|

از کپک زدن ترشی های خوشمزت خسته شدی؟ بیا اینجا ترفندای رهایی از هر چی کپکِ یاد بگیر

اینجا قراره ترفندای ساخت یه ترشی خوشمزه و بی نظیر رو بدون اینکه کپک بزنه یاد بگیرین و یه دسر خفن و همیشگی برای غذاهای مختلف داشته باشین!

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- اگه جزو خانومایی به حساب میاین که عاشق چاشنی های خونگی هستین و دوست دارین تموم غذاهای محبوب و سنتی ایرانی رو با طعم جذاب ترشی همراه کنین، پس حتما در جستجوی ترفندای درست کردن ترشی اصیل و ناب هم خواهید بود. اما بهتره بدونین خیلی از خانوما هستن که بعد از درست کردن ترشی مدنظرشون با طعم مناسب به دلیل اینکه از مواد نگهدارنده مثل ترشی های بازاری درشون استفاده نمیشه، سرعت خراب شدن اونا خیلی بالاست.

چون ترشی جزو دسرهایی به حساب میاد که خیلی نحوه درست کردن اون با سختی همراهه و واقعا خانوما وقتی درگیرش میشن حسابی خسته میشن، اهمیت زیادی داره که بشه تا مدت زمان زیادی اونو صحیح و سالم نگه داشت. در این شرایط بهتره از روش های اصولی نگهداری ترشی های خونگیتون آگاه باشین تا بتونین از این محصول ناب بهترین استفاده رو کنین. در این مقاله میخوایم ترفندای صحیح نگهداری رب گوجه فرنگی رو بهتون آموزش بدیم. با ما همراه باشید:

q

1. سبزی هاتو تازه انتخاب کن!

یکی از روش هایی که میتونه مانع از کپک زدن ترشی های خوشمزه و دلچسب شما باشه، اینه که موقع درست کردن اون از مواد تازه کمک بگیرین. از اونجایی که بیشتر ترشی با سبزیجات مختلف درست میشه، پس حواستون رو حسابی جمع کنین که مبادا از سبزی های قدیمی یا خراب برای ساخت یه ترشی خوش رنگ و لعاب استفاده کنین. زیرا اگه مثلا یه دونه از بادمجون های ترشی کوچکترین خرابی داشته باشه، کل ترشی در کمترین زمان ممکن به کپک دچار میشه.

w

2. ترشی رو از رطوبت دور نگه دار!

شاید بسیاری از شما از بچگی با این هشدار از طرف مادرتون روبه رو شدین که هیچوقت قاشق خیس وارد ظرف اصلی ترشی نکن که باید فردا بریزمش دور! درواقع این یه واقعیته و تنها دلیل هشدارهای این مدلی به خاطر تاثیریه که رطوبت در کپک زدن ترشی داره.

اما این موضوع فقط شامل زمانی که میخواین ترشی رو از ظرف به کاسه منتقل کنین نمیشه و باید موقعی که اقدام میکنین برای انداختن ترشی این موضوع رو در نظر بگیرین. به این معنا که نباید از مواد خیس یا مرطوب برای ترشی استفاده کرد، چون به مرور زمان باعث کپک زدن ترشی میشه و تمام زحماتتون رو بر باد میده.

d

3. نذارین مواد ترشی خشک بشن!

یکی دیگه از مواردی که میتونه به جلوگیری از کپک زدن ترشی کمک بکنه، اینه که همیشه بذارین سرکه در سطحی بالاتر از سطح مواد تشکیل دهنده اون باشه. درواقع زمانی که ترشی انداختین هر چند وقت یکبار برین بهش سر بزنین تا مطمئن باشین که سرکه سطحش بالاتر از سبزیجات ترشیه. خصوصا در روزهای اول که مواد ترشی تمام سرکه رو به خودشون جذب میکنن که نرم بشن و خوردنشون راحت تر باشه.

g

4. از گلپر غافل نشو!

گلپر یکی از ادویه های بسیار خوش عطر به حساب میاد که واسه ترشی عین مسکن عمل میکنه و میتونین به کمک اون از کپک زدن ترشی جلوگیری کنین.

a

5. نمک یه ضدکپک واقعی!

شاید نمک رو تابحال به عنوان یه گندزدای واقعی شنیده باشین، ولی بهتره بدونین تاثیر اون زمانی که توی ترشی بریزیدش میشه به عنوان یه ضدکپک قوی و درست و حسابی که میتونه ترشی شما رو از هر گونه مشکلی دور نگه داره و به عمر مفیدش اضافه کنه. برای استفاده از این ماده فوق العاده واسه نگهداری ترشی، کافیه به ازای هر یه لیتر سرکه از یه قاشق غذاخوری نمک استفاده کنین.

f

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها