|

چرا باید بریم قزوین؟

ول کن اون دور مورا رو؛ یه سفر دو سه روزه به قزوین شش ماه دوم سال رو برات میسازه

قزوین هم نزدیکه هم کلی جاذبه دیدنی داره و هم هوای خوبی داره، پس اولین تعطیلات ساک و ببند که تا سرد نشه یه سفر به قزوین داشته باشی.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- وقتی اسم سفر به میون میاد، جدای از این که ما چجور سفری رو می پسندیم، معمولا مقاصد دوردست رو برای خودمون در نظر میگیریم و به همین دلیل هم از شهر ها و استان های نزدیک خودمون غافل میشیم، در حالی که در اطراف شهر های خودمون هم، هستند مقاصد جذابی که نباید ازشون غافل بشیم.

برای ساکنین پایتخت یکی از جذاب ترین مقاصدی که معمولا هم از قلم میوفته استان قزوین و خود شهر زیبای قزوین است که به خاطر آب و هوای فوق العاده ای که داره همیشه یک گزینه بسیار عالی و درجه یک به حساب میاد، به علاوه این که خود نزدیک بودن مقصد هم می تونه یک حسن در نظر گرفته بشه و برای مسافرت های بی برنامه و یهویی حسابی پوئن باشه. با توجه به این مسئله در ادامه نگاهی می اندازیم ببینیم که قزوین کجاها می تونیم بریم و این که حدودا چقدر هزینه باید برای این سفر در نظر بگیریم.

قزوین کجا بریم؟حمام قجر

چرا باید بریم قزوین و بهترین زمان سفر به قزوین کی است؟

استان قزوین از نظر تاریخی برای ما ارزش بسیار زیای داره چون همون طور که می دونید قزوین در زمان صفویه پایتخت ایران بوده و به همین دلیل هم از نظر آثار باستانی بسیار غنی می باشد، به علاوه این که طبیعت استان قزوین هم به طرز باور نکردنی ای زیبا و چشمگیر است که دیدن آن خالی از لطف نیست مخصوصا برای اون هایی که عاشق طبیعت گردی و حتا شب مانی در طبیعت هستند.

با توجه به این که قزوین آب و هوای نیمه خشک و سردی دارد بهتر است که اگر قصد عزیمت به این استان رو دارید تا پیش از آغاز آذر ماه ساکتون رو ببندید و عازم بشید چون میشه گفت قزوین زمستون های سردی داره که هر کسی نمی تونه به راحتی باهاش کنار بیاد.

قزوین کجا بریم؟

ییلاق پیچ بن

سفر از تهران به قزوین چقدر زمان می بره؟

برای سفر به قزوین شما می تونید از سه گزینه قطار، اتوبوس و اتومبیل شخصی استفاده کنید. مسافت جاده ای تهران تا قزوین حدودا 150 کیومتر محاسبه شده که اگر شما بخواید با اتومبیل شخصی خودتون این مسافت رو طی کنید حدودا 2 ساعت در راه خواهید بود.

به گزارش شایانیوز، در سفر به قزوین با قطار حدودا 2 ساعت و نیم در راه خواهید بود و باید به شما بگوییم که با قیمت تقریبا 3,000,000 ریال می تونید برای خودتون بلیط قطار تهیه کنید. برای سفر با اتوبوس نیز طبیعتا هزینه کمتری رو پرداخت خواهید کرد.

قزوین کجا بریم؟

پاسخ دادن به این سوال ابدا کار راحتی نیست به خاطر این که اگرچه ممکنه باورش سخت باشه اما زیبایی ها و جاذبه های دیدنی قزوین کم نیستند و بر شمردن تعدادی از اون ها ابدا کار راحتی نیست. با این وجود در ادامه تعداد محدودی از جذاب ترین اون ها رو به شما معرفی می کنیم.

1.چهل ستون

به همه اون هایی که دوست دارند مستقیما به خود شهر قزوین سفر کنند پیشنهاد می کنیم که سری به عمارت چهل ستون بزنند. بله درست شنیدید چهل ستون، اگر چه ممکن است با شنیدن این نام به یاد اصفهان بیوفتید اما اگر سری به قزوین بزنید از دیدن عمارت زیبای چهل ستون در مرکز شهر قزوین شگفت زده خواهید شد، عمارتی که در زمان حکومت شاه طهماسب ساخته شد.

قزوین کجا بریم؟

2.کاروانسرای سعدالسلطنه

سرای سعد السلطنه به عنوان بزرگترین کاروان سرای داخل شهری ایران شناخته میشود که از زمان احداث تا به حال تغییرات زیادی کرده اما هنوز هم یکی از زیباترین و جذاب ترین مکان هایی است که برای دیدن می توین درد نظر بگیرید. جالبه بدونید که قدمت این کاروانسرا به دوره ناصرالدین شاه قاچار بر می گرده و یکی از عمده دلایل شهرت اون هم معماری بی نظیر و چشمگیرش است.

قزوین کجا بریم؟

3.دهکده باراجین

اون هایی که از تماشای حیوانات لذت می برند احتمالا با بازدید از دهکده باراجین به وجد خواهند اومد. بنا بر گفته شهرداری قزوین حیواناتی که در این دهکده نگهداری میشند، گونه های آسیب دیده ای هستند که دیگه قادر به ادامه حیات در طبیعت نخواهند بود. جدای از بحث حیوانات این دهکده چشم انداز بسیار زیبایی از شهر رو هم به شما ارائه می ده که خالی از لطف نیست.

قزوین کجا بریم؟

و برای اون هایی که با ماشین شخصی سفر می کنند و دوست دارند تا کمی دور تر از مرکز شهر هم سری بزنند و از جاذبه های طبیعی لذت ببرند دریاچه اوان، دره تلاتر، آبشار ورچر و دره گرماگلو تنها تعداد محدودی از زیباترین مقاصدی هستند که می تونید برای خودتون در نظر بگیرید.

قزوین کجا بریم؟

دره گرماگلو

در قزوین کجا اقامت کنیم؟

خوشبختانه شما با هر میزان بودجه ای که در نظر داشته باشید می تونید اقامت خوب و در خور توجهی داشته باشید از هتل های چهار ستاره گرفته تا اقامتگاه های بوم گردی. برای مثال شما می تونید با حدودا شبی 4,000,000 ریال در یک هتل سه ستاره خوب و مجهز در مرکز شهر ساکن شوید.

عکس شاخص: دروازه تهرانِ قزوین و ییلاق پیچ بن

آیا شما کاربران شایانیوز تا به حال به قزوین سفر کرده اید؟ تجربیات و پیشنهادهای خودتان رو با ما به اشتراک بگذارید.

اگه به سفر و گشت و گذار مخصوصا از نوع طبیعتگردیش علاقه دارید صفحه سفر و ایرانگردی ما رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها