|

داستان جنایی چی بخونیم؟

کتاب های جنایی که خوندنشون هم ترسناکه؛ با چند تا داستان خفن یکم آدرنالینت رو ببر بالا

هیچی مثل یه داستان جنایی خوب نمی تونه میخکوبت کنه و بدون این که متوجه گذر زمان بشی غرقت کنه تو دنیایی که پر از اتفاق، ترس و هیجان است.

لینک کوتاه کپی شد
3

شایانیوز- تا به حال شده دلتان بخواهد با مسائل عجیب و غریب و یا داستان های معمایی و پلیسی رو به رو باشید؟ آیا تا به حال هوس آن به سرتان زده که کمی از زندگی روزمره خود فاصله بگیرید و آرزو کنید که اتفاقاتی تازه و دور از انتظار در زندگیتان رخ دهد حتا اگر این اتفاقات یک واقعه جنایی باشد؟ دنیای سینما و ادبیات همیشه ساده ترین راه برای رسیدن به این تجربیات است. نویسندگان تلاش می کنند تا شما را در دل داستانی غرق کنند و حس همزاد پنداری شما را نسبت به داستان هایی بر انگیزند که شاید تجربه نکرده باشید و هرگز هم تجربه نکنید. در این میان داستان های جنایی، معمایی و پلیسی توانایی بالایی در خلق و به اشتراک گذاری تجربیات ناب دارند.

داستان جنایی چی بخونیم؟

داستان های جنایی حس و حال غیر منتظره ای را به شما منتقل می کنند، ذهن شما را وادار می کنند که گاه چون یک کارگاه و گاه حتا شبیه شخصی که در گیر واقعه است به حل و فصل وقایع بپردازید و به دنبال سوال باشید، برای همین هم ژانر جنایی همیشه از محبوب ترین ها بوده است حالا فرقی ندارد که جنایی پلیسی باشد، جنایی اکشن باشد یا .... به هر حال غالبا این توانایی را دارند که ذهن شما را به تکاپو بیاندازند. در ادامه چند نمونه از بهترین آثار جنایی ای را که می توانید بخوانید به شما معرفی می کنیم و امیدواریم که از خواندن آن ها لذت ببرید.

1.آنک نام گل اثر اومبرتو اکو

آنک نام گل، که در ایران با عنوان نام گل سرخ نیز شناخته می شود یکی از بهترین کتاب های ادبیات ایتالیا می باشد. این کتاب که در سال 1980 برای اولین بار به چاپ رسید، داستانی جنایی اما در عین حال تاریخی و واقعی است. نویسنده به طرز بسیار زیبا و هنرمندانه ای شما را به دل تاریخ می برد و با جنایتی مهیب آشنا می کند. اکو شما را با قرون وسطی آشنا می کند، دوره ای که از آن به عنوان عصر تاریکی یاد می شود.

داستان جنایی چی بخونیم؟

2.تابوت های دست ساز اثر ترومن کاپوتی

تابوت های دست ساز داستان جالب و ترسناکی را از قتلی مرموز و پیچیده در یکی از دهکده های غرب امریکا عنوان می کند، جنایتی که واقعا اتفاق افتاده و همین هم باعث میشود که مو به تن خواننده سیخ شود. تابوت های دست ساز یکی از داستان های بلند و جذاب جنایی امریکا به حساب می آید اما آن هایی که از پایان های باز و داستان های بی سرانجام لذت نمی برند باید بدانند که تابوت های دست ساز نیز مانند بسیاری از پرونده های جنایی در بایگانی اداره پلیس خاک خواهد خرد اما حل نخواهد شد اگرچه که جای تاسف دارد و ما انتظار داریم که دست کم در دنیای داستانی تمامی پرونده ها حل شوند و به سرانجام برسند.

3.و سپس هیچ کس نبود اثر آگاتا کریستی

به گزارش شایانیوز، بدون شک از دیدن نام ملکه جنایت، آگاتا کریستی، در این لیست متعجب نخواهید شد، تعجبی ندارد که در لیستی از کتاب های جنایی دست کم یک اثر از این نویسنده شهیر و قدر انگلیسی نام برده شود. و سپس هیچ کس نبود، به عقیده خود نویسنده و به عقیده بسیاری از منتقدین شاهکار و برترین کتاب او به شمار می رود، و شما را با داستانی جنایی و ترسناک رو به رو می کند که از همان ابتدا میخکوب داستان خواهید شد؛ درست همان طور که از آثار آگاتا کریستی انتظار می رود.

داستان جنایی چی بخونیم؟

4.سکوت بره ها اثر توماس هریس

سکوت بره ها عبارتی است که امکان ندارد برایتان نا آشنا باشید، به احتمال بسیار زیاد تا به حال چندین بار سینمایی شگفت انگیز آن را دیده اید اگر هم نه اسمش را شنیده اید و می دانید که یکی از بهترین هاست؛ و حالا ما به شما می گوییم که رمان آن نیز طبیعتا یکی از بهترین هاست. اگر با داستان سکوت بره ها آشنا نیستید همین بس که بدانید روانپزشکی آدم خوار به نام دکتر هانیبال که در زندان می باشد به FBI کمک می کند تا پرونده قاتلی سریالی به نام بوفالو را حل کنند. بیش از این تعریف کردن لطف داستان را برایتان کم خواهد کرد پس وقت را هدر ندهید و به خواندن این اثر ارزشمند بپردازید.

5.شاعر اثر مایکل کانلی

آن هایی که از طرفداران پر و پا قرص داستان های پلیسی و جنایی در کنار هم هستند مطمئنا از خواندن رمان شاعر لذت خواهند برد. کانلی یکی از مشهور ترین نویسندگان جنایی دهه های اخیر است که خالق شاعر می باشد؛ و شاعر نیز داستان خبرنگار حوادث جنایی به نام مک آووی است که در رابطه با قتل های مشابهی در سر تا سر کشور تحقیق می کند و در این میان با رابطه ای عجیب رو به رو می شود.

داستان جنایی چی بخونیم؟

لازم به ذکر است که تمامی آثار ذکر شده در بالا به فارسی ترجمه شده اند و شما می توانید با خیال راحت به خواندن آن ها بپردازید.

به نظر شما کاربران شایانیوز چه کتاب های دیگه ای باید در این لیست قرار بگیرند؟ نظرات و پیشنهاد های خودتون رو با ما به اشتراک بگذارید.

اگر دوست داری زندگیت و قشنگ تر کنی به صفحه کتابخونه ما سر بزن تا با کتاب های خوب دنیات و بسازی.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها