بعد شروع می کنیم به هم زدنو این کار رو ادامه میدیم تا زمانی که به رنگ کرم در بیان، بعد روغن مایع، گردو و هویج ها رو که از قبل رنده کردیم به تخم مرغ ها اضافه می کنیم و مرتب هم میزنیم.

در مرحله بعد آرد، بیکینگ پودر، هل و دارچین رو که داخل یک ظرف الک کره بودیم طی سه تا چهار مرتبه به باقی موادمون اضافه می کنیم و هم زدن رو ادامه میدیم تا زمانی که مطمئن بشیم تمام مواد به شکل یک دستی در اومدن. سپس قالبی رو که در نظر داریم داخل فر بگذاریم، کفش رو با کره یا روغن کمی چرب می کنیم و آرد می پاشیم تا کیک به قالب نچسبه و سپس مایع کیک رو به داخل قالب می ریزیم و اون رو داخل فر با دمای 180 درجه برای مدت 40 دقیقه قرار میدیم.

یه خبر خوب برای خانوم هایی که تو خونشون فر ندارند اینه که این کیک رو میشه روی گاز هم درست کرد، به این شکل که قالب رو بر روی شعله پخش کن با حرارت ملایم و برای حدودا یک ساعت و نیم قرار میدید و خیلی راحت کیک پف میکنه و میپزه.

طرز تهیه کیک هویج و گردو

کیک خوشمزه شما آماده است می تونید هر جور که دلتون می خواد تزئین و بعد هم سرو کنید از خامه گرفته تا پودر قند. امیدواریم که شما کاربران شایانیوز از این کیک لذت ببرید و نظرات و پیشنهاد های خودتون رو با ما به اشتراک بگذارید.

ویدئو از صفحه: tasty_maral

اگر دوست دارید آشپزی های ما را دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها