|

(ویدئو) طرز تهیه قرابیه خیس پرتقالی؛ یه شیرینی ترکی خوشمزه و چوخ گوزَل

قرابیه خیس پرتقالی یه شیرینی ترکی جذابِ که با آرد، پودر شکر، کره، روغن مایع، تخم مرغ، آب پرتقال، شکر، وانیل و بکینگ پودر درست میشه.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- اگه مطالب بخش کیک خونگی ما رو دنبال کرده باشید مطمئنا میدونید تا حالا کیک های زیادی مثل کیک شکلاتی، کیک اسفنجی، کیک موزی، کیک توت فرنگی، کیک هویج، کیک آناناس و ... رو بهتون آموزش دادیم که همواره با استقبال خوبی از سوی شما کاربران گرامی مواجه شده است. هر چقدر در زمینه آشپزی و کیک فعال بودیم متاسفانه در بخش شیرینی کم کار بودیم. به خاطر جبران این کم کاری قراره از این به بعد کلی شیرینی خوشمزه بهتون آموزش بدیم.

توی این مطلب قراره یه شیرینی ترکی به اسم قرابیه خیس پرتقالی رو بهتون یاد بدیم. اگه دوست دارید طرز تهیه این جذابِ خوشمزه رو یاد بگیرید در ادامه با ما همراه باشید.

مواد اولیه لازم برای تهیه قرابیه خیس پرتقالی

تخم مرغ 2 عدد

کره یا مارگارین هم دمای محیط 125 گرم

روغن مایع یک استکان

پودر شکر یک استکان

رنده پوست 1 عدد پرتقال

بیکینگ پودر یک پاکت 10 گرمی معادل 1 قاشق غذاخوری

وانیل 1 پاکت 5 گرمی

آرد 2/5 لیوان

مواد لازم برای تهیه شربت

آب پرتقال 2 لیوان

شکر 1 استکان

اندازه‌ لیوان 200 میلی (چهار پنجم لیوان دسته‌دار فرانسه)

اندازه‌ استکان 125 میلی (نصف لیوان دسته‌دار فرانسه)

x

طرز تهیه قرابیه پرتقالی

1- اولین قدم برای درست کردن هر شیرینی و کیکی اینِ که مواد اولیه رو به دمای محیط برسونید؛ بنابراین سعی کنید حداقل نیم ساعت قبل از شروع، همه مواد رو از یخچال خارج کنید و اجازه بدید به دمای محیط برسن.

2- به گزارش شایانیوز برای تهیه شربت، آب پرتقال و شکر رو داخل قابلمه بریزید روی حرارت بذارید و هم بزنید تا بجوشه و شکر حل بشه بعد از روی حرارت بردارید بذارید کنار تا خنک بشه.

3- همه‌ مواد خمیر به جز آرد رو با هم مخلوط کنید آرد رو 3 بار الک کنید بعد کم‌کم به مواد اضافه کنید تا خمیر نرمی که به دست نمی‌چسبه تهیه بشه. (ممکنِ این میزان آرد زیاد باشه پس آرد رو با کنترل اضافه کنید تا جایی که خمیر مورد نظر به دست بیاد.) پودر شکر رو هم حتما الک کنید.

4- تکه‌هایی به اندازه گردو از خمیر جدا کرده و گرد کنید  و در سینی فری که کاغذ روغنی انداختید با فاصله بچینید. فر رو از یک ربع قبل روشن کنید روی دمای 180 درجه قرار بدید تا گرم بشه. شیرینی ها رو به مدت 20 دقیقه در طبقه وسط فر قرار بدید.

5- بعد از پخت و ولرم شدن، قرابیه‌ها رو یکی یکی داخل شربت سرد بندازید و پشت و رو کنید و دوباره از شربت در آورده و در سینی بچینید. بعد از سرد شدن، قرابیه‌ها آماده‌ سرو هستند. به همین راحتی یه شیرینی خوشگل و خوشمزه خواهید داشت.

 اگه می خوایید لذت یه کیک خونگی رو بچشید صفحه آشپزی ما رو دنبال کنید.

منبع: پیج اینستاگرام ashpazi_turk2

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها