|

میدونستی هر پوستی خوراک مخصوص خودشُ میطلبه؟ اینجا ترفندای زیباتر شدنشونُ یاد میگیری

اینجا قراره با روشی ساده ابتدا پوست صورتتون رو بشناسین و بعد از اون اصول مراقبت ازش رو به جذابترین شکل ممکن یاد بگیرین.

لینک کوتاه کپی شد
2

شایانیوز- در دنیا خانوم های بسیاری با جنس پوست های مختلف وجود دارن که اغلب اونا با استفاده از کرم های جورواجور سعی دارن یه پوست مناسب و صاف برای خودشون بسازن. حتما خیلی از شما با ترفندای زیبایی که از طریق کانسیلر و کرم پودر و کرم هایی در این دسته یه پوست خفن براتون میسازه، آشنا هستین.

اما واقعیت اینه که این دسته از کرم ها پوست شما رو بیشتر در معرض خشکی و آسیب قرار میدن. به همین دلیل پیشنهاد میدیم حتما از کرم های مخصوص پوستتون استفاده کنین که بی تردید برای این کار در وهله اول نیازه پوست خودتون رو بشناسین. در این مقاله قصد داریم شما رو با انواع پوست و کرم های مناسب اونا آشنا کنیم. با ما همراه باشید:

ww

پوستتُ بشناس و بعد برای صاف و صوف کردنش اقدام کن!

برای اینکه بتونین کرم و لوازم آرایشی مخصوص پوستتون رو انتخاب کنین، ابتدا باید جنس اون رو بشناسین. بدین منظور اول پوستتون رو  با پاک کننده های ملایم تمیز کنین به طوری که هیچ اثری از لوازم آرایشی روش نباشه. سپس با یه حوله تمیز که حتما باید نرم باشه، پوستتون رو خشک کنین.

برای این کار حوله رو مدام روی پوست بذارین و بردارین و اصلا روی صورتتون نکشین. اکنون اجازه بدین تا پوستتون خودِ واقعیش رو نشون بده. بعد از یک ساعت به پوست خود نگاه کنین. در صورتی که پوستتون به شکل هایی همچون تصویر زیر باشه، یعنی پوستتون همونطوری خواهد بود.

a

1. مراقبت های مخصوص برای پوست معمولی:

در این مرحله اگر تشخیص دادین که پوستتون معمولیه، به این معنا خواهد بود که پوست دارای منافذ کوچکیه. از این رو نه چندان چرب میشه که صورت برق بزنه و اذیت کننده باشه، نه اونقدری پوست خشک میشه که بخوای مدام با پوسته پوسته شدنش درگیر باشی. واسه همین هم افرادی که دارای پوست معمولی هستند به ندرت با آکنه و جوش های مختلف درگیر میشن و از چین و چروک هم در امان هستن.

اما از اونجایی که باید همیشه و با هر نوع پوستی از مراقبت های مربوط به آن غافل نشیم، برای این دسته از پوست ها توصیه میکنیم از محصولاتی همچون نرم کننده ها، کرم های آبرسان و از کرم ضدآفتاب به صورت روزمره استفاده کنن تا پوست همیشه در حالت تعادل قرار داشته باشه.

qw

2. مراقبت های مخصوص برای پوست خشک:

پوست های خشک جزو یکی از جنس پوست هایی هستند که به وفور یافت میشن. نشونه هایی که پس از شستن پوست خشک در افراد ظاهر میشه از احساس کشیده شدن پوست تا پوست پوست شدنش برای شخص بسیار آزاردهنده است. حتی در شرایطی که چندان به پوست خشک رسیدگی نشه، لکه های قرمز نیز روی اون ظاهر خواهد شد.

 پوست خشک بیش از هر پوست دیگه ای در معرض چین و چروک قرار داره. برای اینکه بتونین از مشکلات این چنینی در آینده جلوگیری کنین توصیه میشه از کرم های آبرسان به صورت شبانه روزی استفاده کنین و هیچگاه به پوست مهلتی برای خشک شدن ندید. علاوه بر این هر گونه کرمی که از عطر و بوی زیادی برخوردار بود، به طور جد پرهیز کنین.

ff

3. مراقبت های مخصوص برای پوست چرب:

پوست چرب همانطور که از نامش برمیاد، دقیقا در نقطه مخالف پوست خشک قرار داره. به این معنا که به وفور در طول روز از سلول های پوستی چربی تولید میشه. اما اغلب خانومای دارای پوست چرب تصور میکنن که چون پوست چربی تولید میکنه دیگه نیازی به استفاده از کرم های مراقبتی ندارن در حالیکه این باور غلطی است.

کسانی که دارای پوست چرب هستن بیشتر در معرض جوش قرار میگیرن. به همین دلیل بهتره موقع شست و شوی صورت سعی کنین از شوینده های ملایم کمک بگیرین تا پوست رو بیشتر تحریک نکنین. علاوه براین میتونین از شوینده های ضدآکنه استفاده کنید تا به پوست دلخواهتون دست یابید. همچنین به کارگیری مرطوب کننده های مخصوص پوست چرب رو در طول روز فراموش نکنین.

aa

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها