|

ترفندهای خوشمزه تر شدن ماکارونی؛ اگه اینجوری بپزید رشته هاش سفت یا خمیر نمیشن

ماکارونی با اینکه غذای ساده ایست اما خیلیا توی درست کردنش مشکل داره چرا که یا خمیر میشه یا رشته های خیلی سفت میشه.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- ماکارونی یه غذای جذاب و خوشمزَست که در همه کشورها سرو میشه اما خاستگاه اصلیش ایتالیا است. ماکارونی توی ایران هم خیلی طرفدار داره اما با روش پختی کاملا متفاوت. ایرانیا ماکارونی رو دم میذارن در حالی که ورژن اصلیش به این شکل نیست. شیوه صحیح طبخ ماکارونی به این صورتِ که اونو دم نمیذارن بلکه به مدت ۱۰ تا ۱۲ دقیقه در آب در حال جوش می‌ریزن بعد آبکش میکنن در نهایت با مواد گوشتی و ... سرو میکنند. اما ذائقه ما ایرانی‌ها ماکارونی که دم کشیده شده باشه رو بیشتر می‌پسنده مخصوصاً اگه با مایه گوشتی زیاد و ته دیگ سیب زمینی تهیه شده باشه.

اگه دوست دارید ترفندهای درست کردن یه ماکارونی خوشمزه و خوش رنگ و لعاب یاد بگیرید و طوری درستش کنید که رشته هاش نه خمیر بشه نه سفت در ادامه این مطلب با ما همراه باشید. 

وقتی ماکارونی رو داخل آب جوش ریختید روغن نریزید

قدیم چون کیفیت رشته های ماکارونی خوب نبود برای اینکه رشته ها داخل آب جوش به هم نچسبن به آب علاوه بر نمک کمی روغن مایع هم اضافه می کردن. به گزارش شایانیوز روغن از چسبیدن رشته ها به هم جلوگیری میکرد اما باعث میشد سس به خوبی به خُرد ماکارونی نره. در حال حاضر چون کیفیت رشته های ماکارونی خوب شده دیگه نیازی به اضافه کردن روغن نیست پس به هیچ عنوان روغن اضافه نکنید.

z

قابلمه ای که انتخاب می کنید باید نسبت به حجم رشته ها بزرگ‌تر باشه تا ماکارونی در فرآیند جوشیدن جا داشته باشه اگه قالبمه کوچیک باشه باعث میشه رشته ها به هم بچسبن و خمیر بشن. هنگامی که ماکارونی رو در آب جوش ریختید مرتب اونُ با چنگال هم بزنید تا رشته‌ها به هم نچسبند.

وقتی زمان آبکش کردن رسید ماکارونی رو در سبد ریخته و کمی آب ولرم روش بریزید تا بعد از دم کشیدن به هم نچسبن اگر آب سرد بریزید رشته های ماکارونی سفت میشه.

IMG

اگر دوست دارید آشپزی های ما رو دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها