|

از سینمای هند چی ببینم؟

پنج سینمایی هندی که خفنیشون دیوونَت میکنه؛ بیخیال هالیوود چند تا فیلم خوب شرقی ببین

اگه فکر می کنی که هیچ سینمایی خوب هندی ای وجود نداره سخت در اشتباهی با این چند تا فیلم شروع کن تا ببینی بالیوود چیا که نداره.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- دنیای سینما و تلویزیون در سر تا سر دنیا برای مردم هر کشوری از اهمیت و ارزش بالایی برخوردار است، سینما سال هاست که به بخش بزرگ و غالبی از فرهنگ تبدیل شده اما با همه این اوصاف در بعضی از کشور ها توجه بیشتری به صنعت فیلم سازی میشه مثل هند. کمتر کسی هست که نام بالیوود رو نشنیده باشه و تا به حال هیچ فیلم هندی ای تماشا نکرده باشه. یک روایتی هست که می گه مردم هند اگر به قدری پول داشته باشند که بین یک وعده شام و یک بلیت سینما مجبور به انتخاب بشند قطعا بلیت سینما رو انتخاب می کنند بنابراین پر واضحه که این کشور تا چه اندازه به سینما و صنعت فیلم سازی خودش اهمیت میده.

بهترین فیلم های هندی برای تماشا تو عید نوروز

با وجود تمام گفته های بالا ممکنه که شما با خودتون فکر کنید سینمای هند، سینمای ارزشمندی نیست و جز رقص و آواز و صحنه هایی که حسابی بزرگ نمایی شدند روی هیچ موضوع دیگه ای کار نکرده و بنابراین هم ممکن نیست که بشه دو سه تا فیلم درجه یک که با سینمای هالیوود رقابت کنه از دل بالیوود کشید بیرون، اما ما بهتون میگیم دلیل این طرز تفکر شما اینه که هنوز سینمایی خوب هندی ندیدید. در ادامه ما به شما چند نمونه از بهترین های سینمای هند رو معرفی می کنیم که رد خور نداره که عاشقشون بشید و بعد از دیدن هر یک از اون ها دیگه همیشه مشتاق فیلمی جدید از بالیوود خواهید بود.

1.میلیونر زاغه نشین – 2008

میلیونر زاغه نشین یکی از اون فیلم هایی است که قراره حسابی متحیرتون کند و شاید همین کافی باشه که بگییم این سینمایی موفق شد تا در جشنواره های مختلف از بفتا گرفته تا اسکار نامزد و نهایتا فاتح جوایز بسیاری باشه از جمله اسکار بهترین فیلم در هشتاد و یکمین دوره اسکار. داستان فیلم در رابطه با پسر فقیری است که روزی تصمیم میگره تا در مسابقه چه کسی می خواهد میلیونر شود شرکت کند و این کار را هم می کند اما در مرحله پایانی مسابقه به دلیل موفقیت دور از انتظارش پلیس به او شک می کند.

امتیاز IMDb : 8.0 / 10

امتیاز Rotten Tomato : 91 / 100

امتیاز Filimo: 97 / 100

میلیونر زاغه نشین

2. دار و دسته های واسیپور – 2012

به گزارش شایانیوز، دار و دسته واسیپور ها سینمایی ای در ژانر اکشن جنایی است که البته خیلی هم اکشنه و اون هایی که از تماشای سینمای های پر زد و خورد خوششون میاد حتما از این فیلم هم لذت می برند. داستان این سینمایی در رابطه با مردی به نام سردار خان است که قسم می خورد تا انتقام خون پدرش را از مخوف ترین مرد شهر، که از سران بزرگ مافیایی می باشد بگیرد.

امتیاز IMDb : 8.2 / 10

امتیاز Rotten Tomato : 97 / 100

امتیاز Filimo: -  / 100

دار و دسته های واسیپور

3.انگلیسی منگلیسی – 2012

سینمایی انگلیسی منگلیسی که در ایران با نام زبان مادری هم شناخته میشود یکی از سینمایی های بسیار جذابی است که بانوی دوست داشتنی هندی سری دیوی در آن نقش آفرینی کرده. داستان فیلم در رابطه با زن خانه داری است که به خاطر بلد نبودن زبان انگلیسی و عدم توانایی اش در صحبت کردن به این زبان تمام زحمات و حتا محبت مادرانه اش زیر سوال می رود تا این که تصمیم می گیرد شرایط را تغییر دهد.

امتیاز IMDb : 7.8 / 10

امتیاز Rotten Tomato : 83 / 100

امتیاز Filimo: -  / 100

انگلیسی منگلیسی

4.پی کی – 2014

پی کی یکی از پر سر و صدا ترین و موفق ترین سینمایی های هند می باشد که در داخل و خارج از کشور به طرز باور نکردنی ای مورد استقبال قرار گرفت. پی کی سوالاتی  را مطرح می کند که خیلی وقت ها ما هم به آن ها فکر می کنیم اما نمی توانیم هیچ جوره خودمان را قانع کنیم اگر چه که پی کی به آن ها پاسخ می دهد و به طرز جالبی مسائلی را برای ما روشن می کند که شاید حتا فکرش را هم نمی کردیم.

امتیاز IMDb : 8.1 / 10

امتیاز Rotten Tomato : 77 / 100

امتیاز Filimo: 97 / 100

پی کی

5.هتل بمبئی – 2018

هر کشوری داستانی تلخ و دردناک از جنگ و حملات تروریستی برای تعریف کردن دارد، هندوستان هم همین طور. هتل بمبئی داستانی واقعی است و تاریخی، داستان حمله ای تروریستی که در هتل تاج اتفاق می افتد و کارکنان هتل اگر چه هیچ یک نظامی نیستند و تجربه بودن در چنین شرایطی را ندارند برای حفظ جان مردم نهایت فداکاری را از خودشون نشون میدند.

امتیاز IMDb : 7.6 / 10

امتیاز Rotten Tomato : 77 / 100

امتیاز Filimo: 95 / 100

هتل بمبئی

به نظر شما کاربران شایانیوز چه سینمایی های دیگه ای باید در این لیست قرار بگیرند؟ نظرات و پیشنهاد های خودتون رو با ما به اشتراک بگذرارید.

اگر به تماشای فیلم و سریال علاقه دارید صفحه سریال و سرگرمی ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها