|

آشپزخانه لوکس و ژورنالی

محل مناسب برای قرار گیری یخچال کجاست؟ چیدمان آشپزخونه هم باید اصولی باشه تا شیک شه

اگه می خوای یه خونه شیک داشته باشی باید ریز و جزئش رو اصولی بچینی تا هم زیبا باشه هم کاربردی، با گذاشتن هر چیز هر جا که شد خوشگلی معنا نداره

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- قدیم ها معماری خونه های ایرانی به این صورت بود که آشپزخونه مثل یک اتاق دارای حریم بود و کاملا از فضای نشیمن و یا سالن پذیرایی جدا میشد و هیچ دیدی به بیرون وجود نداشت، اما حالا سال هاست که دیگه خونه هایی با این سبک معماری ساخته نمیشند و غالبا همه اپن هستند و به سالن دید کامل دارند. حالا خانوم ها و آقایونی که خیلی براشون اهیمت داره چیدمان خونشون خیلی شیک و زیبا باشه و یا به قول خودمون لوکس و ژورنالی باشه بی برو برگرد به علاوه سالن پذیرایی و اتاق نشیمن باید به چیدمان و دکوراسیون آشپزخونه هم اهمیت بدند.

محل مناسب برای قرار گیری یخچال کجاست؟

داشتن یک آشپزخونه شیک و زیبا نیز مثل هر فضای دیگه ای مستلزم اینه که به ریز و درشت جزئیات توجه بشه و هر چیزی رو با رعایت اصول در جای مناسب خودش قرار داد از جمله یخچال. یخچال یکی از لوازم بسیار مهم هر آشپزخونه ای به حساب میاد که اتفاقا به خاطر حجم بزرگش هم همیشه خیلی توی دیده پس قرار دادن اون در جای درست نکته مهمی است با این حال خیلی از افراد بر اثر ناآگاهی و یا بی توجهی این آیتم چشمگیر رو از قلم می اندازند. در ادامه ما به شما چند نمونه از معمول ترین اشتباهاتی رو که در رابطه با محل قرار گیری یخچال در آشپزخونه مردم مرتکب می شوند با شما به اشتراک میگذاریم تا نکند شما نیز آن ها را  مرتکب شوید.

1.یخچال و گاز دور از هم تو آشپزخونه

به گزارش شایانیوز، اولین نکته ای که در رابطه با قرار گیری یخچال خیلی مهمه اینه که نباید اون رو در کنار و نزدیک به اجاق گاز قرار داد به خاطر این که اجاق گاز حرارت زیادی داره و همین حرارت هم می تونه باعث آسیب دیدن یخچال بشه.

محل مناسب برای قرار گیری یخچال کجاست؟

2.یخچال و فر دور از هم تو آشپزخونه

همون طور که حرارت اجاق گاز می تونه باعث آسیب دیدن یخچال بشه، حرارت فر هم می تونه به یخچال شما آسیب وارد کنه بنابراین نباید این دو وسیله رو در کنار هم قرار بدید اما با توجه به این که کارکرد فر به اندازه گاز نیست، اگر مجبور شدید که اون ها رو در نزدیکی یکدیگر قرار بدید سعی کنید که حتما یک جدا کننده ضخیم بینشون قرار بدید.

3.یخچال و سینک دور از هم تو آشپزخونه

بله سینک حرارتی ندراه که باعث آسیب به یخچال بشه اما در عوض ممکنه که باعث زنگ زدگی یخچال شما بشه، به علاوه یک احتمال دیگه هم وجود داره و اون هم اینه که خطر برق گرفتگی رو در آشپزخونه شما بالا می بره پس بهتره کلا این آیتم رو از ذهنتون پاک کنید.

محل مناسب برای قرار گیری یخچال کجاست؟

4.یخچال خیلی به دیوار نچسبد

ممکنه در وهله اول براتون سوال بشه که چسبوندن یخچال به دیوار چه مشکلی ممکنه داشته باشه اما اگر خوب دقت کنید خیلی زود متوجه میشید که یک ممکنه در یخچال شما کامل باز نشه و براتون محدودیت ایجاد کنه و دو اگر هیچ فضایی بین یخچال و دیوار نباشه سیستم خنک کننده یخچال ممکنه کمی ضعیف تر عمل کنه.

5.یخچال رو به فضای بیرون نباشه

این موضوع بیشتر جنبه زیبایی داره تا مراقبتی اما باید در نظر داشته باشید که اگر در یخچال شما رو به فضای جمعی یعنی اتاق نشیمن یا سالن پذیرایی باز بشه با هر بار باز کردن در یخچال تمامی محتویات داخل اون در معرض دید قرار میگیره و این مسئله چندان جالب نیست. به طور کلی بهتره که یخچال رو در نزدیکی ورودی آشپزخانه به نوعی قرار بدید که وقتی در آن باز مشه جلوی دید رو بگیره.

محل مناسب برای قرار گیری یخچال کجاست؟

به نظر شما کاربران شایانیوز چه نکات دیگه ای هست که برای چیدمان آشپزخونه باید رعایت کرد؟ تجربیات و پیشنهادهای خودتون رو با ما به اشتراک بگذارید.

اگر دوست دارید یاد بگیرید که چجوری خونه تون رو خوشگل بچینید صفحه چیدمان خونه ما رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها