|

ترفندای خونگی رفع لکه زرد لیوان؛ با چند حرکت ساده جوری لیوانت تمیز کن که قِژقژش درآد

اینجا قراره ترفندای از بین بردن لکه زرد بر جای مونده روی لیوان رو یاد بگیرین و اینجوری یه ظرف نو و شیک به خودتون تحویل بدین!

لینک کوتاه کپی شد
4

شایانیوز- تا به اینجا ترفندای خونگی زیادی درباره رفع بوی زهم تخم مرغ از ظروف و لکه بری کابینت یاد گرفتین. اما الان نوبت میرسه به یکی از مهم ترین ظروفی که همیشه دم دستتونه و نیازش دارین و اون چیزی نمیتونه باشه جز لیوان های خوشگل و رنگ و وارنگی که چای و قهوه اغلب ازشون لبریزه!

در این میون بهتره یادی کنیم از زمان هایی که چای رو توی لیوان میریزین و بعد به جای اینکه بلافاصله پس از صرف اون به سراغ شستن لیوان برین، میذارین تا ساعت ها چای در لیوان باقی بمونه. بی شک چنین کاری باعث میشه تا لکه های زرد و بدشکل روی ظاهر لیوان شما تاثیر بذاره، خصوصا اگر لیوان هاتون سرامیک باشه! به همین دلیل قصد داریم در این مقاله روش های رفع لکه زرد از لیوان های دلبرتون رو آموزش بدیم. با ما همراه باشید:

dds

لکه زرد لیوان رو با پودر به کل محو کن!

یکی از روش های ساده ای که برای رفع لکه از لیوان خیلی جوابه، استفاده از پودر ماشین لباسشویی یا پودر دستیه. پودر به دلیل خاصیت پاک کنندگی قوی که داره، چربی ها و آلودگی ها رو به خوبی در خودش حل میکنه و باعث میشه لیوان شما در کنار تمیزی و درخشندگی، عطر خوشی رو هم به خودش بگیره. در کنار استفاده از پودر دستی نباید از آب گرم هم غافل شین که دشمن هر چی بوی زهم و چربیه به حساب میاد و یه مکمل خفن برای پودره.

برای استفاده از این ماده منحصر به فرد، مقداری از پودر رو توی لیوانی که لکه گرفته بریزین و پس از اون بذارین تا 12 ساعت باقی بمونه. بعد از گذشت زمان مذکور نوبت به آب کشی لیوان میرسه که بهتره با مایع ظرفشویی و آب گرم باشه تا دیگه هیچ اثری از لکه زرد روی لیوان باقی نمونه.

kkj

از معجزه جوش شیرین واسه رفع لکه زرد لیوان غافل نشو!

اگه تابحال تنها از جوش شیرین برای ساخت یه خمیر خفن و پف دار واسه کیک یا نون درست کردن استفاده می کردین، پس هنوز به معجزه های دیگه این ماده فوق العاده واقف نیستین. شما به کمک جوش شیرین میتونین از شر هر چی لکه و بوی بد توی ظروف هست، خلاص شین. برای اینکه به معجزه جوش شیرین ایمان بیارین، کمی از اون رو با با اسکاچ همچون پودر روی لکه های زرد لیوان بکشین تا لکه ها به طور کامل از بین برن.

همچنین میتونین اون رو با آب ترکیب کنین و زمانی که به شکل خمیر با غلظت مناسب دراومد، اونو روی لکه های لیوانتون قرار بدین و صبر کنین تا چند ساعتی روش بمونه و پس از اون با برس یا مسواک خشک شده خمیر رو بردارین و از شفافیت و خوش بویی لیوان لذت ببرین.

gf

سرکه رو بزن تنگ لیوانتُ یه دونه شفاف و شیکش رو تحویل بگیر!

سرکه جزو مواد اسیدی به شمار میاد که میتونه به سرعت بسیاری از آثار بر جای مونده لکه ها و چربی ها رو از بین ببره. این معجزه گر فوق العاده رو میتونین برای رفع لکه زرد لیوان هم استفاده کنین. برای این کار توی ظرفی بزرگ یا سینک ظرفشویی سرکه بریزین و لیوان ها رو توش قرار بدین تا 5 دقیقه در اون خیس بخوره و حالا شروع به شستن لیوان با آب گرم و مایع ظرفشویی کنین تا به تمیزی مطلوبتون برسین.

er

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها